فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۸۷۵۷۳

اینمادهای بدون ستاره از مرز ۵۰۰۰ عدد گذشت/ آیا اجبار باعث این رشد است؟

اینمادهای بدون ستاره از مرز ۵۰۰۰ عدد گذشت/ آیا اجبار باعث این رشد است؟

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گزارش داد؛ تعداد کسب ‌وکارهای خرد دارای نماد اعتماد الکترونیکی بدون ستاره از مرز ۵۰۰۰ عدد عبور کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز مرکز تتا در گزارشی اعلام کرد، تعداد اینمادهای بدون ستاره در فصل بهار ۱۴۰۱ از مرز ۵۲۰۰ کسب و کار عبور کرد. این در حالی‌ست که بسیاری از صاحبنظران همچنان مخالف اجباری بودن دریافت اینماد هستند. طبق نظر این کارشناسان این آمار یک دستاورد ویژه نیست. بلکه اجباری بودن آن منجر به رشد تعداد اینمادها شده است.

اینماد بدون ستاره چیست؟

اینماد بدون ستاره فرآیند ساده اعطای نماد اعتماد الکترونیک برای کسب‌و‌کارهای خرد است. این فرآیند به عنوان اولین تجربه مجوز ثبت-محور در کشور و محدود به احراز هویت و دامنه عملیاتی و تنها در چند دقیقه قابل اخذ است.

کاهش ریسک در این فرآیند چگونه است؟

به منظور کاهش ریسک و جلوگیری از تخلف، کسب‌و‌کار خرد دارای تعریف مشخصی است. در این تعریف تعداد و مجموع مبلغ تراکنش‌‌های کسب‌وکار در ماه به ترتیب کمتر از ۱۰۰ عدد و ۱۰۰ میلیون تومان است. در صورت عبور از این سطح، کسب‌وکار خرد موظف است ظرف ۱۰ روز نسبت به طی مراحل کامل اعطای نماد اعتماد الکترونیکی و اخذ اینماد ستاره‌دار اقدام کند.

بیشترین سهم متعلق به کدام کسب‌وکارهاست؟

کسب‌وکارهای حوزه پوشاک، کیف و کفش و فروش محصولات و لوازم آرایشی و بهداشتی بیشترین سهم از تعداد اینمادهای بدون ستاره را دارند.

enamad report 1

ارزیابی مرکز تتا از طراحی اینماد بدون ستاره

مرکز تتا تعداد کسب‌وکارهایی که از سطح فعالیت مجاز عبور کردند را کمتر از یک درصد اعلام کرد. به همین علت این مرکز طرح را موفق و مناسب ارزیابی می‌کند.

EnamadCircle14010511 2177

همچنین طبق اطلاعات مشخص در تصویر زیر ۳۸ دامنه از ۵ هزار و ۲۸۹ دامنه‌ای که اینماد بدون ستاره گرفتند، تراکنش بیش از سقف مجاز داشتند. از این مقدار، ۱۲ دامنه قبل از پایان مهلت ۱۰ روزه، اینماد ستاره‌دار دریافت کردند و۲۰ مورد آن‌ها هنوز در حالت تعلیق هستند.

۵ دامنه نیز پس از تعلیق، اینماد ستاره‌دار دریافت کردند. جمع این سه گروه از ۳۸ دامنه اعلام شده یک مورد کمتر است و وضعیت آن یک کسب‌وکاری که تراکنش بیش از سقف مجاز داشته‌است مشخص نیست.

ENamadSnaky14010511 2178 4

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.