فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۹۲۴۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تسلا خودروهای برقی در اندونزی بسازد/ رئیس جمهور این کشور درخواست کرد

تسلا خودروهای برقی در اندونزی بسازد/ رئیس جمهور این کشور درخواست کرد

جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی در مصاحبه‌ای گفت که اندونزی خواهان اکوسیستم عظیمی از خودروهای برقی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس جمهور اندونزی، جوکو ویدودو، در گفتگویی که روز پنجشنبه با بلومبرگ انجام داد، از تسلا ، سازنده خودروهای برقی (EV) خواسته است تا خودروها و همچنین باتری‌های خود را در این کشور تولید کند. جوکووی در مصاحبه‌ای گفت که اندونزی به جای اینکه صرفاً از منابع طبیعی خود برای ساخت باتری استفاده کند، خواهان اکوسیستم عظیمی از خودروهای برقی است. او همچنین افزود که اندونزی مشغول بررسی وضع مالیات بر صادرات نیکل در سال جاری برای افزایش درآمد است. مقامات قبلا گفته‌بودند که این موضوع ممکن است در سه ماهه سوم سال رخ دهد.

دیدار با ایلان ماسک

به نقل از gadgets360 رئیس‌جمهور و مقامات ارشد دولتی اوایل سال جاری با ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا، ملاقات‌هایی داشتند. طی دیدارها آن‌ها گفتند که از ماسک خواستند، این کشور آسیای جنوب شرقی را به‌عنوان قطب تولید خودرو، در کنار ساخت باتری‌ها، در نظر بگیرد.

ماسک و رئیس جمهور اندونزی

نمایندگان تسلا اظهار نظری در مورد این درخواست نکردند. وزارت سرمایه گذاری اندونزی نیز به سوالات در مورد پیشرفت در معامله احتمالی با تسلا پاسخی نداد.

Luhut Pandjaitan، وزیر هماهنگی امور دریایی و سرمایه‌گذاری اندونزی که بر مذاکرات با تسلا نظارت می‌کند. اوایل این ماه به رسانه‌ها گفت که این شرکت آمریکایی قراردادهایی به ارزش حدود ۵ میلیارد دلار برای خرید محصولات نیکل از شرکت‌های فرآوری نیکل که از Morowali اندونزی در جزیره سولاوسی فعالیت می‌کنند منعقد کرده است. مواد نیکل در باتری‌های لیتیومی تسلا استفاده خواهد شد.

Luhut اضافه کرد که وزارت او همچنان در حال مذاکره با تسلا برای موضوع خودروهای برقی است، اما ماسک مشغول مسائل داخلی، در خصوص توییتر است.

شرکت رسانه‌های اجتماعی توییتر و ماسک در حال حاضر از یکدیگر به دلیل تلاش ماسک برای کناره‌گیری از قرارداد خود برای خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار شکایت کردند.

جوکووی در جریان نشست خود در ماه می از ماسک دعوت کرد تا ماه نوامبر از اندونزی دیدار کند؛ زمانی که این کشور میزبان نشست سران گروه ۲۰ اقتصاد بزرگ خواهد بود.

سرمایه‌گذاری در حوزه خودروهای برقی

شرکت‌های ژاپنی تویوتا موتور و میتسوبیشی موتورز کورپ و هیوندای موتور کره جنوبی، در این خصوص خودرو‌های برقی اندونزی سرمایه‌گذاری کردند. یا برنامه ریزی برای موضوع انجام دادند.

SGMW Motor Indonesia، بخشی از سرمایه‌گذاری مشترک SAIC Motor Corp Ltd و General Motors Co و Wuling Motors است. که یک کارخانه مونتاژ خودروهای برقی در این کشور غنی از منابع دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.