کد مطلب: ۷۵۸۷۷۷

در حاشیه نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی مطرح شد:

تاثیر محدودیت‌های اینترنت بر کسب‌وکارها را منکر نمی‌شویم

تاثیر محدودیت‌های اینترنت بر کسب‌وکارها را منکر نمی‌شویم

سیزدهمین دوره نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی از 16 تا 19 بهمن‌ماه در مصلی تهران درحال برگزاری است.

به گزارش تجارت‌نیوز، سیزدهمین دوره نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی توسط مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مصلی تهران درحال برگزاری است.

حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی در دوران قطعی اینترنت

این نمایشگاه باهدف حمایت از پلتفرم‌های داخلی برگزار شده که حدود 5 ماه از اعمال محدودیت‌های اینترنتی می‌گذرد و طی این مدت بسیاری از کسب‌وکارها آسیب‌های زیادی دیدند.

زهرا ذاکری‌نسب، مدیر گروه زنان و خانواده مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این نمایشگاه درباره هدف از برگزاری این نمایشگاه به تجارت‌نیوز گفت: نشان دادن توانمندی‌هایی که در زمینه رسانه‌های دیجیتال، معرفی کسب‌وکارها به مسئولان دولتی و به منظور حمایت از آنها از اهداف برگزاری این نمایشگاه است. به طور کلی اصلی‌ترین هدف از برگزاری نمایشگاه‌ها شناخت و آشنایی با موقعیت‌های مختلف است.

او افزود: مسئول برگزاری این نمایشگاه توسعه فرهنگ و هنر وزارت ارشاد است. ما در بخش مربوط به زنان غرفه‌های مختلفی داریم. از جمله غرفه‌های انیماتورهای جوان، پژوهشگران زن در حوزه فضای مجازی، کسب‌وکارهای زنان در فضای مجازی و… البته به دلیل محدودیت در فضا ما نتوانستیم همه بخش‌ها را به طور کامل پوشش دهیم.

ذاکری‌نسب همچنین درباره وضعیت کسب‌وکارهای اینترنتی بعد از اعمال محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ گفت: اعمال محدودیت‌ها صد درصد تاثیر منفی بر فعالیت کسب‌وکارها داشته است. ما که برای برگزاری این نمایشگاه با صاحبان این کسب‌وکارها در تماس مستقیم بودیم نمی‌توانیم تاثیر منفی این اتفاق را منکر شویم. خیلی‌ از این کسب‌وکارها بستر تبلیغات‌شان اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی فیلترشده بود و با این اتفاقات آسیب‌های زیادی دیدند اما پیشنهاد ما این است که راه‌هایی را انتخاب کنند که قابل فیلترشدن نباشد، مانند استفاده از سایت، تا زمان و انرژی‌شان هدر نرود.

عادت کردن به پلتفرم‌های داخلی زمان می‌برد

او پیرامون مهاجرت کسب‌وکارها به پلتفرم‌های بومی نیز ادامه داد: بعضی از کسب‌وکارهای اینترنتی به پلتفرم‌های داخلی مهاجرت کردند اما اینکه بخواهند به شیوه کار آن عادت کنند زمان می‌برد و هنوز بسیاری از کسب‌وکارها نتوانستند به آن عادت کنند.

علی ایمان‌پور، مدیر بخش دولت الکترونیک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز درباره بخش‌های مختلف نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی به تجارت‌نیوز گفت: قسمت‌های مختلفی مانند بخش پیام‌رسان‌ها، بخش گیم، آموزش، بخش مربوط به کودک و نوجوان، تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی و استان‌های مختلف در حوزه فرهنگ و هنر در این نمایشگاه حضور دارند. برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باعث مدیریت و حمایت فضاهای داخلی تولید محتوا می‌شود.

او درباره بودجه این نمایشگاه نیز به بودجه حمایتی وزارت ارشاد اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از بودجه این نمایشگاه را وزارت ارشاد تامین می‌کند اما حمایت‌های دیگری نیز وجود دارند.

مدیر بخش دولت الکترونیک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار تجارت‌نیوز مبنی بر اوضاع پلتفرم‌ها در دوران قطعی اینترنت، این اتفاق را باعث رشد پلفترم‌های داخلی دانست. این درحالی ست که ابتدای اعمال محدودیت‌ها پلتفرم داخلی «بلد» اعلام کرد که به دلیل اوضاع اینترنت به تعدیل نیرو روی آورده است.

این اولین باری نیست که چنین نمایشگاه‌هایی با هدف حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی برگزار می‌شود. اما درچنین شرایطی بهترین حمایت از پلتفرم‌های اینترنتی برداشتن محدودیت‌ها از اینترنت است.

آخرین و مهم‌ترین اخبار حوزه فناوری را اینجا در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.