خبر مهم:

کد مطلب: ۷۶۲۶۶۲

وزیر ارتباطات: سهم اقتصاد دیجیتال تا پایان دولت به ۱۰ درصد می‌رسد

وزیر ارتباطات: سهم اقتصاد دیجیتال تا پایان دولت به ۱۰ درصد می‌رسد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: هدف گذاری این است که تا پایان دولت این سهم از ۷.۴ به ۱۰ درصد برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: هدفگذاری این است که تا پایان دولت این سهم از ۷.۴ به ۱۰ درصد برسد.

وزیر ارتباطات در سخنرانی خود در نهمین همایش بانکداری الکترونیکی و نظام‌های پرداخت، اعلام کرد: «مردم به مرور طعم شیرین فناوری سرعت اینترنت را خواهند چشید. کمک به زیرساخت اعتباری کشور بسیار مهم است و اپراتورها باید در نظر بگیرند که سرمایه‌گذاری‌ها در دراز مدت، سودآور خواهد بود.»

زارع‌پور گفت «فناوری اطلاعات» در همه حوزه‌ها، حتی دامپروری وارد شده تا زندگی را برای مردم جهان آسان‌تر کند. به گفته او سهم اقتصاد دیجیتال در ایران در زمان شروع دولت حدود ۶.۴ درصد بود و هم‌اکنون به ۷.۴ درصد رسیده است. زارع‌پور گفت: «پیش‌بینی می‌شود زودتر از برنامه توسعه کشور که گفته شده تا ۱۴۰۴ این عدد به ۱۰ درصد برسد، تا پایان دولت بتوانیم به سهم ۱۰ درصدی دست پیدا کنیم.»

این درحالیست که به دنبال قطعی‌ها و اختلال‌های مکرر اینترنت در چند ماه اخیر بسیاری کسب‌وکارهای اینترنتی با مشکلات اساسی در روند فعالیت خود روبه رو شدند که تاثیر بسزایی در اقتصاد دیجیتال داشت.

«اقتصاد دیجیتال را مختل کردند و می‌گویند اینترنت داریم»

همچنین، سید حمید حسینی، عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در آذرماه امسال در این باره گفته بود که «بسیاری از ارتباطات بخش خصوصی کشور از طریق اینترنت و فضای مجازی صورت می‌گیرد برای نمونه حداقل همه امور زندگی شهروندان عراق از طریق فیس‌بوک یا واتس‌اپ انجام می‌شود و اصلا تلفن ثابت ندارند؛ بنابراین همه ارتباطات و روابط، رد و بدل کردن مدارک، اسناد و … از طریق اقتصاد دیجیتال انجام می‌شود.

در سالی که قرار بود از دانش‌بنیان‌ها و افزایش تولید حمایت شود؛ اقتصاد دیجیتال را مختل کرده‌اند و به اصطلاح دلخوشیم که اینترنت داریم در حالی که باید توجه داشت عراقی‌ها اصلا اهل استفاده از ای‌میل در مراودات خود نیستند و بدین صورت تجارت خارجی با عراق دچار مشکلات جدی شده است.

البته شاید برخی کشورهای دیگر در مراودات تجاری از ای‌میل استفاده می‌کنند اما در مورد عراق، سوریه، افغانستان و … چنین امکانی وجود ندارد و کمتر اهل استفاده از ای‌میل هستند.

لذا در مراوده با این کشورها به شبکه‌های اجتماعی متکی بودیم و محدودیت‌ها و قطع شدن شبکه‌های اجتماعی باعث شده ارتباطات ما با این کشورها به‌شدت لطمه بخورد و بازار بعضی از اقلام صادراتی را در عراق، سوریه و برخی کشورهای همسایه از دست بدهیم.

دولت باید بتواند به مردم امید دهد و بتواند افق‌گشایی کند؛ دولت باید اعتماد کاهش‌یافته در میان مردم را ترمیم کند و چشم‌اندازی نشان دهد تا جامعه با امید به زندگی ادامه دهد زیرا هنگامی که امید را از جامعه‌ای می‌گیریم ؛ آن جامعه هیچ تلاش و کوششی نمی‌کند.

متاسفانه جریانات اخیر به شدت سرمایه اجتماعی را کاهش داده و از اعتماد مردم به دولت و مجموعه حاکمیت کاسته است و دولت در این برهه باید به زحمت کار شاقّ و سختی را انجام دهد که بتواند دوباره اعتمادسازی را انجام دهد.» (اعتماد آنلاین)

حالا با صحبت‌های وزیر ارتباطات درباره افزایش سهم اقتصاد دیجیتال تا پایان سال، مشخص نیست که با این وضعیت اینترنت آیا این وعده تا پایان سالی که چیزی از آن نمانده، محقق خواهد شد یا خیر.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.