کد مطلب: ۷۹۰۱۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بازار جهانی خدمات آنلاین خودرو تا سال ۲۰۳۰/ سهم استارتاپ‌ها به ۳۶۰ میلیارد دلار می‌رسد

پیش‌بینی بازار جهانی خدمات آنلاین خودرو تا سال 2030/ سهم استارتاپ‌ها به 360 میلیارد دلار می‌رسد

یکی از بازارهای جذاب برای صاحبان ایده در حوزه خودرو، مربوط به راه‌اندازی استارتاپ در زمینه خدمات مکانیکی و تعمیر آنلاین است. براساس آخرین گزارش‌ها، اندازه بازار جهانی خدمات مکانیکی آنلاین خودرو در سال 2021 به 170.25میلیارد دلار آمریکا رسید و پیش‌بینی می‌شود که ارزش این بازار تا سال 2030 به 360.22میلیارد دلار برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نرم‌افزار، الکترونیک، مکانیک، برق و اقدامات ایمنی پیشرفته همه در مهندسی خودرو گنجانده شده است. مهندسان وسایل نقلیه و خودرو، خدمات مهندسی و تجاری مربوطه را با توسعه اپلیکیشن اعمال می‌کنند. علاوه بر این، خدمات مهندسی خودرو در تلاش است تا فرآیند تولید را بهبود بخشد و بازده خودرو را حفظ کند.

در جهان صدها استارتاپ در زمینه تعمیر و نگهداری خودرو وجود دارد که خدمات خود را به کاربران ارائه می‌دهند. قابل ذکر است که در ایران نیز از حدود سال 1392 تاکنون بیش از 40 استارتاپ و کسب‌وکار در حوزه ارائه خدمات آنلاین خودرو راه‌اندازی شده است؛ از استارتاپ‌هایی در زمینه خرید و فروش خودرو نو گرفته تا استارتاپ‌هایی که خودرو کارکرده را به مشتریان می‌رسانند یا خدمات تعمیر و نگهداری خودرو را در محل به مشتریان ارائه می‌دهند.

در حقیقت راه‌اندازی استارتاپ در بازارهای مختلف، به یک رویه تبدیل شده و دیگر کمتر حوزه‌ای را می‌توان پیدا کرد که استارتاپ‌ها به آن ورود نکرده باشند. حوزه خودرو نیز از این امر مستثنی نیست. به‌ویژه در بازار خودروهای کارکرده و تعمیر و نگهداری آنها استارتاپ‌های زیادی راه‌اندازی شده است. در ادامه گزارش به معرفی 3 استارتاپ در این زمینه می‌پردازیم.

گو مکانیک (GoMechanic)

استارتاپ GoMechanic ارائه‌دهنده گاراژهای مکانیکی برای خدمات تعمیر خودرو است. در سال 2016 در کشور هند آغاز به‌کار کرد و تا به امروز 62 میلیون دلار جذب سرمایه کرده است.

این استارتاپ علاوه بر اینکه آدرس‌ مکانیک‌های نزدیک را به مشتریان ارائه می‌دهد، کالاها و قطعات مورد نیاز خودرو را نیز در پلتفرم خود می‌فروشد. همچنین دارای سرویس ارسال نیروی متخصص به آدرس مشتری برای انجام خدمات دیگری مانند تعمیر چرخ لاستیک، تمیزکاری، رنگ‌آمیزی دندانه، تعویض باتری و خدمات سفارشی شیشه است.

آچار (Wrench)

استارتاپ آمریکایی آچار (Wrench) از سال 2016 تاکنون توانسته در این کشور با جذب سرمایه 37میلیون دلاری خدمات مکانیکی را به صورت آنلاین ارائه دهد. پلتفرم این استارتاپ، مبتنی بر برنامه برای رزرو خدمات تعمیر و نگهداری و تعمیر خودرو و حتی درخواست مکانیک سیار است.

درخواست‌کنندگان در این پلتفرم می‌توانند از سرویس ناوگان مکانیک‌های سیار «آچار» در کشور ایالات متحده استفاده کنند. مکانیکی‌های سیار و ثابت این استارتاپ نیز طیف وسیعی از خدمات مانند تعویض روغن، بازرسی موتور، نصب محصول و تعمیرات ترمز و… را ارائه می‌دهند.

مکانیک شما (YourMechanic)

این استارتاپ که ارائه‌دهنده خدمات آنلاین تعمیر و نگهداری خودرو در محل است، در سال 2011 در ایالات متحده راه‌اندازی شد. YourMechanic توانسته است تاکنون 51میلیون دلار جذب سرمایه داشته باشد و 31 سرمایه‌گذار دارد. این پلتفرم در حال حاضر خدمات خود را به بازار کانادا هم ارائه کرده و بیش از 500 خدمت به مشتریان خود عرضه می‌کند.

YourMechanic ارائه‌دهنده آنلاین خدمات تعمیر و نگهداری خودرو در محل است. این پلتفرم مشتریان را به مکانیک‌های خودرو محلی وصل می‌کند. کاربران می‌توانند در این پلتفرم نزدیکترین مکانیکی را پیدا کرده و قیمت تعمیرات مورد نیاز خود را در چندین مکانیکی مقایسه کنند. همچنین ارائه‌دهندگان خدمات خودرویی نیز می‌توانند پروفایل‌ها و برنامه‌های خود را در این پلتفرم ارائه دهند.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوز به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.