کد مطلب: ۷۹۴۶۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چت‌بات ها در تیررس نگاه سرمایه‌گذاران

چت‌بات ها در تیررس نگاه سرمایه‌گذاران

Perplexity AI یک ابزار جدید چت با هوش مصنوعی است، این استارتاپ اعلام کرده در راند اول جذب سرمایه، 26 میلیون دلاری به دست آورده است که نشان‌دهنده افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی چت بات‌ها است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، Perplexity یک ابزار چت هوش مصنوعی جدید است که قابلیت‌های مشابه یک موتور جستجو را دارد. این ابزار با استفاده از همان مدل Chat GPT (GPT-3) ساخته شده است، اما خدمات بسیار متفاوتی را ارائه می‌دهد. این استارتاپ اعلام کرده در مرحله اول جذب سرمایه، 26 میلیون دلاری به دست آورده است.

Perplexity AI یک ابزار جدید چت با هوش مصنوعی است که به‌عنوان یک موتور جستجوی قدرتمند عمل می‌کند. هنگامی که یک کاربر سؤالی را وارد آن می‌کند، این مدل در اینترنت جستجو می‌کند تا به آن پاسخ دهد. ویژگی عالی این ابزار، توانایی آن برای نمایش منابع اطلاعاتی است که ارائه می‌کند.

این وب‌سایت تنظیماتی شبیه به گوگل دارد و دارای یک نوار جستجوی اصلی است که در آن می‌توان هر سؤالی را از هوش مصنوعی پرسید. اما مزیت اصلی Perplexity AI، ارائه اطلاعات به صورت real time بلادرنگ است.

تمایز موتور جستجو هوش مصنوعی Perplexity

موتور جستجو مبتنی بر هوش مصنوعی مفهوم جدیدی نیست. ChatGPT و Bing Chat مجهز به هوش مصنوعی، به‌طور مشابه، به کاربران اجازه می‌دهند تا با پرسش‌های مکالمه‌ای، به سؤالات مربوط به هر تعداد موضوعی پاسخ دهند. اما بنیان‌گذاران Perplexity ادعا می‌کنند که فناوری آن‌ها در مجموع در مورد دقت عملکرد بهتری دارد. (چت ربات‌های امروزی به دلیل «توهم‌آوری» یا ساختن ساده پاسخ به سؤالات بدنام هستند.)

به نقل از techcrunch ، این بخش جدید در حالی ارائه می‌شود که Perplexity تنها در ماه فوریه 10 میلیون بازدید ماهانه و 2 میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد داشته است. این با 89 میلیارد بازدید تخمینی گوگل در ماه مه 2022 فاصله زیادی دارد. اما Perplexity روی فناوری هوش مصنوعی خود به شدت شرط‌بندی کرده است تا آن را از شرکت‌های فعلی متمایز کند.

Srinivas، یکی از بنیان‌گذاران این موتور جستجو در یک بیانیه مطبوعاتی گفته است: «ما اولین موتور پاسخ مکالمه را در نوع خود ساخته‌ایم که مبتنی بر ارائه اطلاعات دقیق و مرتبط از طریق استناد است. زمانی که مردم برای پاسخ به سوالات خود به صورت آنلاین جستجو می‌کنند، لیست‌های بی‌پایانی از لینک‌ها به آنها ارائه می‌شود که می‌توانند توسط تبلیغ کنندگان و بهینه سازی موتورهای جستجو دستکاری شوند. سپس افراد موظف می‌شوند تا از طریق آن وب سایت‌ها را بررسی و اطلاعات را تقطیر کنند، که ممکن است در وهله اول بسیاری از آنها دقیق نباشد. با هوش مصنوعی Perplexity، ما آرزو داریم که همه این‌ها را برطرف کنیم.»

Srinivas می‌گوید که سرمایه‌های سری A صرف برنامه‌های رشد و توسعه Perplexity می‌شود، از جمله برای «بهینه‌سازی پایگاه داده دانش اپلیکیشن. این اولین گام در مأموریت آن‌ها برای ایجاد شفاف‌ترین سرویس اطلاعاتی جهان و به حداکثر رساندن دانش و بهره‌وری مصرف‌کننده عادی است.

با وجود این به نظر می‌رسد که Perplexity در حال پیشرفت است و در روزهای اخیر یک برنامه برای سیستم عامل iOS منتشر کرده است که دارای ویژگی‌هایی مانند ورود کاربر برای شخصی‌سازی، تاریخچه جستجوی مداوم و اشتراک‌گذاری اجتماعی است. این قابلیت‌ها به گفته بنیان‌گذاران Perplexity استفاده از نتایج هوش مصنوعی را برای کاربران تسهیل خواهد کرد.

Perplexity تنها جدیدترین استارتاپ در فضای مولد هوش مصنوعی است که توجه سرمایه‌گذاران بزرگ را به خود جلب کرده است. همین ماه گذشته، Character.ai، یک پلتفرم ربات چت شخصی که با 150 میلیون دلار در سری (A) راه‌اندازی کرد را اکنون 1میلیارد دلار ارزشگذاری کرده است.

براساس گزارش PitchBook که در ماه مارس منتشر شد، VCها به‌طور پیوسته موقعیت خود را در هوش مصنوعی مولد افزایش داده‌اند. چرا که سرمایه‌گذاری در این بخش از 408 میلیون دلار در سال 2018 به 4.8میلیارد دلار در سال 2021 و به 4.5 میلیارد دلار در سال 2022 رسیده است.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اخبار اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.