کد مطلب: ۷۹۴۸۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گوگل دسترسی برنامه‌های وام دهی به داده‌های کاربران را محدود می‌کند

گوگل دسترسی برنامه‌های وام دهی به داده‌های کاربران را محدود می‌کند

رفتارهای غارتگرانه بعضی برنامه‌های وام دهی، گوگل را به اعمال برخی محدودیت‌ها وا داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد دسترسی برنامه‌های وام دهی را به داده‌های حساس کاربران مانند عکس، فیلم و مخاطبین محدود کند. زیرا شرکت سازنده سیستم‌عامل اندروید نسبت به افزایش رفتارهای غارتگرانه از سوی وام دهندگان واکنش نشان داده است.

این موتور جستجوی جهانی روز گذشته به‌روزرسانی جدیدی را برای برنامه‌های وام دهی در پلی‌استور اعمال کرد تا دسترسی به بعضی داده‌ها را برای این برنامه‌ها محدود کند. گفته می‌شود تا 31 می 2023 این تغییرات برای همه برنامه‌های وام دهی اعمال خواهد شد.

گوگل درباره این به‌روزرسانی گفت: برنامه‌های که به کاربران برای استفاده شخصی وام می‌دهند از دسترسی به داده‌های حساس کاربران مانند عکس‌ها و مخاطبین منع شده‌اند.

طبق گزارش‌های اخیر یک روند نوظهور در زمینه برنامه‌های وام دهی نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. طبق این روند بسیاری از کاربرانی که از برنامه‌های وام دهی استفاده می‌کنند، مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. ظاهرا این عوامل بازیابی به تماس‌های شخصی وام‌گیرندگان دسترسی پیدا کرده و برای پرداخت بدهی‌های معوقه با خانواده‌های این افراد تماس گرفته‌اند. حتی گفته شده در مواردی وام دهندگان از تصاویر وحشتناکی برای ترساندن وام‌گیرندگان استفاده کرده‌اند. متاسفانه چند نفر از این افراد به دلیل فشارهای واردشده جان خود را از دست داده‌اند.

چنین مواردی به خوبی در بازارهایی از جمله هند و کنیا مشاهده شده است. گوگل در ابتدا با مسدودکردن صدها برنامه وام دهی شخصی از پلی استور پس از هشدارهای مجری قانون و بانک‌های مرکزی پاسخ داد. این شرکت همچنین قوانینی را برای ممنوعیت برنامه‌های وام بدون مجوز از فروشگاه برنامه اندروید معرفی کرد.

گوگل همچنین اعلام کرد که شرکت‌های مالی غیربانکی تنها می‌توانند از یک برنامه وام دیجیتال در پلی استور استفاده کنند.

گوگل گفت: «توسعه‌دهندگانی که تلاش می‌کنند بیش از یک DLA در هر NBFC منتشر کنند، در خطر فسخ حساب برنامه خود و سایر حساب‌های مرتبط هستند.

گوگل در گذشته به دلیل عدم اتخاذ تدابیر قوی علیه برنامه‌های وام دهی غارتگر مورد انتقاد قرار گرفته است. در پاسخ به این انتقادها، این شرکت به‌روزرسانی‌های سیاستی را در بازارهایی از جمله هند، اندونزی، نیجریه، کنیا و فیلیپین معرفی کرده است.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اخبار اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.