فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۹۶۶۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افتتاح مگاکارخانه تسلا در چین

افتتاح مگاکارخانه تسلا در چین

بنابه گفته ایلان ماسک، تسلا قرار است یک مگاکارخانه جدید در شانگهای افتتاح کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت خودروسازی تسلا روز یکشنبه در توییتی اعلام کرد که یک مگاکارخانه جدید در شانگهای چین افتتاح خواهد کرد که قادر به تولید 10 هزار مگاپک در سال است.

مگاکارخانه چینی چه محصولی ارائه می‌دهد؟

«Megapack» یک باتری بسیار بزرگ است که انرژی را ذخیره کرده و به تثبیت شبکه برق کمک می‌کند. همچنین این باتری می‌تواند از قطع‌شدن برق جلوگیری کند. این باتری‌ها اپراتورهای شبکه را قادر می‌سازند تا ظرفیت اضافی را بین شهرستان‌ها یا ایالت‌ها جابه‌جا کرده و اطمینان حاصل کنند که در هنگام بالارفتن تقاضا و قطعی‌های برنامه‌ریزی‌نشده برق از منابع متناوب ذخیره شده و استفاده می‌شود.

تسلا در حال حاضر یک کارخانه بزرگ در لاتروپ، کالیفرنیا دارد که می‌تواند هر سال 10 هزار واحد مگاپک تولید کند. حالا هم ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا روز گذشته در توییتی گفت که کارخانه‌ای که قرار است در چین افتتاح شود، تولیدات کارخانه در کالیفرنیا را تکمیل خواهد کرد.

رسانه دولتی چین، شین هوا نیز روز یکشنبه گزارشی از مراسم امضای قرارداد در شانگهای منتشر کرد.

به نظر می‌رسد این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای شروع ساخت کارخانه چینی در سه‌ماهه سوم سال جاری است و هدف آن به‌روزرسانی تولید تا نیمه سال 2024 است.

این درحالی است که گزارش عملکرد سه‌ماهه اخیر تسلا چندان دلگرم‌کننده نبود. یک هفته مانده به انتشار گزارش، تسلا از تحویل 422 هزار و 875 خودروی الکتریکی و تولید 440 هزار و 808 خودرو در سه ماهه اول خبر داد. این اعداد نشان‌دهنده رشد 4درصدی در تحویل خودرو نسبت به دوره قبل و به دنبال کاهش مکرر قیمت در ایالات متحده، چین و اروپا بود.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.