کد مطلب: ۷۹۸۴۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ایلان ماسک استارتاپی برای رقابت با «chatgpt» می‌سازد

ایلان ماسک استارتاپی برای رقابت با «chatgpt» می‌سازد

ایلان ماسک در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد یک A.I است. استارتاپی که بتواند با OpenAI، بنیانگذار هوش مصنوعی معروف chatgpt رقابت کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک استارتاپ هوش مصنوعی است که بتواند با با محصول شرکت OpenAI رقابت کند.

فایننشال‌تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که ماسک، مدیرعامل تسلا، اسپیس‌ایکس و توییتر برای تحقق این ایده در حال ساخت تیمی از محققان و مهندسان بوده و با سرمایه‌گذاران متعددی گفتگو کرده است. او همچنین نیروهایی را از دیگر شرکت‌های برتر هوش مصنوعی، از جمله آلفابت، استخدام کرده است.

براساس این گزارش، پردازنده‌های گرافیکی این تراشه‌ها بخشی جدایی‌ناپذیر از ساخت یک مدل زبان بزرگ یا LLM برای رقابت با GPT OpenAI هستند. ماسک این هفته در مصاحبه‌ای در توییتر اسپیس با بی‌بی‌سی گفت که در حال خرید پردازنده‌ برای شرکت‌هایش است.

طبق گزارش قبلی Semafor، ماسک زمانی یکی از حامیان مالی OpenAI بود و در طول چندین سال یک میلیارد دلار هزینه کرد. اما چیزی نگذشت که او از تعهدات مالی و عملیاتی خود به این شرکت هوش مصنوعی عقب‌نشینی کرد.

مدت کوتاهی پس از جدایی ماسک از این گروه، او دوباره یک میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده و در اوایل سال جاری متعهد به سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری شد.

ماسک علنا رویکرد OpenAI خالق ChatGPT را زیر سوال برده است. در ماه مارس، او نامه‌ سرگشاده‌ای را امضا کرد که در آن خواستار توقف فوری و شش ماهه تحقیقات در مورد مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌تر از GPT-4 OpenAI شد. او گفته است که هوش مصنوعی یکی از بزرگ‌ترین خطرات برای آینده تمدن بشری است.

عملکرد اخیر ماسک می‌تواند اتفاق جنجال‌برانگیزی در دنیای فناوری باشد. به جز مایکروسافت و گوگل، آمازون نیز پنجشنبه اعلام کرد که وارد فضای مولد هوش مصنوعی می‌شود.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.