کد مطلب: ۷۹۸۵۴۲

چگونه یک کسب‌وکار را رهبری کنیم؟

۱۸ درصد از رهبران در ابتدای کار شکست می‌خورند

18 درصد از رهبران در ابتدای کار شکست می‌خورند

18درصد از رهبران در 18ماه ابتدایی کسب‌وکارشان شکست می‌خورند. اما چه میزان از این شکست‌ها مربوط به خصوصیات فردی رهبران و چه میزان به سبک رهبری آنها مربوط است. چگونه می‌توان به یک رهبر ایده‌آل تبدیل شد؟ سبک رهبری درست چگونه به موفقیت کسب‌وکار منجر می‌شود؟ در این گزارش با استناد به سخنان کارشناسان و مدیران، به این پرسش‌ها پاسخ داده‌ایم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یک رهبر حرفه‌ای می‌تواند تاثیرات زیادی بر موفقیت تیم تحت رهبری، سازمان و حتی عملکرد خودش داشته باشد. رهبران بزرگ همواره سعی می‌کنند با گسترش ارتباطات با کارکنان و ارائه بازخورد به آنها با تیم خود ارتباط برقرار کنند.

رهبران موثر نه‌تنها بر تیمی که بر آن مدیریت می‌کنند، بلکه می‌توانند بر کل شرکت تاثیرات مطلوبی برجای بگذارند. کارمندانی که زیر نظر رهبران بزرگ کار می‌کنند، شادتر، با اعتمادبه‌نفس‌تر و کاراتر هستند. چنین امری می‌تواند کل کسب‌وکار را با تحول مواجه کند.

براساس مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده، تقریبا 18 درصد رهبران جدید در 18 ماه ابتدایی کار خود شکست می‌خورند. در ادامه به برخی از استراتژی‌ها برای تبدیل‌شدن به رهبر خوب اشاره می‌کنیم.

ارتباطات باز و صادقانه برقرار کنید

یکی از مهم‌ترین عناصر رهبری مؤثر ایجاد یک خط ارتباطی باز با اعضای تیم است. «Sanjay Patoliya»، بنیانگذار و مدیر «Teclogiq»، معتقد است صداقت و شفافیت یک رهبر باید الگوی اعضای تیم باشد. به گفته او وقتی شما رهبری یک تیم را برعهده می‌گیرید، مهم است که در ارتباطاتتان صریح باشید. درواقع شرکت شما و کارمندان‌تان بازتابی از خودتان هستند و اگر رفتار صادقانه و اخلاقی را به عنوان یک ارزش کلیدی در نظر بگیرید، تیم شما نیز همانگونه رفتار خواهد کرد.

«تری استارباکر سنت ماری»، نویسنده و مشاور، عقیده دارد یک رهبری درست مستلزم مثبت‌اندیشی، هدفمندی، همدلی، فروتنی و عشق است. این ویژگی‌های کلیدی شما را در مسیر ارتباطی شفاف با اعضای تیم قرار می‌دهد. او می‌گوید: ایجاد یک ارتباط صمیمی با هم‌تیمی‌های خود برای ایجاد اعتماد مشترک و فرهنگ مسئولیت‌پذیری ضروری است.

کارکنان برای رشد تشویق کنید

کری اولریچ، مدیرعامل شرکت مشاوره منابع انسانی «Abbracci Group»، می‌گوید که رهبران باید بودجه‌ای را، حتی اندک به رشد کارکنان خود اختصاص دهند. علاوه بر سرمایه‌گذاری در رشد مالی کارکنان خود، باید از نظر احساسی نیز روی آنها سرمایه‌گذاری کنید. جان رامپتون، بنیانگذار و مدیر اجرایی «Calendar» عقیده دارد که رهبران بزرگ با دادن فرصت‌های چالش‌برانگیز به کارمندان و راهنمایی آنها در صورت نیاز، به آنها قدرت می‌دهند تا رشد کنند.

نگرش مثبت داشته باشید

با اینکه رهبران آرزو می‌کنند که عملیات روزانه تیم‌شان همیشه بدون مشکل پیش برود، بالاخره در مسیر خود با موانعی روبه‌رو می‌شوند. فرقی نمی‌کند این مانع یک اشتباه کوچک باشد یا یک خطای بزرگ؛ نحوه برخورد با یک موقعیت منفی چیزهای زیادی را در مورد مهارت‌های رهبری شما روشن می‌کند.

رابرت مان، نویسنده کتاب اندازه‌گیری یک رهبر (iUniverse، 2013)، توصیه می‌کند در هر شرایطی روی چیزهای خوب تمرکز کنید. قبل از اینکه تشخیص دهید چه چیزی باعث بروز مشکل‌تان شده است، به نکته‌های مثبت آن مشکل نگاه کنید. هرچه بیشتر بتوانید این کار را انجام دهید، حل چالش‌ها برایتان راحت‌تر خواهد بود. او در تحقیقات خود دریافته است، زمانی که یک رهبر نیاز به بهبود استراتژی خود دارد، باید همین کار را انجام دهد.

به جای دستور دادن به کارمندان، به آنها آموزش دهید

یک رهبر موفق می‌داند که چگونه باید به کارکنان خود نشان دهد که لازم است چه کاری انجام دهند، نه اینکه مستقیما به آنها بگوید. لوک ایوریو، رئیس و مدیرعامل مؤسسه تعالی حرفه‌ای در مربیگری (iPEC) می‌گوید که رهبران باید اعضای تیم خود را به سمت یک محیط کاری متعهدتر و مشارکتی‌تر هدایت کنند، بدون اینکه مستقیما به آنها بگویند.

رامپتون معتقد است رهبران باید علاوه بر دستوراتی که به اعضای تیم می‌دهند، به آنها نکاتی را نیز آموزش دهند. به بیان او اگر رهبران هرگز چیزی را به کارکنان خود یاد نمی‌دادند، آنها رشد نمی‌کردند.

اهداف و انتظارات کارمندان را مشخص کنید

تعیین اهداف روشن و انتظارات از کارکنان، کلید موفقیت کارکنان است. آمیش شاه، رئیس «ALTR Created Diamonds»، توصیه می‌کند که رهبران خوب چشم‌انداز شرکت را و اینکه چگونه اهداف اعضای تیم در این چشم‌انداز قرار می‌گیرند، توضیح خواهند داد. به گفته او برای اینکه یک رهبر انگیزه و الهام‌بخش باشد، باید بتواند تیم خود را در مورد چشم‌اندازهای خود آگاه کند.

همزمان بازخورد بدهید و بخواهید

تاسو دووال، مدیر عامل و بنیانگذار شبکه استعدادیابی آزاد «Toptal»، می‌گوید که بازخورد مستقیم و صادقانه، حتی اگر انتقاد باشد، بهترین راه برای هدایت تیم شما در مسیر درست است. همچنین باید بدانید که کسب و کار شما به کجا می‌رود تا بتوانید به آنها مشاوره درست بدهید.

اعضای تیم شما تنها کسانی نیستند که می‌توانند از بازخورد صادقانه بهره‌مند شوند. خودارزیابی واقعی رهبری شما اگرچه می‌تواند دشوار باشد اما برای بهبود عملکردتان ضروری است. به گفته سنت ماری، صحبت با دوستان، همکاران و کارکنان و درخواست بازخورد از آنها می‌تواند دیدگاه لازم را در مورد سبک رهبری و رویکردتان به شما بدهد.

پذیرای ایده‌های جدید باشید

رهبران خوب می‌دانند که تغییر اجتناب‌ناپذیر است. این افراد به‌جای تلاش برای حفظ وضع موجود از ایده‌های جدید استقبال می‌کنند. واقعیت این است که هرکس می‌تواند حامل یک ایده جدید باشد. این نگاهی است که رهبران همواره باید آن را بدانند. درواقع زمانی که پذیرای استعدادهای جدید باشید، می‌توانید از تمامی ظرفیت‌های موجود بهره ببرید.

هنگام حل یک مشکل، اعضای تیم را تشویق کنید تا بینش‌های خود را ارائه دهند. وقتی کارمندان احساس کنند که می‌توانند آشکارا ایده‌های جدید را به روی میز بیاورند، استعدادهای آنان شکوفا می‌شود.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.