کد مطلب: ۷۹۹۳۸۴

در رویداد برنامه نوروزی جهش مطرح شد:

اکوسیستم نوآوری به اندازه تمام مردم ظرفیت دارد

اکوسیستم نوآوری به اندازه تمام مردم ظرفیت دارد

مدیرعامل جهش: اکوسیستم نوآوری ایران به اندازه همه مردم ظرفیت دارد. امیدواریم فیلمی که ساخته شده بتواند این ادعا را ثابت کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اکوسیستم نوآوری کشور شاهد برگزاری رویداد مهمی در این زمینه بود. رویداد اکران برنامه «نوروز جهش» روز دوشنبه 28 فروردین‌ماه 1402 با حضور کاوه گودرزی، بنیانگذار مرکز نوآوری جهش، جمعی از اساتید، مدیران کسب‌وکارها، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، نمایندگان صنعت و سازمان‌ها و اصحاب رسانه در پردیس سینمایی هدیش مال برگزار شد.
هدف جهش از ساخت این برنامه کمک به رشد دانش و آگاهی عمومی جامعه و توسعه زیرساخت‌های اکوسیستم نوآوری است. در واقع جهش تصمیم دارد با این برنامه مقدمه توسعه زیرساخت‌های نوآوری را در کشور توسعه دهد. مجموعه جهش بر این باور است که در کنار مشکلاتی که بر سر راه فعالان نوآوری وجود دارد، فرصت‌هایی هم برای راه‌اندازی کسب‌وکار و خلق ایده‌های نوآورانه وجود دارد.

IMG 20230418 220500 702

کاوه گودرزی در ابتدای نشست ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون داستان شکل‌گیری جهش به آغاز این ایده در سال 95 اشاره کرد و گفت: در روزهایی که در دانشگاه شهید بهشتی درس می‌خواندم با حضور در یک رویداد با موضوع کارآفرینی، به این حوزه علاقه‌مند شدم؛ ایده اولیه جهش بهار سال ۹۵ شکل گرفت و اولین دوره جهش آکادمی، تابستان همان سال در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
گودرزی سپس توضیح می‌دهد که ایده جهش در ادامه بخش‌های مختلفی به خود دید. به این صورت که ما خدماتی چون فضای کار اشتراکی و فراهم‌سازی حضور سرمایه گذاران برای سرمایه‌گذاری روی ایده‌های افراد حاضر در جهش را نیز فراهم کردیم.
درواقع پس از اینکه افراد نخبه و با استعداد دور هم جمع شدند، شروع به طراحی و توسعه محصول و سرویس‌های مختلف کردیم و زمان جذب سرمایه فرارسید، ما با دریافت مجوز شتابدهی و دعوت از سرمایه گذاران خطرپذیر از جمله صندوق سرمایه گذاری تندیس، مقدمات جذب سرمایه توسط استارتاپ‌های مستقر در فضای کار اشتراکی جهش را فراهم کردیم و بعد از آن این فرایند ادامه دار شد.

او با اشاره به اینکه اکوسیستم نوآوری ایران به اندازه همه مردم ظرفیت دارد، گفت: امیدواریم فیلمی که ساخته شده بتواند این ادعا را ثابت کند.
گودرزی همچنین گفت که این مستند به زودی در سایت لحظه‌نگار به صورت آنلاین و عمومی اکران خواهد شد. این فیلم روایتی است از مسیر ساخته‌شدن مرکز نوآوری جهش. مخاطبان این روایت از طیف‌های گوناگونی هستند که هر کدام به نوعی به جامعه اقتصاد نوآور کشور مرتبط هستند.
دانشجویان، اساتید، منتورها، صاحبان ایده، بنیانگذاران استارتاپ، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، نمایندگان صنعت و سازمان‌ها از جمله مخاطبان این فیلم هستند که به گفته گودرزی به نوعی در رشد جهش نقش داشته‌اند و این روایت داستان جهش را به یک مستند بر اساس واقعیت تبدیل می‌کند.
قابل ذکر است که مستند "نوروز جهش" با ماموریت آگاهی‌بخشی و ارتقا دانش عمومی در مورد فرصت‌ها و جایگاه‌های اکوسیستم نوآوری ضبط و تدوین شده است. مهمانان برنامه هر کدام به نمایندگی از یک جایگاه در این اکوسیستم از داستان‌های پرفراز و نشیب و دستاوردهای خود می‌گویند تا شاید برای آنان که در ابتدای مسیر قرار دارند، انگیزه‌ای باشد.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.