کد مطلب: ۸۰۲۹۲۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

موج جدید اخراج‌ها در آمازون کلید خورد/ بزرگ‌ترین تعدیل نیرو در تاریخ ۲۹ ساله شرکت

موج جدید اخراج‌ها در آمازون کلید خورد/ بزرگ‌ترین تعدیل نیرو در تاریخ 29 ساله شرکت

روز چهارشنبه، شرکت آمازون شروع به اخراج برخی از کارمندان در بخش رایانش ابری و منابع انسانی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آدام سلیپسکی، مدیرعامل آمازون کلود و بت گالتی، مدیر بخش منابع انسانی آمازون روز گذشته یادداشت‌هایی را برای کارمندان ایالات متحده، کانادا و کاستاریکا ارسال و آنها را از آغاز موج تعدیل دوباره نیرو در این شرکت مطلع کردند.

سلیپسکی در این یادداشت به کارمندان گفت که متاسفانه روز سختی در سراسر سازمان منتظر ماست. گفته می‌شود این تعدیل نیرو در واقع بخشی از تعدیل نیروی 9 هزار نفری آمازون است. این شرکت هفته گذشته تعدادی از کارمندان بخش تبلیغات و طی هفته‌های اخیر نیز بخشی از کارمندان توییچ و بازی‌های ویدیویی را اخراج کرد. این درحالی است که آمازون در روزهای ابتدایی سال جاری نیز موجی از تعدیل نیرو را به پایان رساند. موجی که بیش از 18 هزار کارمند این شرکت را از کار بیکار کرد. می‌توان تعدیل نیروی 18 هزار نفری آمازون به‌علاوه اخراج‌های این‌ ماه را بزرگ‌ترین تعدیل نیرو در تاریخ 29 ساله آمازون دانست.

تلاش‌های مدیرعامل برای فرار از رکود اقتصادی

اندی جاسی، مدیرعامل این شرکت به‌طور جدی قصد کاهش هزینه‌ها را دارد زیرا رکود اقتصادی سنگینی را در انتظار بازار تجارت الکترونیک می‌داند. انتخاب بخش تبلیغات و آمازون کلود (AWS) برای تعدیل نیرو نشان داد که حتی سودآورترین کسب‌وکارهای این شرکت نیز از تعدیل نیرو در امان نخواهند بود. اگرچه تبلیغات و AWS نیز تاکنون از رکود اقتصادی بی‌تاثیر نبوده‌ و روند رشد منفی را تجربه کردند.

آمازون کلود، پرچمدار تعدیل نیرو

بخشی از تیم‌های AWS در دور قبلی اخراج‌ها ناچار به خداحافظی با این شرکت شدند. یکی از کارمندان آمازون که اصرار داشت نامش فاش نشود، به شبکه تلوزیونی cnbc گفت که به احتمال زیاد بخش گسترده‌ای از اخراج‌های جدید نیز از قسمت AWS باشد. بخشی که به مشتریان کمک می‌کند تا مشکلات زیرساخت ابری خود را عیب‌یابی کنند. این درحالی است که تعداد کارکنان این بخش در دوران همه‌گیری ویروس کرونا افزایش چشم‌گیری یافت؛ زیرا مدارس، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی جلسات خود را به فضای ابری منتقل کردند.

آمازون اعلام کرده که قرار است به زودی گزارش درآمد سه‌ماهه اخیر خود را منتشر کند. با توجه به اعداد و ارقام این گزارش باید دید که آیا تلاش‌های اندی جاسی برای کاهش هزینه‌ها موثر بوده است یا خیر؟

گفتنی است که ارزش سهام این شرکت در معاملات روز گذشته با افزایش 3 درصدی مواجه بود.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه استارتاپ‌ها را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.