خبر مهم:

کد مطلب: ۸۰۶۴۴۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اختصاص اعتبار ۳۵۰ هزار دلاری مایکروسافت به استارتاپ‌ها

اختصاص اعتبار 350 هزار دلاری مایکروسافت به استارتاپ‌ها

پلتفرم جدید مایکروسافت به نام پگاسوس (Pegasus) یک تجربه دیجیتالی جدید است که مختص بنیانگذاران استارتاپ‌هاست که در آن می‌توانند به اعتبارات 350 هزار دلاری فضای ابری Azure، راهنمایی‌های فنی شخصی از کارشناسان، خدمات مایکروسافت 365، و … دسترسی داشته باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در اکتبر سال 2021، مایکروسافت بخشی به نام Startups Founders Hub راه‌اندازی کرد که برای بنیانگذاران استارتاپ‌ها طراحی شده است. حالا این مرکز از پلتفرم جدید خود یعنی Pegasus خبر داده که به استارتاپ‌ها فرصتی برای جذب مشتریان سازمانی می‌دهد.

مایکروسافت امروز در یک پست وبلاگی اعلام کرد که پگاسوس (Pegasus) یک تجربه دیجیتالی جدید است که در آن بنیانگذاران استارتاپ‌ها می‌توانند به اعتبارات Azure، راهنمایی‌های فنی شخصی از کارشناسان، خدمات مایکروسافت 365، و… دسترسی داشته باشند. دسترسی به این خدمات به بنیان‌گذاران کمک می‌کند تا توسعه محصول را تسریع کنند، به اهداف خود برسند و از همه مهم‌تر یاد بگیرند که چطور سرمایه خود را برای راه‌اندازی استارتاپ تضمین کنند.

اعطای اعتبار 350 هزار دلاری به استارتاپ‌ها

به گفته هانس یانگ مدیرعامل پگاسوس، این مرکز استارتاپ‌هایی را با محصولاتی انتخاب خواهد کرد که نیاز بازار را برآورده کنند و به آن‌ها تا سقف 350 هزار دلار اعتبار برای استفاده از سرویس‌های Azure، GitHub و LinkedIn اعطا می‌کند. علاوه بر این اعتبار، مایکروسافت بهترین فناوری‌ها و مشاوران کسب‌وکار خود را در اختیار استارتاپ‌های عضو Founders Hub قرار می‌دهد.

همچنین، مایکروسافت ادعا می‌کند که Pegasus تاکنون از بیش از 100 استارتاپ پشتیبانی کرده است که میانگین حجم معاملات آنها از 300 هزار دلار فراتر رفته و در مجموع، بیش از 35 میلیون دلار به این استارتاپ‌ها اختصاص داده است.

مدیرعامل پگاسوس در مصاحبه خود با تککرانچ همچنین، به این نکته اشاره کرده که Pegasus تنها شامل استارتاپ‌های می‌شود که از فناوری Azure استفاده می‌کنند، اما این برنامه شرکت‌ها را محدود به این فضای ابری نمی‌کند. استارتاپ‌ها می‌توانند در صورت تمایل از ابرهای متعدد، از جمله Google Cloud و Amazon Web Services استفاده کنند تا بتوانند نیازهای مشتریان خود را برآورده کنند.

  • مایکروسافت آژور Microsoft Azure پلتفرم و سرویس رایانش ابری است که توسط مایکروسافت ایجاد شده است. طیف وسیعی از خدمات ابری، از جمله پردازش و توان محاسباتی، ذخیره‌سازی، شبکه و عملکرد‌های مختلف دیگر را برای کمک به کسب‌و‌کار‌ها ارائه می‌دهد.

در نهایت، هر یک از شرکت‌های عضو Pegasus یک نقشه ابری اختصاصی دریافت می‌کنند تا از موفقیت فنی آن‌ها پشتیبانی کند. این نقشه‌ها همچنین به عنوان یک نقطه تماس واحد در Pegasus عمل می‌کند تا به استارتاپ‌ها کمک کنند با مشتریان مایکروسافت تعامل داشته باشند و بررسی‌های امنیتی و انطباق را انجام دهند.

استارتاپ‌های هدف برنامه جدید مایکروسافت کدام‌اند؟

هیچ محدودیتی برای تعداد استارتاپ‌هایی که می‌توانند به پگاسوس بپیوندند وجود ندارد، اما یانگ، مدیرعامل مگاسوس گفته است به استارتاپ‌هایی که در صنایعی مانند مراقبت‌های بهداشتی، هوش مصنوعی، خرده فروشی و امنیت سایبری هستند، توجه ویژگی‌ای خواهد شد.

با شکل‌گیری دوران هوش مصنوعی، مایکروسافت از ابتدا برای توسعه این فناوری اشتیاق فراوانی نشان داده است. مدیرعامل پگاسوس در این باره گفت: «شرکت‌های سازمانی به دنبال راه‌هایی برای ادغام هوش مصنوعی مولد در محصولات خود هستند که فرصتی فوق‌العاده برای استارتاپ‌هایی است که می‌توانند در این مسیر به آنها کمک کنند. به طور کلی، ما بر این باوریم که هر استارتاپی، صرف نظر از صنعتی که در آن خدمت می‌کند، باید در حال بررسی این باشد که چگونه هوش مصنوعی مولد را در نقشه راه محصول خود بگنجاند.»

از سوی دیگر، به گفته یانگ، پگاسوس تلاش‌های مایکروسافت را در زمینه مشارکت با VCها و شتاب‌دهنده‌ها برای حمایت از استارتاپ‌ها تکمیل می‌کند. علاوه‌بر این مایکروسافت قصد دارد طی پنج سال آینده از طریق برنامه Pegasus از 10 هزار شرکت استارتاپی در آفریقا حمایت کند.

این برنامه جدید مایکروسافت می‌تواند یک مزیت بزرگ برای کارآفرینانی باشد که ایده‌های عالی دارند، اما ممکن است منابع مالی لازم را برای تحقق بخشیدن به آن‌ها نداشته باشند. Pegasus به استارتاپ‌ها کمک می‌کند که مشتریان خود را پیدا کنند تا خدمات خود را به آن‌ها ارائه دهند.

در این میان، این غول فناوری همچنین توسعه برنامه ISV را همچنان دنبال می‌کند، برنامه‌ای که برای کمک به فروشندگان نرم‌افزار در مراحل اولیه در ساخت و انتشار اپلیکیشن‌ها طراحی شده است.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه استارتاپ‌ها را می‌توانید در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.