خبر مهم:

کد مطلب: ۸۳۰۸۹۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

محدودیت های جدید توییتر / ایلان ماسک دست از سر کاربران برنمی‌دارد

محدودیت های جدید توییتر / ایلان ماسک دست از سر کاربران برنمی‌دارد

ایلان ماسک مالک توییتر اعلام کرده که محدودیت های جدیدی برای خوانش پست‌ها توسط کاربران در طول یک روز اعمال می‌کند. اما چرا توییتر چنین محدودیت‌هایی در نظر گرفته و اعمال محدودیت در این پلتفرم اجتماعی چه سابقه‌ای دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ایلان ماسک از محدودیت های جدید توییتر برای کاربران در ارتباط با مشاهده روزانه پست‌ها خبر داده است. با این محدودیت‌ها کاربران در خواندن پست‌ها در این پلتفرم شبکه‌های اجتماعی با محدودیت‌هایی مواجه شده‌اند.

ماسک در توییتی که اخیرا منتشر کرده، نوشته است که برای جلوگیری از «استخراج بیش از حد داده و دست‌کاری سیستم» محدودیت‌هایی را برای خواندن پست‌های توییتر در نظر گرفته است.

محدودیت‌ های جدید توییتر چیست؟

حساب‌های تاییدشده در توییتر یعنی حساب‌هایی که دارای تیک آبی هستند، اجازه دارند 6هزار پست در روز بخوانند، حساب‌های تاییدنشده صرفا تا 600 پست را در روز می‌خوانند و حساب‌های تازه‌وارد و تاییدنشده بیش از دیگران در معرض این محدودیت‌ها قرار دارند و صرفا اجازه دارند که 300 پست را در روز بخوانند.

اما نکته‌ای که ایلان ماسک به آن اشاره نکرده است، مدت زمان اعمال این محدودیت‌هاست که مشخص نیست تا چه زمانی باقی خواهند ماند.

این اقدام یعنی اعلام محدودیت های جدید توییتر پس از آن صورت گرفت که این شبکه اجتماعی اعلام کرد کاربران را ملزم به داشتن حساب‌های کاربری دراین پلتفرم می‌کند تا بتوانند توییت‌ها را مشاهده کنند. اقدامی که ماسک همین جمعه آن را «اقدام اضطراری موقت» توصیف کرد.
به گفته ماسک، صدها سازمان یا بیشتر، داده‌های توییتر را به شکلی «بسیار تهاجمی» حذف می‌کنند که بر تجربه کاربران، تأثیر می‌گذارد.
ماسک پیشتر نارضایتی خود را از شرکت‌های هوش مصنوعی مانند «اوپن ای آی»، مالک چت‌بات «چت جی تی پی» به دلیل استفاده از داده‌های توئیتر، اعلام کرده بود.

سابقه محدودیت ها در توییتر

از روزی که ایلان ماسک با خرید توییتر، مالکیت این شبکه اجتماعی جهانی را در اختیار گرفته است، بارها و بارها با اظهارنظر در خصوص میزان استفاده کاربران از توییتر یا پرداخت مالی جهت گرفتن تیک آبی خبرساز شده است. هر بار هم محدودیت های جدید توییتر است که حسابی کاربران را شوکه می‌کند. از جمله محدودیت های توییتر می‌توان به خبری اشاره کرد که ماه نوابر 2022 اعلام شد.

طی آن خبر، توییتر اعلام کرد که کاربرانش از این به بعد تعداد افرادی را که می‌توانند در هر روز فالو کنند، به 400 نفر کاهش داده است و هدف خود از این کار را کاهش خطر اسپم اعلام کرد.

همان زمان ماسک در اکانت رسمی خود توئیت کرد: "فالو، آنفالو، فالو، آنفالو". چه کسی این کار را می‌کند؟ اسپمرها. پس ما تعداد اکانت‌هایی را که می‌توانید در روز فالو کنید، از 1000 به 400 کاهش می‌دهیم".

اما محدودیت‌ها، اخبار شوک‌آور و دردسرسازی‌های ماسک و توییتر برای کاربران از این هم فراتر رفته است. پولی شدن اکانت‌ها و گرفتن تیک آبی به ازای پرداخت پول، بخش دیگری از اقدامات ماسک بعد از در اختیارگرفتن سکان مالکیت توییتر بوده است. به نظر می‌رسد که ماسک به در و دیوار می‌زند تا 44 میلیارد دلاری را که بابت خرید توییتر هزینه کرده است، به حساب بانکی‌اش برگرداند.

استفاده از توییتر مشروط به پرداخت پول خواهد شد؟

از دیگر اخبار گیج‌کننده ماسک برای کاربران این بود که طی سال گذشته میلادی خبرهای غیررسمی اینطور نشان داد که ایلان ماسک به دنبال استفاده از سیستم پی وال در توییتر است.

با آمدن این سیستم، توییتر هر ماه برای مدت زمانی محدود رایگان خواهد بود. مدیرعامل جدید توییتر در پی ایجاد تغییرات زیادی در توییتر است، هر چند که هنوز ایده‌های خود را به طور رسمی اعلام نکرده است.

براساس چنین طرح امکان دارد در آینده‌ای نه چندان دور، کل توییتر مبتنی بر طرح پی وال شود. در واقع یعنی استفاده از توییتر مشروط به پرداخت پول خواهد شد.

در آن صورت، هر کاربر می‌تواند برای مدت زمانی مشخص در ماه، از توییتر به صورت رایگان استفاده کند و برای ادامه استفاده از آن مجبور به پرداخت پول می‌شود. ماسک با اجرای این طرح قصد دارد محدودیت بیشتری را برای کاربران عادی ایجاد کند تا تعداد کاربران نسخه اشتراکی و در نهایت درآمد توییتر را افزایش دهد. کارشناسان با کنار هم قرار دادن این اقدامات ماسک، به یک نتیجه واحد می‌رسند که همان درآمدزایی از توییتر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.