کد مطلب: ۸۳۳۳۸۸

کمپانی متا از پلتفرم Threads به‌عنوان رقیب توییتر رونمایی کرد

زاکربرگ به ۱ میلیارد کاربر در Threads فکر می‌کند / توییتر در قفس تردز افتاد؟

زاکربرگ به 1 میلیارد کاربر در Threads فکر می‌کند / توییتر در قفس تردز افتاد؟

کمپانی متا با راه‌اندازی اپلیکیشن تردز، رقیبی برای توییتر رونمایی کرده است. زاکربرگ مدیرعامل متا گفته که تردز می‌تواند تا 1میلیارد کاربر هم داشته باشد. به نظر می‌رسد تردز به دارایی‌های مالی، دانش انباشته مدیریت شبکه‌های اجتماعی در متا و همچنین میلیاردها کاربر زیربرندهای این کمپانی پشتش گرم خواهد بود. این اپلیکیشن طی 4 ساعت، 5 میلیون کاربر جذب کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین اپلیکیشنی که توسط متا راه‌اندازی شده است،Threads نام دارد. تردز رقیب مستقیمی برای توییتر محسوب می‌شود. توییتری که هر روز با مشکلات جدیدی روبه‌رو است. با این شرایط، احتمالا منابع مالی و تجربه متا در مدیریت شبکه‌های اجتماعی با میلیاردها کاربر همچون اینستاگرام، واتس اپ و فیس بوک بر ماسک غلبه خواهد کرد.

هرچند چالش بوکس میان مارک زاکربرگ مدیرعامل متا و ایلان ماسک مالک توییتر به رینگ بوکس نرفت اما در صحنه فناوری جهان ادامه دارد. شاید ماسک فکرش را هم نمی‌کرد که به این زودی زاکربرگ برایش یک تک‌خال رو کند.

آن هم پلتفرمی که دقیقا برای به چالش کشیدن توییتر به بازار آمده است. زاکربرگ به بیش از 1 میلیارد کاربر فکر می‌کند و می‌گوید توییتر در این زمینه موفق نبوده و امیدوارم ما موفق باشیم.

تردز 4 ساعت، 5 میلیون کاربر

متا روز چهارشنبه رسما از یک برنامه جدید به نام Threads رونمایی کرد. این پلتفرم قرار است فضایی را برای مکالمات آنلاین در اختیار کاربران قرار دهد؛ عملکردی که مدت‌ها نقطه اصلی فروش توییتر بوده است. حالا همه چیز روی دایره است و باید منتظر واکنش‌های ماسک هم بود.

به نظر می‌رسد این برنامه شباهت‌های زیادی به توییتر دارد، از طراحی گرفته تا توضیحات محصول. این نمایه که برای اولین بار در اوایل این هفته به‌عنوان یک تیزر تبلیغاتی منتشر شد، بر ظرفیت آن برای ایجاد دنبال‌کننده و ارتباط با افراد همفکر تأکید دارد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا طی پستی در Threads پس از راه‌اندازی آن گفت: «چشم‌انداز Threads ایجاد یک گزینه و فضای عمومی دوستانه برای گفتگو است. ما امیدواریم بتوانیم بهترین کاری را که اینستاگرام انجام می‌دهد، در نظر بگیریم و تجربه جدیدی در مورد متن، ایده‌ها و بحث در مورد آنچه در ذهن شماست، ایجاد کنیم.»

زاکربرگ در حساب تاییدشده Threads خود گفت: این اپلیکیشن طی دو ساعت اول ۲میلیون کاربر ثبت‌نام شده را تجربه کرده است. روز چهارشنبه هم نوشت که Threads در چهار ساعت اول از 5میلیون کاربر ثبت‌نام‌شده عبور کرده است.

او همچنین به برخی از پیام‌های کاربران پاسخ داد و نظرات خود را در مورد اینکه آیا Threads از توییتر بزرگتر خواهد شد یا خیر به اشتراک گذاشت: مدتی طول می‌کشد، اما من فکر می‌کنم باید یک برنامه مکالمه عمومی با بیش از 1 میلیارد نفر در آن وجود داشته باشد. زاکربرگ در Threads نوشت: توییتر فرصت انجام این کار را داشته است، اما موفق نشده است. "امیدواریم که ما انجامش دهیم."

زاکربرگ انگار سرشاخ‌شدن با ایلان ماسک را دوست دارد و اینچنین برای توییتر خط و نشان کشیده است و حتی تردز چندروزه را از توییتر 17 ساله موفق‌تر می‌داند. توییتر تا ماه مارس 229 میلیون کاربر داشته است.

حالا تردز به‌عنوان بچه کمپانی متا، طی 4 ساعت، 5میلیون کاربر جذب کرده است. زاکربرگ حق دارد مغرور باشد و به 1 میلیارد کاربر در تردز فکر کند. او با ذهنیت و پشتوانه واتس اپ و اینستاگرام و فیس بوک حرف می‌زند و اعداد میلیاردی برایش طبیعی جلوه می‌کنند.

تردز چیست و چه می‌کند؟

تیزر تبلیغاتی برنامه تردز آن را مکانی توصیف می‌کند که کامیونیتی‌ها و جمع‌های کوچک و بزرگ می‌توانند گرد هم آیند تا درباره موضوعاتی که امروز به آن‌ها اهمیت می‌دهند و موضوعات پرطرفدار بحث کنند.

"هر چیزی که به آن علاقه دارید، می‌توانید مستقیما همراه با سازندگان مورد علاقه خود و دیگرانی که عاشق چیزهای مشابه هستند، دنبال کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید یا برای خودتان فالوورهای وفاداری ایجاد کنید تا ایده‌ها، نظرات و خلاقیت خود را با جهان به اشتراک بگذارند.

کمپانی متا اعلام کرده که پیام‌های ارسال شده به Threads دارای محدودیت 500 کاراکتری خواهند بود. این شرکت همچنین گفته که این برنامه را از طریق iOS و اندروید اپل در 100 کشور عرضه می‌کند.

پس از دانلود اپلیکیشن، از کاربران خواسته می‌شود تا صفحه اینستاگرام خود را لینک کنند، پروفایل خود را سفارشی کنند و همان اکانت‌هایی را که قبلا در اینستاگرام دنبال کرده‌اند، دنبال کنند. ظاهری شبیه توییتر با چیدمان آشنا، فید مبتنی بر متن، قابلیت ارسال مجدد و نقل قول از دیگران، چکیده‌ای از پست‌ها در Thread هستند.

این پلتفرم ضمن شباهتی که با توییتر دارد، زیبایی‌شناسی موجود در اینستاگرام را نیز در خود دارد. امکان اشتراک‌گذاری پست‌ها از Threads را می‌توان مستقیما در استوری‌های اینستاگرام ارائه داد. حساب‌های تاییدشده اینستاگرام نیز به صورت خودکار در Threads تایید می‌شوند. حساب‌های موضوعی نیز می‌توانند به‌عنوان عمومی یا خصوصی فهرست شوند.

پلتفرم جدید متا به لیست رو به رشدی از رقبای توییتر می‌پیوندد. با توجه به منابع مالی گسترده متا و همچنین انبوهی از مخاطبانی که این کمپانی در زیربرندهای خود یعنی اینستاگرام، فیس‌بوک و واتس‌ اپ دارد، بزرگ‌ترین تهدید برای توییتر به‌شمار می‌رود.

این امر همچنین در بحبوحه تشدید آشفتگی در توییتر رخ می‌دهد که آخر هفته با قطعی مواجه شد و به دنبال آن اعلام شد که این سایت محدودیت‌های موقتی برای تعداد توییت‌هایی که کاربرانش می‌توانند هنگام استفاده از این برنامه بخوانند، اعمال کرده است. به‌نظر می‌رسد که ماسک ناخودآگاه دارد با زاکربرگ همکاری می‌کند.

توییتر ماسک در قفس تردز زاکربرگ

ماسک از زمان تصاحب توییتر در ماه اکتبر، تلاش کرده تا ساختارهای این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی را تغییر دهد. همین امر تبلیغ‌کنندگان و برخی از کاربران برجسته‌اش را از خود دور کرده است. او اکنون به دنبال راه‌هایی برای بازگرداندن پلتفرم توییتر به مسیر رشد است.

توییتر روز دوشنبه اعلام کرد که کاربران به زودی باید برای TweetDeck پول پراخت کنند. ابزاری که به مردم اجازه می‌دهد تا حساب‌هایی را که دنبال می‌کنند، سازماندهی کرده و به راحتی نظارت کنند.

توییتر همچنین در تلاش است تا به دامنه متا نفوذ کند. در ماه می، توییتر پیام‌های رمزگذاری‌شده را اضافه کرد و گفت تماس‌هایی در پی خواهد داشت، پیشرفت‌هایی که می‌تواند به این پلتفرم اجازه دهد تا با فیس‌بوک مسنجر و واتس‌اپ که متعلق به متا نیز هستند، رقابت کند. به نظر می‌رسد تشدید رقابت بین این دو شرکت، بر رقابت ماسک و مدیرعامل متا مارک زاکربرگ افزوده است.

در پاسخ به توییت ماه گذشته یکی از کاربران در مورد Threads، ماسک نوشت: "مطمئنم زمین نمی‌تواند منتظر بماند تا به طور انحصاری زیر شست زاک باشد و هیچ گزینه دیگری وجود نداشته باشد." ماسک در یک توئیت بعدی، ایده مسابقه قفس با زاکربرگ را به کنایه بیان کرد.

زاکربرگ در یک استوری اینستاگرام با انتشار تصویری از توییت ماسک، پاسخ داد: «مکان را برای من بفرست.» و پس از شروع برنامه Threads، زاکربرگ تصویری از دو مرد عنکبوتی کارتونی که به یکدیگر اشاره می‌کنند، توییت کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.