خبر مهم:

کد مطلب: ۸۴۷۵۸۹

رئیس جمهور و دولت مخالف فیلترینگ پلتفرم‌ها هستند

رئیس جمهور و دولت مخالف فیلترینگ پلتفرم‌ها هستند

رئیس‌جمهور در ارتباط با مشکلات اخیر ایجادشده برای برخی از کسب‌وکارهای آنلاین، امروز صبح ۱۱ مرداد در جلسه هیئت دولت گفت: «برخورد با تخلف ضروری است، اما اعمال محدودیت برای این سکوها راه‌حل صحیح مواجهه با تخلفات نیست.»

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس‌جمهور تصریح کرد: «مشکلات ایجادشده در ارتباط با این پلتفرم‌ها می‌بایست از طریق مراجع ذی‌ربط با همراهی معاونت علمی ریاست‌جمهوری و وزارت ارتباطات پیگیری شود.»

عیسی زارع‌پور نیز در حاشیه نشست هیئت دولت بیان کرد که مسدود کردن پلتفرم‌ها نه خواست رئیس‌جمهور است و نه خواست دولت.

او در ادامه افزود: «مسدود کردن هیچ پلتفرمی نه خواست رئیس‌جمهور است و نه خواست دولت؛ از این رو هر فردی تخلف کرد نباید با آن پلتفرم برخورد شود. باید با افراد متخلف و مدیران پلتفرم‌ها و هنجارشکنانی که از قانون تمکین نمی‌کنند برخورد شود.»

زارع‌پور افزود: «نباید پلتفرمی را مسدود کرد و این مورد در دستور کار دولت نیست. مسدود کردن هیچ پلتفرمی نه خواست رئیس‌جمهور است و نه خواست دولت؛ از این رو هر فردی تخلف کرد نباید با آن پلتفرم برخورد شود.»

وزیر ارتباطات تأکید کرد: «با سکوهای متخلف باید برخورد شود. خود صنف هم نامه زده که با برخورد موافقم، اما نباید شرکت را بست. باید با سکوهایی که به مردم خدمت می‌رسانند به گونه دیگری برخورد کرد.»

رفع فیلتر طاقچه با پادرمیانی وزیر ارتباطات

محمد‌احسان خرامید، رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز در یک توییت اعلام کرد: «با تأکید پلتفرم‌ها بر رعایت قوانین و درخواست بخش خصوصی برای پادرمیانی وزیر ارتباطات، طاقچه رفع فیلتر شده است.»

محمداحسان خرامید در ادامه پیام خود نامه امیرحسین لطیفی، مدیر طاقچه را مبنی بر درخواست رفع فیلتر این پلتفرم منتشر کرده است. مدیرعامل طاقچه ضمن بیان توضیحاتی در خصوص اتفاقات اخیر این پلتفرم درخواست رفع فیلتر اپلیکیشن و سایت طاقچه را از وزیر ارتباطات داشته است.

%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87 %D8%B3%D9%87

همچنین رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با ارسال نامه‌ای به عیسی زارع‌پور، ضمن تأکید بر این مطلب که کلیه پلتفرم‌های بزرگ کشور به قانون کشور ملتزم هستند و هیچ نابهنجاری‌ای را برنمی‌تابند، از زارع‌پور خواست همان‌طور که تاکنون در مواقع حساس حامی کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال بوده، در شرایط کنونی نیز برای رفع این مشکل پادرمیانی و برای حل مشکلات به‌وجودآمده برای برخی پلتفرم‌های کشور اقدام کند.

در پی این درخواست‌ها، وزارت ارتباطات درخواست تشکیل جلسه فوق‌العاده با «کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» را داد و با همراهی اعضای دولتی این کارگروه، پلتفرم طاقچه رفع فیلتر شد.

منبع: کارنگ

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.