کد مطلب: ۸۵۹۵۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

«حسابو» به دنبال تغییر فرهنگ پرداخت حقوق

«حسابو» به دنبال تغییر فرهنگ پرداخت حقوق

پلتفرم «حسابو» به دنبال محقق ساختن پرداخت روزانه حقوق است. به این معنی که کارمندان می‌توانند به شکل اختیاری در بازه روزانه حقوق خود را دریافت کنند. آرین نوربخش، مدیرعامل این پلتفرم معتقد است ایده پرداخت روزانه حقوق، راهکاری برد-برد برای کارفرما و کارمندان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فلسفه پرداخت ماهانه حقوق، به سال‌های پس از جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. جایی که به دلیل مشکلاتی که کسب‌وکارها با آن مواجه بودند، دولت‌ها پرداخت حقوق را به صورت ماهانه به شکل قانون درآوردند. بنابراین بیش 70 سال است که کسب‌وکارهای دولتی و خصوصی، با عادت پرداخت حقوق و دستمزد به شکل ماهانه تطبیق پذیرفته‌اند.

حال پلتفرمی ایجاد شده تا این عادت را مانند تمام موارد دیگری که در دوران مدرن پشت سر گذاشته شده‌اند، تغییر دهد. چرا که ممکن است برخی از افراد نیاز داشته باشند، حقوق خود را پیش از سر رسیدن اول هر ماه برداشت کنند.

نوربخش

در شرایط اقتصاد تورمی، پول امروز با پول فردا، ارزش یکسانی ندارند! آرین نوربخش، مدیرعامل پلتفرم «حسابو» به دنبال عملی ساختن ایده پرداخت روزانه حقوق است. مدل کاری این شرکت بدین شکل است که از منابع مالی خود حقوق روزانه کارمندان را پرداخت می‌کند و در انتهای ماه از شرکت‌های طرف قراردادمان کارمزد و بودجه پرداخت شده را دریافت می‌کند.

فعالیت حسابو از ابتدای سال جاری به شکل رسمی آغاز شده است. نوربخش پیش‌بینی می‌کند که استقبال زیادی از این پلتفرم صورت گیرد چرا که در شرایط تورمی و با حقوق پایین کارمندان، اغلب کارمندان در شرایط بحران، پس‌انداز و آمادگی خاصی برای شرایط بحرانی ندارند و به محض مواجه با شرایط سخت مالی، مجبور به قرض یا مساعده می‌شوند.

اچ‌آر تک و نه لندتک!

«حسابو» در زیرشاخه اچ‌آر تک از حوزه فین‌تک قرار می‌گیرد. لندتک‌ها دیگر شاخه این حوزه هستند که اخیرا نیز کسب‌وکار‌های زیادی از آن استفاده می‌کنند. به این شکل که مشتری، اعتبار یا کالا را دریافت می‌کند و پرداخت را بعدا (به صورت یکجا و یا قسطی) انجام می‌دهد.

در این پلتفرم اما قرار نیست وام یا مساعده‌ای پرداخت شود. بلکه حقوق خود فرد با امکان تسویه روزانه فراهم شده است. در این خصوص سعید جعفری، مدیر توسعه کسب‌وکار «حسابو» در این نشست بیان کرد: «حسابو وام نیست و کاملا نقد است. ما در واقع فناوری منابع انسانی هستیم و فعالیت ما یک فعالیت جدید در کشور است. طبیعی است که تغییر فرهنگ زمان می‌برد و ما می‌خواهیم فرهنگ دریافت حقوق را عوض کنیم، چون ابزار بهره‌وری و انگیزه به این شکل بیشتر می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: «درست مانند بیمه تکمیلی که در کنار بیمه قرار گرفت و حالا به شدت کاربردی شده است ما برنامه آینده حسابو را هم اینطور ارزیابی می‌کنیم. برنامه آینده ما این است تا پنج سال آینده همه از خدمات ما استفاده کنند و متوجه تغییرات فرهنگی و مزیت آن شوند.»

مزیت حسابو برای کارفرما

در پایان جعفری مزایای استفاده از حسابو برای کارفرماها را برندکارفرمایی عنوان می‌کند و توضیح می‌دهد: «نگهداشت پرسنل حالا به امر مهمی تبدیل شده است. همین حالا کارفرماهایی که حقوق کارمندان خود را سر ماه پرداخت می‌کنند جزو کارفرماهای محبوب محسوب می‌شوند و این امکان یک مزیت رقابتی دیگر برای چنین کسب و کارهایی تلقی می‌شود و به محبوب شدن برندها کمک می‌‌کند.»

گزارش‌های بیشتر را در صفحه استارتاپ بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.