کد مطلب: ۸۹۲۴۴۵

نصب آنتی ویروس ایرانی بر روی تلفن همراه الزامی می‌شود

نصب آنتی ویروس ایرانی بر روی تلفن همراه الزامی می‌شود

با حضور جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در چهارمین پویش کودکان سایبری از سامانه فارز رونمایی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته، یکشنبه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۲ همایش رؤسای پلیس فتا استان‌ها و حوزه‌های مرکزی و آغاز چهارمین مرحله پویش کودکان سایبری و رونمایی از میز بومی سازی شده فارنزیک، سامانه فارز (سامانه پویشگر امنیتی) با حضور سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور و سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا برگزار شد.

 سردار قاسم رضایی در این همایش گفت: سامانه فارز که امروز رونمایی شد آنتی ویروس ایرانی (پویشگر امنیتی) است که هر اپلیکیشن موبایلی را می تواند بررسی و مخرب بودن و یا نبودن آن را اعلام کند در واقع این سامانه می‌تواند بیش از 60 درصد از بدافزارها را در فضای مجازی شناسایی کند.

سردار رضایی ادامه داد: پیشنهاد استفاده از سامانه فارز از سوی پلیس به شورای عالی فضای مجازی داده شده تا این شورا استفاده از آن را الزامی کند که به دنبال آن شاهد کاهش نصب بدافزارها بر روی تلفن های همراه باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: آنچه که دارای اهمیت است این است که بتوانید قدرت پیش‌بینی و اشراف اطلاعاتی خود را بالا ببرید و هرگز در این مهم دچار روزمرگی نشوید بعد از بالابردن قدرت پیش‌بینی، پیشگیری از اهمیت دوچندانی برخوردار است در واقع در حوزه مقابله لحظه‌ای به حریف برای پیشبرد اهدافش اجازه ندهید و آن را منهدم کنید.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در حاشیه این همایش به رونمایی از چند محصول بومی جدید در پلیس فتا اشاره کرد و گفت: رونمایی از این محصولات یک خدمت رسانی مضاعف به مردم است و جای تقدیر، تشکر و تبریک دارد و نشان‌دهنده این است که همانطور پلیس در فضای حقیقی خدمت رسان و تکیه‌گاه مردم است در فضای مجازی نیز برای خدمت‌رسانی دغدغه‌مند و به دنبال آرامش مردم است.

 

 

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.