کد مطلب: ۹۰۲۰۱۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

کدام کتاب‌ های هوش مصنوعی ارزنده هستند؟

کدام کتاب‌ های هوش مصنوعی ارزنده هستند؟

هوش مصنوعی صرفاً به کارکردن با نرم افزار خلاصه نمی‌شود و نیاز به دانشی پیش فرض برای درک عمیق‌تر دارد. ورود به این حوزه با دانش قبلی می‌تواند استفاده از هوش مصنوعی و ادامه مسیر با آن را نیز آسان‌تر کند. کتاب های هوش مصنوعی متعددی نیز طی سال‌های اخیر نوشته شده‌اند که همین تعدد انتشار باعث گمراهی برخی کاربران شده است.

امیرحسین جعفری/ به گزارش تجارت‌نیوز، دسته‌بندی کتاب‌ های هوش مصنوعی کار دشواری است. زیرا این دسته‌بندی مانند خود هوش مصنوعی ابعاد گسترده‌ای دارد و چالش‌های اساسی برای فهم دقیق و دست یافتن به یک قرائت مطمئن را ایجاد می‌کند. هوش مصنوعی نیز با قرائت‌های نادرست خوانندگان شاید رفتارمطلوب را از خود نسبت به درخواست هایی که از آن خواهیم داشت، نشان ندهد.

کتاب های هوش مصنوعی

در ادامه به چند کتاب معرفی‌شده در حوزه هوش مصنوعی اشاره خواهیم کرد. این کتاب‌ها توسط cnn معرفی شده و شرح برخی از آن‌ها را نیز نویسندگان کتاب‌ها نوشته‌اند. 

سازگار با انسان: هوش مصنوعی و مشکل کنترل

 نویسنده: استوارت راسل

 تعداد صفحات: 349

 سال انتشار: 2019

استوارت راسل در سال 2019 جهان را در معرض طوفان قرار داد. گاردین آن را "مهم‌ترین کتاب در زمینه هوش مصنوعی در سال 2019" نامید. این کتاب پیش از شروع حمایت از هوش مصنوعی، زمینه لازم را فراهم می‌کند. 

راسل تضاد بین انسان‌ها و ماشین‌ها را اجتناب ناپذیر می‌بیند که مشاغل و ارزش‌های انسانی را تهدید می‌کند. با این حال، اگر هوش مصنوعی را از پایه بازنگری کنیم، می‌توانیم از این امر جلوگیری کنیم. نویسنده در حالی که مفاهیم ما از درک انسان و یادگیری ماشین را زیر سؤال می‌برد، احتمالات هوش مصنوعی فوق بشری را مورد بحث قرار می‌دهد. او استدلال می‌کند که بزرگترین چالش در طراحی IQ در نرم‌افزاری است که به پیشرفت‌های متعددی نیاز دارد که یکی از آن‌ها درک زبان است. 

انقلابیون سایبرنتیک: فناوری و سیاست در شیلی آلنده 

 نویسنده: عدن مدینه

 تعداد صفحات: 326

 سال انتشار: 2011

یکی از تنها دو کتاب هوش مصنوعی در این فهرست است که تلاقی سیاسی و فناوری هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد. نویسنده دو پروژه بلادرنگ را پوشش می‌دهد که خطرات هوش مصنوعی را افشا می‌کند. 

اولین مورد، آزمایش جاه طلبانه شیلی با تغییرات مسالمت‌آمیز سوسیالیستی بود. نمونه دیگر تلاش آن برای ساخت یک سیستم کامپیوتری معروف به پروژه سایبرسین برای مدیریت اقتصاد کشور بود. نتایج خطرناک بود. دولت شیلی به رهبری سالوادور آلنده درگیر یک کودتای نظامی شد و هرگز پروژه دیگر را اجرا نکرد. این کتاب به جزئیات سیستم سایبرنتیک دولت شیلی می‌پردازد که قرار بود یک سیستم طراحی جامع، تعامل انسان و رایانه، مدیریت غیرمتمرکز، یک شبکه تلکس ملی و مدل‌سازی رفتار سیستم‌های پویا را ارائه دهد. مصاحبه‌ها، عکس‌ها، و توصیف‌های واضح از اتاق عملیات شبه پیشتازان فضا، این کتاب را جذاب کرده است. 

یادگیری ماشینی برای مبتدیان

 نویسنده: کریس سباستین

 تعداد صفحات: 163

 سال انتشار: 2019

کریس سباستین در کتاب «یادگیری ماشینی برای مبتدیان» استدلال می‌کند که یادگیری ماشینی از تمایل انسان برای یادگیری تقویتی رشد کرده است. به عنوان مثال، کامپیوتر‌ها در ابتدا یاد گرفتند که چگونه بازی کنند و سپس قهرمانان شطرنج جهان را شکست دادند. برای ارائه زمینه، سباستین اختراعات تاریخی مانند دستگاه مکانیکی چارلز بابیج را انتخاب می‌کند که مهندسان می‌توانند با کارت‌های پانچ در سال 1834 برنامه‌ریزی کنند یا "آزمون تورینگ" هوش ماشین آلن تورینگ در سال 1950.

این کتاب برای افرادی است که علاقه‌مند به یادگیری در مورد هوش مصنوعی، علوم کامپیوتر، ML و هوش ازدحامی هستند. همچنین با ارائه اطلاعاتی برای مهندسین هوش مصنوعی برای توسعه الگوریتم‌های پیشرفته، خواهید فهمید که چگونه مجموعه داده‌های بزرگ برای یادگیری ماشینی حیاتی هستند.

نویسنده در مورد کتاب خود می‌گوید: «یادگیری ماشین، شبکه‌های عصبی و هوش ازدحامی به عنوان بخشی از تلاش برای تولید ماشین‌هایی که قادر به تفکر و واکنش به جهان هستند، با یکدیگر تعامل دارند و مکمل یکدیگر هستند.» 

ابرقدرت‌های هوش مصنوعی: چین، سیلیکون ولی و نظم نوین جهانی

 نویسنده: کای فو لی

 سال انتشار: 2018

ابرقدرت‌های هوش مصنوعی: چین، سیلیکون ولی و نظم جدید جهانی کتاب صوتی جذابی است که شنوندگان را با پیامد‌های غیرمنتظره توسعه هوش مصنوعی شوکه می‌کند. از طریق برخی رویداد‌های جالب هوش مصنوعی، دکتر لی به رقابت شدید بین ایالات متحده و چین بر سر اختراعات هوش مصنوعی اشاره می‌کند. این کتاب در مورد تئوری توطئه نظم نوین جهانی و اینکه آیا برخی از نوآوری‌های هوش مصنوعی منجر به یک دولت واقعی جهانی می‌شوند، صحبت می‌کند. نویسنده بر روی مشاغل تحت تأثیر و مشاغلی که هوش مصنوعی آن‌ها را افزایش می‌دهد، روشن می‌کند. به علاوه، او پیش‌بینی می‌کند که ما در آستانه یک اقتصاد هوش مصنوعی هستیم. 

 انجمن ذهن

 نویسنده: ماروین می‌نسکی

 تعداد صفحات: 336

 سال انتشار: 1988

انجمن ذهن از طریق مقاله‌های یک صفحه‌ای تحقیقی جذاب در ذهن انسان انجام می‌دهد که هر یک ایده جدیدی را معرفی می‌کند. این کتاب مفاهیم عمیق بینایی کامپیوتر، شبکه‌های ML، ماشین‌های پیش‌بینی، دستکاری روباتیک و استدلال عقل سلیم را پوشش می‌دهد. ما این کتاب هوش مصنوعی را پوشش می‌دهیم زیرا پیامد‌هایی برای حوزه هوش مصنوعی دارد و خوانندگان را تشویق می‌کند تا در مورد ساختن سیستم‌هایی با ساختار‌های مدولار و سلسله مراتبی فکر کنند که عملکرد‌های متنوع ذهن انسان را در جامعه مدرن تقلید می‌کند. 

«تکه‌های استدلال، زبان، حافظه و ادراک باید گسترده‌تر و ساختارمندتر باشند، و محتوای واقعی و رویه‌ای آن‌ها باید ارتباط نزدیک‌تری داشته باشند تا قدرت ظاهری و سرعت فعالیت‌های ذهنی را توضیح دهند. » - ماروین می‌نسکی

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت نیوز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.