فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۳۷۴۹

همکاری عراق و ایران در حوزه هوش‌ مصنوعی

همکاری عراق و ایران در حوزه هوش‌ مصنوعی

مشاور امنیت ملی و امور انرژی و آب کشور عراق، گفت: به دنبال توسعه همکاری در حوزه هوش‌ مصنوعی، بهداشت و انرژی با کشور ایران هستیم، در این راستا پرونده‌های پژوهشی بسیار خوبی توسط نمایندگان ایران به دستمان رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از پارک علم و فناوری خراسان رضوی، علی ادهم امروز در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری استان، اظهار داشت: از سال 2003 میلادی دو کشور ایران و عراق در مسیر توسعه تعاملات علمی قدم برداشته‌اند و شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی در این مسیر بوده‌ایم.

وی با اشاره به توانایی‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان، گفت: در نشست‌های صورت گرفته توانایی شرکت‌های پارک علم و فناوری استان را بررسی کردیم و از همکاری شرکت‌های فناور این پارک استفاده خواهیم کرد، همچنین محل غرفه تخصصی(پاویون) ویژه‌ای در نمایشگاه بغداد در اختیار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان این پارک قرار می‌دهیم.

مشاور امنیت ملی و امور انرژی و آب کشور عراق با ابراز تسلیت فقدان رئیس جمهور شهید و همراهانش گفت: راه شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش مسیر ملت‌های مقاومت است که شهادت را تصریح می‌کند و در کشور ما هم همین عقیده پابرجا بوده و برای شهدا احترام ویژه قائل هستیم.

توسعه فناوری در کشور عراق

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز با بیان ظرفیت‌های موجود این پارک، گفت: در چند سال اخیر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان همکاری‌های بسیاری در راستای توسعه فناوری با کشور عراق انجام داده‌اند و تلاش ما ارتباط بیشتر در عرصه فناوری است.

علی اسماعیلی افزود: این پارک در حوزه ایجاد کنسرسیوم‌های تخصصی برای اجرای پروژه‌های بزرگ و به اشتراک گذاشتن ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان اعلام آمادگی می‌کند.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری خراسان رضوی، کشور عراق را همواره دوست خود دانسته و توسعه فناوری در کشور عراق را جزو اولویت‌های خود می‌داند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با تاکید بر عدم تاثیر مرزهای جغرافیایی بر ارتباط دوستانه دو کشور با ریشه تمدنی مشترک، بیان کرد: خط مرزهای نقشه، مانع حس مسئولیت ما نسبت به توسعه کشور دوست و همسایه عراق نمی‌شود و همواره در صدد تبادل دانش و فناوری بین دو کشور هستیم و به زودی با همکاری دانشگاه‌های بصره و کوفه پارک علم و فناوری مشترکی تاسیس خواهیم کرد.

اسماعیلی ضمن تشکر از ابراز همدردی و همبستگی دولت و مردم کشور عراق با دولت و ملت ایران در حادثه ناگوار سانحه بالگرد حامل شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه و همراهانشان گفت: این نشست در راستای دیپلماسی دولت سیزدهم با هدف توسعه و پیشرفت همکاری‌های دو کشور ایران و عراق برگزار شده است.

پارک علم و فناوری خراسان رضوی با بیش از 800 شرکت فناور و دانش بنیان، تنها پارک دارای شرایط پارک برتر در میان 49 پارک علم و فناوری کشور است که حدود هشت هزار شغل پایدار در بستر دانش بنیان را فراهم آورده است.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.