فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۴۶۶

«تجارت‌نیوز» از اختتامیه بوت کمپ پروداکت رود گزارش می‌دهد:

رشد و دیده‌شدن محصولات / پروداکت رود فرصتی برای کارآفرینی است

رشد و دیده‌شدن محصولات / پروداکت رود فرصتی برای کارآفرینی است

اختتامیه دوره چهارم بوت کمپ پروداکت رود با شعار «راهکاری برای رشد و دیده‌ شدن محصولات» در 22 تیر 1403 در کارخانه نوآوری آزادی تهران برگزار شد. هیات داوران این مراسم نیکان استیری، رامین خلیق و پیام آراسته بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز، پروداکت رود کسب‌وکاری است که با انتقال دانش و تجربه‌ خود، مدیران محصول را برای بازارکار آموزش می‌دهد. افراد با شرکت در کارگاه‌ها، به صورت تیمی روی محصولات واقعی کار و در این راه منتورهایی حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ تا برنامه‌نویسی، شرکت‌کنندگان را همراهی می‌کنند. هدف این مجموعه بالا بردن کیفیت توسعه محصول در کشور است. این کسب‌وکار که کمتر از دو سال از عمرش می‌گذرد، بیش از 150 فارغ‌التحصیل دارد. دوره‌های آموزشی این گروه نیز به چهار دسته کارگاه‌ها، ایونت‌ها، دوره‌های اختصاصی و جلسات کتابخوانی تقسیم می‌شود.

در روزهای اختتامیه، استخدام‌کنندگانی به دعوت پروداکت رود حضور دارند و شاهد ارائه شرکت‌کنندگان هستند. این موضوع، فرصت خوبی برای استخدام ارائه‌دهندگان فراهم می‌کند که به گفته شراره عزت‌نژاد، بنیان‌گذار پروداکت رود، در سایر دوره‌های مشابه وجود ندارد. این اقدام در کنار فرصت استخدام‌ شدن از سوی اسپانسرهایی است که محصولات خود را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهند تا به مدت دو ماه روی آنها کار کنند.

در اختتامیه پروداکت رود چه گذشت؟

چهارمین بوت کمپ این مجموعه که از تاریخ 19 اردیبهشت تا 22 تیر برگزار شد، دوره‌ای طراحی‌شده برای سازمان‌ها بود. سه سازمان در محورهای اصلی فین‌تک، ای‌کامرس و خودرو، محصولات‌شان را در اختیار هشت تیم شرکت‌کننده گذاشتند. آنها نیز نتیجه دو ماه کارشان را به عنوان مدیر محصولی که می‌خواهد بیزینس‌لاین جدیدی را شروع کند، ارائه دادند. در این دوره با کمک منتورها، تحقیقاتی روی نقشه کار، راه‌حل‌ها، فصت‌ها، تهدیدها، ضعف‌ها و قوت‌ها انجام گرفت.

بنیان‌گذار پروداکت رود در این مراسم منتورهای این بوت کمپ را معرفی کرد؛ شراره عزت‌نژاد، مدیرعامل و بنیان‌گذار پروداکت رود، کوروش سلیمانی، مدیر محصول باسلام، محمدصادق داوودوندی، مدیر ارشد تولید سایت شب، امیرحسین صبورطینت، مدیر منابع انسانی، پگاه بداقی تحلیلگر داده اسنپ باکس، حامد جواهری، بنیان‌گذار و مدیر محصول تاندوری، امیرشهریار موسوی، مهندس نرم‌افزار، سروش شبابی، اسکرامر و داریوش سنقری، مهارت‌های نرم. او اضافه کرد که چندین نفر از فارغ ‌التحصیلان این مجموعه در سازمان‌های شناخته‌شده‌ای مثل دیجی‌کالا، فانتوری، های‌وب، هواوی، آسان پرداخت، همراه اول، هوشمند سپهر و PTN LTD کار می‌کنند.

عبدالرضا عیسوند حیدری، عضو هیات مدیره بیمه هوشمند فردا که دو نفر از دانش‌آموختگان این مجموعه جذب کرده است، از اهمیت مدیریت ریسک و جای خالی آن در استارتاپ‌های ایران گفت. حدوداً پنج مورد از 10 مورد اول ریسک‌هایی که مؤسسات بین‌المللی‌ای مثل فروم به آن اشاره کرده‌اند، مربوط به مسائل زیست‌محیطی است. «قبل از اینکه استارتاپ‌ها به عمر خود بی‌افزایند، باید زنده‌ بودن خودشان را تضمین کنند.» رصدکردن سایت‌هایی مثل فروم باعث هدایت ایده‌ها به سمت ماندگاری استارتاپ‌ها می‌شود.

در آخر، شراره عزت‌نژاد، علت کم‌وکاستی‌های محصولات ارائه‌ شده را اینگونه بیان کرد: «مدیر محصولی که وارد سازمان می‌شود، حداقل سه ماه زمان برای آن‌بورد شدن لازم دارد. ما به گونه‌ای تجربیات و دانش را به شرکت‌کنندگان بوت کمپ‌ها تزریق می‌کنیم که باوجود این‌که در سطح مدیر محصولی که سال‌ها در آن حوزه فعال است، دیتایی ندارند، اما در دو ماه به نقشه راه و راه‌حل‌هایی می‌رسند که شاید بسیاری از مدیران محصول در یک سال و نیم کار یاد نگرفته‌اند. این فرآیندی سخت است که به‌خاطر سبک ما در آموزش‌ها محقق می‌شود.»

بوت کمپ پنجم پروداکت رود نیز در تابستان با شعار «مسیر خلاق کارآفرینی» برگزار خواهد شد.

 

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.