خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۷۶۵۹

جو کیانی، مدیرعامل ایرانی آمریکایی ماسیمو در میانه جدال حقوقی با اپل استعفا داد

جو کیانی، در بحبوحه‌ی جدال حقوقی با اپل از سمت مدیرعاملی ماسیمو استعفا داد.

به گزارش تجارت نیوز،

جو کیانی، مدیرعامل ایرانی‌-آمریکایی ماسیمو، اعلام کرد که از این شرکت استعفا می‌دهد. اپل و ماسیمو به دلیل ادعای نقض حق اختراع با یکدیگر جدالی حقوقی دارند که نتیجه‌اش ممنوعیت موقت فروش تعدادی از مدل‌های اپل واچ مجهز به حسگر اکسیژن‌سنج خون بود.

میشل برنان، که درحال‌حاضر عضو هیئت‌مدیره‌ی ماسیمو است، به‌عنوان مدیرعامل موقت منصوب می‌شود.

برنان می‌گوید: «من از اعتماد هیئت‌مدیره سپاسگزارم و از این فرصت برای کمک به رشد و پیشرفت ماسیمو به‌عنوان یک شرکت متمرکز بر نوآوری هیجان‌زده هستم. هیئت‌مدیره و تیم مدیریتی، مشتاق یادگیری از کارکنان و همکاری با آن‌ها هستند؛ ضمن اینکه تمرکز خود را بر ارائه‌ی خدمات و پشتیبانی بدون وقفه به مشتریان قرار می‌دهند.»

ماسیمو می‌گوید همچنان به برنامه‌های فعلی خود، از جمله بررسی گزینه‌های جایگزین برای کسب‌وکار صوتی و مراقبت‌های بهداشتی، متعهد است.

دلایل استعفای کیانی مشخص نیست؛ اما او به‌شدت درگیر جدال حقوقی با اپل بود. اوایل ۲۰۲۴ کیانی ادعا کرد که اپل ویژگی‌های سلامتی اپل واچ را بهتر از آنچه هستند نشان می‌دهد و قابلیت‌های پایش سلامت اپل واچ آنقدرها که اپل ادعا می‌کند، قابل اعتماد نیستند. کیانی در آن زمان گفت که اپل عمداً مالکیت معنوی ماسیمو را نقض کرده است.

جدال حقوقی اپل و ماسیمو مربوط به قابلیت نظارت‌بر اکسیژن خون اپل واچ است که در سال ۲۰۲۰ با اپل واچ سری ۶ معرفی شد.

در اوایل سال ۲۰۲۳، دادگاه، اپل را به نقض حق اختراع حسگر پالس‌ اکسی‌متر ماسیمو محکوم کرد. بعدها یک نهاد دولتی آمریکا به نام ITC نیز با این حکم موافقت کرد و در نتیجه، اپل مجبور شد فروش دو مدل اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ را در آمریکا متوقف کند.

منبع : زومیت