کد مطلب: ۹۲۳۲۱۶

تشکیل دفاتر تسهیل‌‌گری برای بهبود نوسازی املاک در همدان

تشکیل دفاتر تسهیل‌‌گری برای بهبود  نوسازی املاک در همدان

به گفته عضو شورای شهر همدان، دفاتر تسهیل‌گری در مناطق چهارگانه این شهر با هدف تعامل بیشتر مردم و کسبه با شهرداری در تجمیع، بازسازی و نوسازی املاک تشکیل می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز‌، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان از ایجاد دفاتر تسهیل‌گری در مناطق چهارگانه منوچهری، کوی خضر، کوی زینبیه و کوی خاتم خبر داد.

حمید بادامی‌نجات گفت: این دفاتر به منظور تعامل بیشتر مردم و کسبه با شهرداری در تجمیع، بازسازی و نوسازی املاک در این مناطق است.

او با بیان اینکه تشکیل و راه‌اندازی این دفاتر به ویژه در مناطق کم‌برخوردار مؤثر خواهد بود، گفت: این دفاتر در منطقه منوچهری، کوی خضر، کوی زینبیه (مزداگینه) و کوی خاتم (ششصد دستگاه) ایجاد خواهد شد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان گفت: ایجاد دفاتر تسهیل‌گری بازار تاریخی همدان از تجارب موفق در این خصوص بود که توانست در متقاعد و همراه کردن کسبه بافت بازار در جداره‌سازی خوب عمل کند.

بادامی‌نجات با بیان اینکه کار عمارت خورشید در بافت بازار خوب بود، گفت:، اما اشکالاتی نیز وارد است که باید به دنبال رفع این موارد باشند.

او با تأکید بر اینکه مردم باید بدانند دفاتر تسهیل‌گری چرا و به چه منظور تشکیل می‌شوند، گفت: مردم باید بدانند برای چه مواردی به این دفاتر مراجعه کنند که از این مهم به ویژه در زمان ثبت جهانی هگمتانه غفلت شد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: در زمان ثبت جهانی هگمتانه باید فضا از سوی دفاتر مدیریت می‌شد که این اتفاق رخ نداد و قرار بر پای کار آوردن مردم و کسبه در بحث جداره‌سازی در سرگذر بود که این اقدام محسوس نبود.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه ایجاد دفاتر تسهیل‌گری در مناطق چهارگانه اقدام درستی است، گفت:، اما نگرانی ما این است اهدافی که شهرداری به دنبال آنها بوده و همچنین مورد تأکید شوراست محقق نشود.

او گفت: اگر دغدغه‌مندان در بحث بازآفرینی در سازمان عمران و مجموعه عمارت خورشید با ایجاد دفاتر تسهیل‌گری همچنان مقدمات کار فراهم نیست، کار را آغاز نکنند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: نگرانی ما در این خصوص بحث مالی نیست، زیرا که آورده ایجاد این دفاتر بیش از اجرای طرح دیگر است و نگران هستیم در صورت شکست، این طرح به طور کامل کنار گذاشته می‌شود.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه تنها نگرانی ما انجام کار به شکل ناقص است، گفت: وقتی با وجود ایجاد دفتر تسهیل‌گری بازار تاریخی هنوز در بازار رضایت حاصل نشده است یعنی کار درست انجام نشد و در ادامه کار و ایجاد دفاتر تسهیل‌گری در مناطق چهارگانه باید دقت بیشتری شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.