خبر مهم:

کد مطلب: ۹۲۴۱۲۱

صادرات ۲۳تن گوشت مرغ از لرستان به عراق / روندهمچنان ادامه دارد

صادرات ۲۳تن گوشت مرغ از لرستان به عراق / روندهمچنان ادامه دارد

23تن گوشت مرغ برای نخستین‌بار از استان لرستان به کشور عراق صادر شده‌ است.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از صادرات ۲۳تنی گوشت مرغ از این استان به عراق برای نخستین‌بار خبر داد.

صادق اسداللهی با اشاره به افزایش تولید گوشت مرغ در لرستان گفت: 23تن گوشت مرغ برای نخستین‌بار در تاریخ این استان به کشور عراق صادر شده‌است.

او با بیان ضرورت جلوگیری از کاهش قیمت مرغ در لرستان، اضافه کرد: روند صادرات مرغ به عراق ادامه دارد و حدود 25تن گوشت مرغ دیگر را نیز صادر می‌کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید به توسعۀ ظرفیت تولید مرغ در این استان یادآور شد: از ابتدای امسال تا 31فروردین بالغ‌بر 17میلیون قطعه جوجه‌ریزی مرغ انجام شده‌است.

اسداللهی با اعلام افزایش 30درصدی جوجه‌ریزی در لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اعلام کرد: حدود 35هزار تن گوشت مرغ از میزان جوجه‌ریزی در این استان تولید شده‌است.

او با ابراز تأمین نهاده‌های دامی در لرستان بیان کرد: حدود 21هزار تن مرغ نیاز این استان و حدود 15هزار تن نیز مازاد بر نیاز مصرف در چهارماه نخست امسال بوده‌است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اعلام وجود پنج واحد مرغ مادر با ظرفیت 300هزار قطعه در این استان ادامه داد: وضعیت بازار مرغ در لرستان پایدار است.

اسداللهی یادآور شد: تولید تخم‌مرغ در لرستان در ابتدای دولت سیزدهم 10هزار تن در سال بود، امّا این رقم در سال گذشته به 14هزار و 400 تن رسید و تولید 18هزار تن تخم‌مرغ تا پایان امسال را در دستور کار داریم.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.