کد مطلب: ۹۲۴۸۶۳

پیش بینی دمای هوای کشور/ توصیه‌‌ مهم هواشناسی به مردم

پیش بینی دمای هوای کشور/ توصیه‌‌ مهم هواشناسی به مردم

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید بارش‌ها در ۵ استان خبر داد و به مردم توصیه کرد از برپاکردن چادر در حاشیه وبستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سازمان هواشناسی به‌دنبال تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش‌های شدید در روزهای چهارشنبه 3 مرداد و پنجشنبه 4 مرداد، هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.

در پی فعالیت این سامانه، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در شمال آذربایجان غربی، شمال و شرق آذربایجان شرقی، دامنه و ارتفاعات در مرکز و جنوب اردبیل و ارتفاعات در استان‌های گیلان و مازندران طی روزهای یاد شده رخ خواهد داد.

در این راستا به مواردی همچون خودداری از سفر در جاده‌های کوهستانی، عدم اتراق و برپاکردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابه‌جایی محصولات کشاورزی برداشت شده و آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسان و امدادی توصیه می‌شود.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.