کد مطلب: ۹۲۶۰۸۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

ماموریت دیجی کالا در استان ها چیست؟

ماموریت دیجی کالا در استان ها چیست؟

مرکز نوآوری و سرمایه‌گذاری دیجی کالا که به دیجی‌نکست معروف است، قصد گسترش حضور خود در شهرستان‌ها را دارد و به این منظور در گام نخست نهمین کمپ استارتاپی خود را در پنج استان به صورت همزمان آغاز کرده است. مدیر ارشد توسعه استعداد این مجموعه در گفتگو با تجارت‌نیوز هدف از این اقدام را بهره‌مندی از استعدادهای فعال در شهرستان‌ها و انتقال تجربیات به آنها می‌داند.

به گزارش تجارت نیوز،

دیجی کالا از روز شنبه ششم مرداد نهمین کمپ استارتاپی خود را در سطح ملی و به صورت همزمان در شش استان تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان و یزد، کلید زده. روش کار اینگونه است که دیجی‌نکست بازوی نوآوری دیجی کالا، در این کمپ استارتابی نیازهای خود را به تیم‌های شرکت‌کننده ارائه می‌دهد و آنها تا حدود هشت هفته فرصت دارند تا محصول قابل بررسی خود را برای داوری ارائه کنند. 

چرا دیجی کالا سراغ این 5 استان رفت؟

در گذشته دیجی کالا تنها یکبار کمپ استارتاپی خود را در استانی غیر از تهران برگزار کرد و به خراسان رضوی رفت. این بار اما کار خود را گسترش داده و در چهار استان سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان و یزد نیز حضور یافته است. مرتضی نادری، مدیر ارشد توسعه استعداد دیجی‌نکست در گفتگو با تجارت‌نیوز، در مورد دلیل انتخاب این استان‌ها توضیح داد که مذاکراتی با علاقه‌مندان در 15 استان انجام شد و در نهایت دیجی کالا توانست در این پنج استان، همکاران مناسبی را انتخاب کند. 

به گفته او، بحث امکانات سخت‌افزاری و همچنان تجربه حضور کارآفرینان آن منطقه در اکوسیستم استارتاپی، در انتخاب همکاران اثرگذار است؛ چرا که تمرکز دیجی کالا روی بخش نرم افزاری موضوع قرار دارد. 

نادری تاکید کرد که اگر افرادی در یک شهرستان توانایی لازم را برای برگزاری کمپ‌های استارتاپی در خود می‌بینند، دیجی کالا از مذاکره با آنها استقبال می‌کند. 

هدف از برگزاری کمپ‌های استانی؛ بهره‌مندی از استعدادها

مدیر ارشد توسعه استعداد دیجی‌نکست در مورد هدف این مجموعه از برگزاری کمپ‌های استارتاپی در استان‌ها توضیح داد: «تمام تلاش دیجی کالا این است که بتواند فضای استارتاپی کشور را در سطح کلان گسترش دهد تا افراد توانمند به دلیل محرومیت و عدم دسترسی به منابع موجود در مرکز، از فعالیت در این فضا بازنمانند. افراد مستعد در شهرستان کم نیستند و در صورت حمایت می‌توانند وارد اکوسیستم استارتاپی شوند.»

او افزود: «چشم‌انداز طرح نیز همین است که از پتانسیل بالقوه و نیروهای با استعدادی که در کل کشور حضور دارند برای توسعه اکوسیستم استارتاپی استفاده کند تا فعالیت‌های دیجی کالا به تهران محدود نباشد.»

به گفته نادری، از سوی دیگر دیجی کالا قصد دارد با حمایت از این نیروها و انتقال تجربیات خود به آنها، در رشد و توسعه کشور در سطح کلان نقش بازی کند. 

پیش از این کیوان محیط‌مافی مدیرعامل دیجی‌نکست، در مراسم افتتاحیه این کمپ استارتاپی که روز ششم مرداد در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد، گفته بود: «امسال تعداد شهرها را بیشتر کردیم و افراد از ۵ شهر و بدون نیاز به حضور در تهران می‌توانند در کمپ استارتاپی دیجی‌نکست شرکت کنند.‌ همچنین افرادی که ایده‌هایی خارج از حوزه تجارت الکترونیکی و هوش مصنوعی دارند، حمایت می‌شوند. برای این بخش، حمایت شرکت‌های مختلف حوزه‌های دیگر را جلب کردیم تا تیم‌ها را در بخش‌های دیگر مانند سلامت الکترونیکی وارد فرایند پیش‌شتابدهی کنیم.»

دیجیتاتو به نقل از او نوشته است: «یکی از مهم‌ترین روش‌های جذب استارتاپ ما راه‌اندازی کمپ استارتاپی طی دو نوبت در سال است. دیجی‌نکست Reverse pitch را در اختیار نخبه‌هایی که گلچین شده‌اند قرار می‌دهد و این افراد طی ۸ هفته MVP خود را ارائه می‌دهند تا داوری شود و وارد مراحل بعدی شتابدهی شوند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.