کد مطلب: ۹۲۶۲۸۵

صادرات ۲۲۰ تنی گوشت مرغ از خراسان شمالی به عراق

صادرات 220 تنی گوشت مرغ از خراسان شمالی به عراق

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی از خود کفایی تولید گوشت مرغ در خراسان شمالی خبر داد وی همچنین اظهار کرد در سه ماه نخست امسال 220 تن مرغ صادر شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

محمد محمدزاده اظهار کرد: گذشته تنها ۱۰۵ واحد مرغداری در استان فعال بود که هشت واحد از این تعداد نیز غیرفعال بود و با تدابیر لازم این تعداد امسال به 126 واحد رسید.

وی افزود: سه سال اخیر تلاش شد تا واحدهای مرغداری راکد احیا شوند و ۲۱ واحد مرغداری جدید نیز افزوده شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: ظرفیت ۱۰۵ واحد مرغداری در استان در سه سال گذشته یک میلیون و ۸۵۰ هزار قطعه بود اما اکنون با افزایش مرغداری های جدید و فعال شدن واحدهای راکد، ظرفیت به سه میلیون و ۶۵۹ هزار قطعه رسیده است.

وی با بیان اینکه تا سه سال گذشته واحد مرغ مادر در استان وجود نداشت تصریح کرد: اما در این بازه زمانی چندین واحد مرغ مادر ۲۰ هزار قطعه ای، ۵۷ هزار قطعه ای و ۱۰۰ هزار قطعه ای راه اندازی شد و یک واحد ۲۰۰ هزار قطعه ای نیز آغاز شد که اکنون بخشی از آن اجرایی و مابقی در سال آینده تکمیل خواهد شد.

محمدزاده خاطرنشان کرد: همچنین مجوز ایجاد واحد ۹۰ هزار قطعه ای مرغ مادر نیز صادر شده است.

خروج خراسان شمالی از وابستگی به مرغ

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در تولید جوجه یکروزه این استان به سایر استان ها وابسته بود تصریح کرد: اکنون توانسته ایم در این خصوص به خودکفایی برسیم و حتی در سال آینده برآورد می کنیم که جوجه یک روزه به سایر استان ها نیز ارسال شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در خصوص تولید مرغ گوشتی نیز گفت: مجوز تولید مرغ گوشتی ۸۵۰ هزار قطعه ای در شهر آشخانه صادر شده بود اما تنها ۷۸ هزار قطعه ای فعالیت داشت که در این بازه زمانی به ظرفیت این واحد افزوده شد.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سرانه مصرف گوشت مرغ در این استان اینک ۳۱ کیلوگرم است که نسبت به ۲ سال گذشته پنج کیلوگرم افزایش یافته است.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.