کد مطلب: ۹۲۷۳۵۸

برداشت ۲۵ هزار تن گندم در مراغه

برداشت 25 هزار تن گندم در مراغه

مدیر جهاد کشاورزی مراغه از برداشت 25 هزار تن گندم در مراغه خبر داد.

به گزارش تجارت نیوز،

هادی خرسندی گفت: تاکنون گندم ۱۹ هزار و ۴۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان برداشت شده و حجم این محصول استراتژیک از مرز ۲۵ هزار تن عبور کرده است. 

خرسندی گفت:خرید تضمینی گندم در سه مرکز «سپید» در جاده علمدار، «سهند» در «آغچه کهل» و «سنبل» در پهرآباد به حدود ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن رسیده است.

وی با بیان اینکه گندم با قیمت مصوب شورای «قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی» خریداری می‌شود، اضافه کرد: تا پایان هفته جاری نیز مرکز دیگری توسط شرکت تعاونی دامداران مراغه فعال می‌شود تا خرید تضمینی گندم تسهیل شود.

وی ادامه داد: بارندگی مناسب و رعایت توصیه‌های فنی و به‌زراعی از سوی کشاورزان موجب شده تا گندم این شهرستان در سال جاری علاوه بر افزایش کمی، از کیفیت بالاتری هم برخوردار باشد.

«خرسندی» با بیان اینکه گندم مراغه از لحاظ سن‌زدگی هم وضعیت مطلوب‌تری دارد، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک علاوه بر تامین امنیت غذایی کشورمان، زمینه صادرات محصولات کشاورزی نیز بیش از پیش فراهم شود.

وی همچنین با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم این شهرستان در سال زراعی جاری ۴۰ هزار هکتار و پیش‌بینی تولید حدود ۵۶ هزار تن است، اضافه کرد: خرید تضمینی گندم شهرستان به میزان ۲۵ هزار تن پیش‌بینی شده است.

سطح زیر کشت گندم این شهرستان در سال زراعی جاری ۴۰ هزار هکتار و پیش‌بینی تولید حدود ۵۶ هزار تن است

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم در برخی از شهرستان‌های گرم آذربایجان‌شرقی ۱۹ خردادماه آغاز شد اما با توجه به سردسیر بودن مراغه، برداشت گندم و خرید تضمینی این شهرستان با تاخیر و در دهم تیرماه کلید خورد.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه از گندمکاران این شهرستان خواست تا محصول خود را به مراکز خرید گندم دولتی عرضه کرده و از فروش آن به واسطه‌ها خودداری کنند.

به گفته وی بر اساس مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی، هر کیلوگرم گندم معمولی نان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم دوروم ۱۸ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی مراغه و هئیت همراهش به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار و سالروز شهادت «محمد صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، از دفتر این رسانه در مراغه بازدید کردند و با نثار گل و فاتحه یاد و خاطره این شهید رسانه را گرامی داشتند.

به صورت همزمان «جعفر عباسی» رییس هیئت مدیره و «فرهاد زمانی» مدیرعامل آرامستان مراغه نیز برای نثار گل و فاتحه در دفتر ایرنا حضور یافتند و بار دیگر با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید بیعت کردند.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.