خبر فوری:

کد مطلب: ۹۲۷۷۳۷

افزایش ۷ برابری دریافتی حقوق معادن کردستان

افزایش 7 برابری دریافتی حقوق معادن کردستان

بازرس کل استان کردستان گفت: با ورود بازرسی کل استان در مدت سه سال اخیر میزان دریافتی حقوق معادن ب بیش از 7 برابر افزایش داشته است.

به گزارش تجارت نیوز،

عیسی هواسی در نشست بررسی وضعیت حوزه صمت استان،  با اشاره به اینکه بیش از 30 درصد از طرح‌های تولیدی کردستان، نیمه فعال و غیر فعال هستند؛ عمل مؤثر به شعار سال و تلاش هرچه بیشتر در جهت فعال کردن این واحدها را گامی مؤثر در جهت افرایش اشتغالزایی و  کاهش نرخ بیکاری در استان دانست و اظهار داشت: مدیران در راستای تحقق رونق تولید تلاش کنند.

وی تحقق شعار جهش تولید را معلول و نیازمند مشارکت مردم دانست و افزود: مشارکت مردم در گرو اراده مدیران برای حل مشکلات و  پیش قدم شدن در تسهیل کارهاست.

بازرس کل استان کردستان اصلی‌ترین چالش حوزه تولید در استان را تأمین منابع مالی دانست و گفت: یکی از راهکارهای حل آن این مشکل الزام شرکت‌های بزرگ به انتقال حساب خود به بانک‌های داخل استان به منظور بهره‌مندی از گردش این حساب‌ها است.

وی تصریح کرد: باید زمین‌های شهرک‌های صنعتی که از طرف صاحبان بلاتکلیف مانده و بهرگیری نمی‌شوند، با قید فوریت به مشاغل و کارفرمایان فعال اختصاص یابد.

هواسی خام‌فروشی در حوزه معادن را بزرگترین چالش این حوزه ذکر کرد و افرود: تکمیل زنجیره تولید در مواد معدنی باعث ابجاد ارزش افزوده مواد معدنی شده و ظرفیت اشتغال استان را بالا می‌برد در حالی‌که خام فروشی دارای کمترین بهره اقتصادی بوده و آسیب‌های جبران ناپذیری را به  زیرساخت‌های استان وارد می‌کند.

وی بیان کرد: با ورود بازرسی کل استان دریافت حقوق معدنی در سه سال اخیر بیش از هفت برابر شده است.

بازرس کل استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود مشکلات حوزه آرد و نان را یکی دیگر از موضوعات پر حاشیه این روزها عنوان کرد که نیاز به ورود جدی و نظارت مستمر ارگان‌های مربوطه دارد. مدیران اجرایی ضمن تکریم ارباب رجوع، یک روز در هفته را به ارتباط مستقیم با مردم اختصاص دهند.

در این جلسه هواسی به درخواست‌ها و مشکلات 20 نفر از مراجعان و فعالان حوزه صنعت و تولید استان رسیدگی و مشکل اکثر آنها با بررسی و  صدور دستورات لازم مرتفع شد. 

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.