فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۷۵۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت دلار ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / تعطیلی بانک‌ها دلار را نزولی کرد

پیش بینی قیمت دلار ۱۸ مرداد 1403 / تعطیلی بانک‌ها دلار را نزولی کرد

قیمت دلار روز چهارشنبه با روند نزولی بازگشایی شد. تعطیلی پایتخت به بهانه گرمای هوا بازار ارز را از رمق انداخت و ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان ارزان کرد. فعالان بازار ارز معتقدند بسیاری از حرفه‌ای‌های بازار تمایلی به مبادله ندارند و شرایط سیاسی کشور را ناپایدار می‌دانند. کارشناسان اقتصادی نیز پیش‌بینی کوتاه‌مدت دلار را نشدنی می‌دانند.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت دلار روز چهارشنبه با کاهش ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومانی بازگشایی شد و در نیمه پایینی کانال اول از کریدور ششم قرار گرفت. با تصمیم دولت، فعالیت مراکز دولتی در ۱۳ استان کشور در روز چهارشنبه ۱۷ مرداد از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح است و ادارات استان‌های تهران و البرز نیز با توجه به شرایط جدید تعطیل بود. همین موضوع بازار ارز را از رونق انداخت و معاملات دلار را محدود کرد.

پیش‌ بینی قیمت دلار

کارشناسان اقتصادی معتقدند با توجه به شرایط سیاسی کشور پیش‌بینی آینده بازارها ممکن نیست. گفتنی است برخی از اخبار و شایعات حاکی از منصرف شدن ایران برای تلافی علیه اقدام تروریستی اسرائیل است. تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند در صورتی که آرامش به اوضاع سیاسی کشور برگردد، دلار تا کف کریدور ششم پایین خواهد آمد.

تتر با کاهش دلار همراه شد

قیمت درهم امروز در سطح ۱۶ هزار و ۵۸۰ تومانی قرار گرفت. قیمت تتر روز چهارشنبه با ریزش ۶۰۰ تومانی روی رقم ۶۱ هزار و ۲۰۰ تومانی ایستاده است.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۷ هزار و ۷۴۰ تومانی معامله شد و کاهش ۱۵۰ تومانی پیدا کرد. قیمت یورو روی رقم ۶۶ هزار و ۷۳۰ تومانی ایستاد و نسبت به روز گذشته تغییر قیمت چندانی نداشت.

شایان ذکر است روز سه‌شنبه اسکناس دلار با رقم ۴۸ هزار و ۴۹۶ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۴ هزار و ۴۹۲ تومانی عرضه شد و روز چهارشنبه نیز این بازار تعطیل بود و قیمت‌ها تغییری پیدا نکرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.