کد مطلب: ۹۴۲۱۲۱

لرستان مهمترین زیستگاه پلنگ است

لرستان مهمترین زیستگاه پلنگ است

در هر کجا پلنگ دیده شده برای اهالی آن منطقه کلاس‌های آموزشی و ترویجی برگزار کرده‌ایم.

به گزارش تجارت نیوز،

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: ستان یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های پلنگ در کشور محسوب می‌شود و این گونه جزو گونه‌های در خطر انقراض قرار دارد.

علی سالاروند اظهار کرد: پلنگ گونه‌ای است که قلمرو دارد و سرشماری دقیقی از این گونه در استان نمی‌توان انجام داد.

وی اضافه کرد: پلنگ از گونه‌های حساس و محتاط جانوری هستند و تنها با به‌ کارگذاری دوربین‌های تله‌ای قابل‌مشاهده هستند و چون استتار آن قوی است قابل مشاهده نیست و در طی شب فعالیت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: برآورد تعداد پلنگ در استان براساس مشاهدات بوده که از طریق دوربین‌های تله‌ای، همکاران محیط‌بان و جوامع محلی گزارش شده است.

سالاروند با بیان اینکه پلنگ در مناطق حفاظت شده سفیدکوه، قالی‌کوه، بخش پاپی و مناطقی غیر از مناطق حفاظت شده مشاهده شده است، بیان کرد: در هر کجا پلنگ دیده شده برای اهالی آن منطقه کلاس‌های آموزشی و ترویجی برگزار کرده‌ایم.

وی با تاکید براینکه لرستان یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های پلنگ در کشور محسوب می‌شود و این گونه جزو گونه‌های در خطر انقراض قرار دارد، تصریح کرد: همچنین طرحی مشترک با دانشگاه لرستان و همکاران محیط زیست داریم که در حاشیه مناطق حفاظت شده آموزش‌های لازم به اهالی داده شده تا از گونه‌ها حمایت شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با بیان اینکه هرجا پلنگ حذف شده گونه‌هایی نظیر گرگ و گراز طغیان کرده و به صورت مستقیم به کشاورز و دامدار خسارت وارد کرده است پس باید این زنجیره حفظ تا تعادل لازم در طبیعت حاکم شود.

منبع : ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.