کد مطلب: ۸۳۷۱۸۳

شهر هوشمند ریاض چه ویژگی دارد؟/ بخش خصوصی به کمک دولت می‌آید

شهر هوشمند ریاض چه ویژگی دارد؟/ بخش خصوصی به کمک دولت می‌آید

شیوه‌های مدرن ساخت و ساز می‌تواند نیاز به نیروی انسانی را در اجرای پروژه‌های شهر هوشمند کاهش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نوید حداد- در نشست تخصصی ریاض تحت عنوان تصحیح زیرساخت‌های آینده شهر هوشمند ریاض «Future Proofing Riyadh's Smart City Infrastructure»، اقدامات این کشور برای اصلاح زیرساخت‌های پایتخت در جهت هوشمندسازی پرجمعیت‌ترین شهر شبه‌جزیره عربستان مورد بررسی قرار گرفت. در این نشست، احمد سید، مدیر زیرساخت هلدینگ ACCIONA's ME و همچنین رامی شیخ الآرد، استراتژیست و برنامه‌ریز از کمپانی ROSHIN در پنل حاضر شدند.

به نقل از Construction Week، کشورهای متعددی در اقصی نقاط جهان در حال تلاش برای تکامل ایده شهر هوشمند هستند. لازم به ذکر است که اجرای هوشمندسازی، زیست‌پذیری، بهره‌وری و امنیت را با خود به همراه دارد. این کشورها هوشمندسازی را با تغییر تمرکز و توجه بیشتر به سمت انسان‌محوری که از طریق ارتباط فناورانه، طراحی‌های پایدار و افزایش درک کیفیت بالاتر زندگی تعریف شده است انجام می‌دهند.

شهرهای هوشمند (شهرهای آینده) نه تنها به دغدغه‌های جهانی نظیر جمعیت در حال افزایش، کمبود منابع و توسعه اجتماعی پاسخ می‌دهند، بلکه به عنوان کاربرد بزرگ‌مقیاس نسل آینده تکنولوژی برای تطبیق با تغییرات زیان‌آور در زندگی بشریت قلمداد می‌شوند.

ضرورت همکاری بخش دولتی و خصوصی در پروژه‌های هوشمندسازی

در دومین نشست زیرساخت‌های شهر هوشمند ریاض، تغییرات چشمگیر ریاض پایتخت عربستان در 10 سال اخیر مورد توجه و بحث قرار گرفت. همچنین به درک این نکته که ساخت و نگهداری شهر هوشمند نیازمند هم‌افزایی بخش دولتی و خصوصی با یکدیگر است تاکید شد.

احمد سید در این زمینه گفت که همزمان با افزایش جمعیت نیاز به خدمات عمومی بیشتر می‌شود و با توجه به بودجه محدود دولتی، همکاری بخش دولتی و خصوصی با یکدیگر راهکار پاسخ به جمعیت رو به رشد ریاض و نیاز به هوشمندسازی شهر است. از طرفی دیگر رامی شیخ به وجود فرصت‌های بی‌شمار برای همکاری بخش دولتی و خصوصی‌ به‌ویژه در زمینه انتقال دانش و تکنولوژی در جهت هوشمندسازی ریاض تاکید کرد. او تاکید کرد که این شراکت سبب در دسترس بودن بودجه‌های بیشتر برای تسریع در اجرای پرو‌ژه‌های هوشمندسازی خواهد شد.

در بخش دیگری از پنل به مسائل مرتبط با فناوری پرداخته شد. احمد سید در ارتباط با نیروی انسانی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های شهر هوشمند معتقد است که شیوه‌های مدرن ساخت و ساز می‌تواند نیاز به نیروی انسانی را کاهش دهد.

همچنین او اشاره کرد که عربستان برای تکمیل ابرپروژه‌های خود به حدود 6.5 میلیون نفر نیروی انسانی نیازمند است. رامی شیخ در تکمیل بحث مرتبط با تکنولوژی تاکید کرد که با اعمال فناوری‌های روز در بخش ساخت و ساز می‌توان پروژه‌ها را سریع‌تر به بهره‌برداری رساند. او همچنین اشاره کرد که اجرای پروژه‌هایی با مقیاس ابرانسانی می‌تواند در تامین زنجیره نیروی انسانی (برای اجرای پروژه‌ها) مشکل ایجاد کند و راهکار موثر برای رفع این مشکل را همکاری با سایر شرکت‌ها و هلدینگ‌ها دانست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.