کد مطلب: ۹۰۸۳۱۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

زریاب؛ نبض طلای جهانی در دستان پاول (ویدئو)

حجم ویدیو: ۱۰.۸۸M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۰۱ دانلود ویدیو

قیمت طلای جهانی معاملات هفته گذشته را با توفان فروشندگان آغاز کرد. با این حال، طلا توانست بخشی از این ریزش را در نیمه دوم هفته جبران کند. با وجود منفی بسته شدن کندل هفتگی، طلا از نظر تکنیکالی همچنان روند صعودی دارد. اظهارات سیاست‌گذار پولی بانک مرکزی آمریکا و همچنین داده‌های مربوط به اشتغال در ایالات متحده می‌تواند بر روند طلا در هفته آینده تاثیرگذار واقع شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلای جهانی تحت فشار شدید کاهشی، هفته را آغاز کرد و روز دوشنبه، بزرگ‌ترین کاهش یک‌روزه خود را در سال جاری تجربه کرد. این فلز گران‌بها در نیمه دوم هفته موفق به بازگشت شد، اما همچنان هفته را با ثبت کندل منفی به پایان رساند.

سرمایه‌گذاران طلای جهانی به تصمیم فدرال‌رزرو چشم دوخته‌اند

توجه سرمایه‌گذاران طلای جهانی بر تصمیم فدرال رزرو در روز چهارشنبه متمرکز است. اهالی بازار انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر در محدوده 5.25 تا 5.5 درصد نگه دارد. بر اساس ابزار «CME FedWatch»، احتمال اینکه فدرال رزرو در ماه ژوئن نیز سیاست تثبیت نرخ بهره را در پیش بگیرد حدود 90 درصد است. به نظر می‌رسد بیانیه فدرال رزرو نشانه جدیدی در مورد زمان چرخش سیاست‌های پولی این بانک ارائه نکند.

در پی اعلام تصمیمات سیاست پولی فدرال رزرو در چهارشنبه آینده، توجه سرمایه‌گذاران طلا به کنفرانس خبری پس از نشست جلب خواهد شد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، به احتمال زیاد با پرسش‌هایی در مورد احتمال کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن مواجه خواهد شد. اگر پاول درِ این کاهش را نبندد، واکنش اولیه می‌تواند باعث کاهش شدید بازده اوراق خزانه آمریکا و در نتیجه تقویت طلا شود.

همان‌طور که معامله‌گران به یاد دارند، پس از نشست سیاست‌گذاری ماه مارس، پاول اشاره کرد ارقام بالای تورم در ژانویه و فوریه ممکن است ناشی از عوامل فصلی بوده باشد. فعالان بازار همچنین به‌دقت به اظهارات پاول در مورد چشم‌انداز تورم توجه خواهند کرد. اگر لحن پاول درباره آخرین تحولات تورم نگران‌کننده باشد، ممکن است ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای رقیب همچنان مقاوم باقی بماند و مانع از افزایش قیمت طلا شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز تجات‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.