کد مطلب: ۸۴۲۶۱۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گرمای هوا چگونه فقر را افزایش می‌دهد؟ / افزایش تعداد فقرا به ۱۲۰ میلیون نفر تا ۲۰۳۰

گرمای هوا چگونه فقر را افزایش می‌دهد؟ / افزایش تعداد فقرا به 120 میلیون نفر تا 2030

اثر گرما بر فقر در کشورهای آسیب‌پذیر بیشتر است. تخمین زده می‌شود که تعداد فقرای جهان تا سال 2030 تا 120 میلیون نفر افزایش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نوید حداد- تا کمتر از 10 سال پیش در محافل علمی عبارت گرمای جهانی یا به اصطلاح (Global Warming) بسیار زیاد مطرح شده و نسبت به پیامدهای ناشی از این پدیده هشدار داده می‌شد. آن زمان می‌گفتند که وقوع چنین ماجرایی در روزگاری نزدیک محتمل است اما بدون شک اکنون در دل ماجرا هستیم. تغییرات اقلیمی که نتیجه گرمای زمین و انتشار گازهای گلخانه‌ای است نه تنها باعث خسارت‌های زیان‌بار محیط زیستی شده، بلکه اثرات سهمگین اجتماعی همچون گسترش فقر و نابرابری را در پی دارد.

به نقل از GLOBAL CITIZEN ، وقتی شما به گرمای جهانی فکر می‌کنید چه چیزی به ذهن شما متبادر می‌شود، احتمالا این جمله که دمای کره زمین از سال 1900 تاکنون به میزان یک درجه سلسیوس افزایش یافته یا شاید دغدغه شما افزایش سیلاب‌های ویرانگر، خشکسالی، رویدادهای هواشناسی شدید در سراسر دنیا باشد. فی‌الواقع تغییرات اقلیمی زندگی در کره زمین را دشوار کرده است.

گرمای جهانی؛ تغییرات اقلیمی و روند گسترش فقر

افزایش فقرا تا سال 2030 و تشدید بحران در کشورهای آسیب‌پذیر

در اینجا خوب است به صحبت‌های لئوناردو دیکاپریو، سفیر محیط‌زیست سازمان ملل متحد، در مورد ارتباط ذاتی بین مشکلات محیط‌زیستی با فقر جهانی اشاره داشته باشیم. دی کاپریو طی سخنانی گفته است: «تخمین زده می‌شود که تعداد فقرای جهان تا سال 2030 تا 120 میلیون نفر افزایش یابد. افزایش دمای کره زمین و به دنبال آن تغییرات اقلیمی که حوادث طبیعی نظیر خشکسالی و طوفان را در پی دارد در سراسر جهان سبب کاهش دسترسی به خدمات بهداشتی مناسب و همچنین خطر امنیت غذایی می‌شود.

این تاثیرگذاری در کشورهای آسیب‌پذیر که مردم آنها با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند بیشتر است. نه تنها که این قضیه سبب بدتر شدن اوضاع در یک کشور شده بلکه این بلایای طبیعی و معضلات محیط‌زیستی باعث می‌شود که مردم فقیر به منابع کمتری برای گذران زندگی دسترسی داشته باشند.»

افزایش قیمت مسکن

هزینه‌های بالای زندگی در دوران کنونی و همچنین افزایش بهای مسکن از جمله دلایلی است که خرید مسکن برای بسیاری افراد آرزوی دور و دراز است. در حالت عادی، بهای ساخت و ساز فاکتوری است که در مواقع بروز بحران‌های طبیعی افزایشی می‌شود، هرچند هزینه‌های مرتبط با ساخت و ساز و حتی بیمه منزل نیز در حال افزایش است.

رشد مهاجرت اجباری و بی‌خانمان شدن

فرض کنید که خانه خود یا محله خود را در اثر یک سیل مهیب از دست بدهید یا مجبور باشید مسکن خود را به دلیل پدیده شایع بیابان‌زایی ترک کنید. این واقعیت زندگی میلیون‌ها نفر پناهنده است که در پی بحران‌های اقلیمی و گرمای زمین مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.

کمبود مواد غذایی در سراسر جهان

با ادامه روند فعلی، نزدیک به 80 درصد مردم جهان در خطر کمبود محصولات کشاورزی قرار دارند که اکثریت این جمعیت در کشورهای جنوب و جنوب‌شرق آسیا و صحرای بزرگ آفریقا زندگی می‌کنند که نوعا خانواده‌های کشاورزان در این مناطق جهان فقیر و آسیب‌پذیر هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.