کد مطلب: ۸۴۷۷۶۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آشنایی با برترین شهرهای هوشمند آفریقایی

آشنایی با برترین شهرهای هوشمند آفریقایی

شهرهای هوشمند اینک نه‌تنها در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته، بلکه در قلب آفریقا نیز ساخته می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، احداث شهرهای هوشمند در آفریقا به مانند سایر نقاط جهان در حال انجام است. برخی کشورهای آفریقایی به سبب ثروت فراوان و نیروی انسانی موثر هوشمندسازی شهرهایشان را در جهت توسعه و پیشرفت ملی تحت نظر قرار می‌دهند.

به نقل از Business Insider ، قاهره، الجزایر و کیپ‌تاون در راس 10 شهر هوشمند آفریقایی قرار داشته که تکنولوژی‌های پیشرفته شهری را به اجرا درمی‌آورند. این شهرها از فناوری برای پایداری استقبال می‌کنند و انقلاب شهرهای هوشمند آفریقا را شکل می‌دهند. در این گزارش به بررسی برترین شهرهای آفریقایی در زمینه هوشمندسازی می‌پردازیم.

قاهره - مصر (رتبه جهانی 108)

قاهره (پایتخت مصر) به عنوان پیشتاز شهرهای هوشمند آفریقایی شناخته می‌شود. با تلفیق تاریخ و تکنولوژی، قاهره مدرنیته را در آغوش می‌گیرد تا زندگی شهروندان خود را اعتلا داده و آینده‌‌ای هوشمند را شکل دهد.

الجزایر - الجزایر (رتبه جهانی 123)

شهر الجزایر به عنوان پایتخت الجزایر با ابتکارات هوشمندسازی خود در حال تسخیر قلب‌هاست. این شهر که مظهر پیچیدگی است به دنبال هماهنگی بین طبیعت و نوآوری است.

کیپ‌تاون - آفریقای‌جنوبی (رتبه جهانی 125)

کیپ‌تاون با استقبال از درنظرگیری چشم‌انداز مبتنی بر فناوری به عنوان الگوی درخشان آفریقا مطرح است. ترکیب مسحورکننده فناوری‌های هوشمندسازی با مناظر خیره‌کننده آن یک تجربه زندگی بی‌نظیر را ایجاد می‌کند.

رباط - الجزایر (رتبه جهانی 126)

به سبب تلفیق سنت با تکنولوژی، رباط (پایتخت مراکش) به عنوان نماد شهر هوشمند در مرکز توجه قرار گرفته است. پایداری و تحول دیجیتال، بستر درخشش شهری این شهر را تشکیل می‌دهند.

نایروبی - کنیا (رتبه جهانی 131)

نایروبی قلب نوآوری آفریقا نشانه‌ای از آینده شهرهای هوشمند آفریقایی است. تلفیقی از ارتباط و پیشرفت، نایروبی یک پناهگاه شهری فراگیر و پویا را متصور ساخته است.

لاگوس - نیجریه (رتبه جهانی 132)

لاگوس (پایتخت نیجریه) پرازدحام، دارای خط افق خیره‌ کننده‌ و آینده روشن شهری در زمینه هوشمندسازی است. روح پرجنب و جوش شهر، نبوغ دیجیتالی را در برگرفته امکانات بی‌حد و حصری را برای شهروندانش ایجاد می‌کند.

آبوجا - نیجریه (رتبه جهانی 133)

آبوجا، مظهر ظرافت عصر کنونی، سفری بلندپروازانه برای تبدیل شدن یک شهر هوشمند بزرگ را در پیش گرفته است. این شهر با ترکیب یکپارچه فناوری و زیبایی‌شناسی شگفتی شهری پیچیده‌ای را به نمایش گذاشته است.

تونس -تونس (رتبه جهانی 137)

تونس (پایتخت کشور تونس) با جذابیت مسحورکننده‌اش در کانون توجهات قرار می‌گیرد. این شهر تلفیقی استادانه از میراث تاریخی و فناوری است، به طوریکه دنیایی از امکانات را برای ساکنانش فراهم ساخته است.

آکرا - غنا (رتبه جهانی 138)

آکرا (پایتخت غنا) با ظرفیت‌های ویژه، روایت‌گری از آینده شهرهوشمند در آفریقا را ارتقاء می‌دهد. آکرا با توانمندسازی شهروندانش از طریق فناوری‌های پیشرفته رنسانس شهری را رقم خواهد زد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.