کد مطلب: ۸۴۸۱۰۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جوانان پرتغالی فقیرتر می‌شوند؟/ مقایسه نرخ دستمزد در کشورهای اروپایی

جوانان پرتغالی فقیرتر می‌شوند؟/ مقایسه نرخ دستمزد در کشورهای اروپایی

قیمت بالای مسکن، تورم بالا و بحران بیکاری از جمله دلایلی هستند که جوانان کشور پرتغال را در خطر ابتلا به فقر قرار می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پرتغال کشوری در جنوب غرب قاره اروپا با جمعیت 10 میلیون نفری، هرچند خود را در پرورش فوق‌ستاره‌های فوتبال همچون رونالدو و فیگو موفق و توانمند نشان داده، به نظر می‌رسد که در مسائل اقتصادی در وضعیت نامطلوبی قرار دارد. نرخ بیکاری در این کشور بالا بوده و خطر فقر و تنگدستی جامعه جوان این کشور را هدف گرفته است؛ به طوری‌که یک‌چهارم جمعیت جوان این کشور در معرض ابتلا به فقر قرار دارند.

به نقل از Portugal Resident ، همانطور که جوانان پرشور و نشاط از سراسر جهان به پرتغال می‌آیند رسانه‌های پرتغالی با طعنه به برگزاری جشنواره کاتولیک رومی در این کشور می‌گویند: این جشنواره در حالی در پرتغال برگزار می‌شود که یک‌چهارم از یک میلیون جمعیت جوان پرتغال در شرایط بسیار سختی زندگی کرده، خطر ابتلا به فقر برای آنها وجود دارد و یا از جامعه طرد شده‌اند. ناگفته نماند نرخ بیکاری در پرتغال در تابستان 1402 برابر با 19 درصد بوده است.

آمار رسمی جوانان پرتغالی در معرض فقر 246 هزار نفر است، در حالی‌که فقط 25 هزار نفر آنها مشمول یارانه اجتماعی شده و پنج هزار نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

پرتغالی‌ها چقدر دستمزد می‌گیرند؟

همچنین، اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد که جوان‌ترین کارگران پرتغال کمترین دستمزد را دریافت می‌کنند. برای مثال، متوسط حقوق جوانان 18 تا 24 ساله در سال 2022، 948.8 یورو ناخالص بوده که 27 درصد از میانگین ملی است. جوانانی که منطقه شهری لیسبون (پایتخت) زندگی می‌کنند بیشترین درآمد (1035.6 یورو) را دارند، اما همچنان در مقایسه با دیگر کارگران (گروه‌های سنی دیگر) مبلغ کمتری دریافت می‌کنند که آنها را در معرض خطر فقر قرار می‌دهد.

بر اساس مقررات اتحادیه اروپا، پرتغال کشوری است که جوانان آن پایین‌ترین حقوق اتحادیه اروپا را دریافت می‌کنند. وقتی صحبت از مدارک دانشگاهی می‌شود، باید به این موضوع اشاره کرد که 30 درصد جوانان کشور پرتغال تحصیلات تکمیلی دارند در صورتی که بقیه صرفا 12 سال تحصیلات اجباری را به پایان رسانده‌اند. در این محیط، تنها 30 درصد از جوانان این کشور فعال در بازار کار محسوب می‌شوند. این امر به دلیل این است که 57 درصد جوانان این کشور قراردادهای کوتاه‌مدت بسته و 19 درصد بیکار هستند. از طرف دیگر، آمار تاسف‌بار این است که 95 درصد از جوانان پرتغالی به دلیل درآمد کم، نداشتن مسکن مقرون به صرفه و هزینه‌های زندگی تا سن 30 سالگی با پدر و مادر خود زندگی می‌کنند، در حالیکه این آمار در سال 2004 حدود 84 درصد بوده است.

بنا بر اظهارات مقامات کشور پرتغال، در یک دهه گذشته قیمت مسکن در این کشور افزایش و همزمان عرضه در بازار مسکن نیز کاهش یافته است. قیمت بالای مسکن و کاهش عرضه در کنار مشاغل نامطمئن، دستمزد پایین و افزایش قیمت کالا همگی سبب شده‌اند که جوانان پرتغالی توانایی خرید ملک در سنین پایین را نداشته و در کنار خانواده‌های خود زندگی کنند. نکته مثبت که باید به آن اشاره کرد این است که 48 درصد جوانان پرتغالی الکل نمی‌نوشند، 88 درصد سیگار نمی‌کشند، بیش از یک‌سوم نسل جوان این کشور چهار بار در هفته ورزش می‌کنند و از هر 10 نفر جوان پرتغالی هفت نفر خود را کاتولیک می‌دانند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.