کد مطلب: ۸۹۱۳۳۶

فروش آنلاین بلک فرایدی با ۹.۸ میلیارد دلار در آمریکا رکورد زد

فروش آنلاین بلک فرایدی با 9.8 میلیارد دلار در آمریکا رکورد زد

طی روز جمعه در ایالات‌متحده 9.8 میلیارد دلار برای خرید کالاها هزینه شده است که این میزان در نوع خود رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، رویداد جهانی بلک فرایدی جمعه همین هفته برگزار شد و براساس گزارش‌های منتشرشده، طی این روز در ایالات‌متحده 9.8 میلیارد دلار برای خرید کالاها هزینه شده است. این میزان نسبت به سال گذشته 7.5 درصد افزایش یافته. همچنین از وجود تخفیف‌های گسترده و گزینه‌های پرداخت انعطاف‌پذیر به‌عنوان دلایل ثبت این رکورد یاد شده است. در سراسر جهان نیز تاکنون 70.9 میلیارد دلار توسط مصرف‌کنندگان در جمعه سیاه هزینه شده است.

روز گذشته در گزارش دیگری پیش‌بینی‌شده بود که در جمعه سیاه شاهد فروش 9.6 میلیارد دلاری خواهیم بود اما اکنون تک‌کرانچ طبق داده‌های ارائه‌شده توسط Adobe Analytics، ادعا می‌کند که آمار فروش فعلی جمعه سیاه از پیش‌بینی تحلیلگران نیز عبور کرده است.

Salesforce که از معیارهای متفاوتی نسبت به ادوبی استفاده می‌کند، می‌گوید فروش آنلاین بلک فرایدی فراتر از انتظارات بوده و مجموعاً 16.4 میلیارد دلار در ایالات‌متحده و 70.9 میلیارد دلار در سطح جهانی در این رویداد هزینه شده است.

میزان فروش گوشی‌های هوشمند در بلک فرایدی

ادوبی همچنین به این موضوع اشاره کرده است که گوشی‌های هوشمند 5.3 میلیارد دلار از فروش جمعه سیاه را به خود اختصاص داده‌اند. این میزان نسبت به سال گذشته میلادی 10.4 درصد افزایش داشته و همچنین 54 درصد از کل فروش آنلاین را به خود اختصاص داده است.

Black Friday یکی از مهم‌ترین رویدادهای دوره خریدهای پایان سال میلادی است که مهم‌ترین روز برای خرده‌فروشی‌ها محسوب می‌شود. در این روز، فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی کالاهای خود را با تخفیف‌های باورنکردنی ارائه می‌کنند که همین امر نیز باعث افزایش فروش می‌شود.

«راب گارف» از Salesforce در بیانیه‌ای می‌گوید:

«فروش آنلاین جمعه سیاه فراتر از انتظارات مدیران خرده‌فروشی بوده است. خرده‌فروشان تخفیف‌های خود را افزایش داده‌اند و خریداران نیز به‌نوبه‌خود فقط روی دکمه خرید کلیک کرده‌اند.»

ادوبی با صدها خرده‌فروش آنلاین بزرگ و کوچک کار می‌کند و محاسبات خود را براساس بیش از 1 تریلیون بازدید از سایت‌های خرده‌فروشی ایالات‌متحده، جابه‌جایی حدود 100 میلیون SKU و 18 دسته محصول ارائه کرده است.

 

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.