کد مطلب: ۸۹۵۴۱۹

فقر جهانی تا ۲۲۹ سال دیگر ریشه‌کن نمی‌شود

فقر جهانی تا ۲۲۹ سال دیگر ریشه‌کن نمی‌شود

دارایی‌های پنج مرد ثروتمند جهان از سال ۲۰۲۰ حدود ۲ برابر شده است؛ این در حالی است که در همین بازه زمانی حدود ۵ میلیارد نفر از جمعیت جهان معادل ۶۰ درصد کل جمعیت کره زمین فقیرتر شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، براساس گزارش آکسفام (یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی، متشکل از ۱۵ سازمان در ۹۸ کشور)، ایلان ماسک، جف بزوس، برنار آرنو، لری الیسون و مارک زاکربرگ توانسته‌اند طی سه سال گذشته ثروت خود را ۲ برابر کنند.

براساس گزارش مذکور، دارایی‌های این پنج نفر از مجموعا ۴۰۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به ۸۶۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ رسیده است؛ به‌عبارت دیگر این پنج مرد ثروتمند جهان در هر ساعت ۱۴ میلیون دلار به دارایی خود اضافه کردند.

گزارش آکسفام همچنین آورده است که مجموع دارایی‌های مردان و زنان میلیاردر جهان از سال ۲۰۲۰ تاکنون به میزان ۳/۳ بیلیون دلار یعنی ۳۴ درصد افزایش یافته است؛ این بدان معنا است که سرعت رشد دارایی آنان سه برابر میزان رشد نرخ تورم بوده است.

گزارش مذکور همچنین با دادن هشدار درباره تشدید شکاف میان فقیر و غنی، پیش‌بینی کرد که جهان طی یک دهه، نخستین تریلیونر خود را می‌شناسد؛ آکسفام تاکید دارد که شکاف میان فقیر و غنی در جهان نه تصادفی و نه اجتناب‌ناپذیر است.

آکسفام همچنین هشدار داد که فقر در جهان تا ۲۲۹ سال دیگر ریشه‌کن نمی‌شود، زیرا بسیاری از مردم سراسر جهان برای دستمزد‌های پایین ساعت‌های سخت و طولانی در مشاغل ناایمن و متزلزل کار می‌کنند.

این گزارش در حالی منتشر شد که ثروتمندترین افراد جهان از روز دوشنبه برای برگزاری نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گرد هم آمده‌اند.

منبع : خبرگزاری میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.