کد مطلب: ۹۰۰۲۵۲

حداقل سرمایه برای ورود به باشگاه ثروتمندترین‌های جهان چقدر است؟

حداقل سرمایه برای ورود به باشگاه ثروتمندترین‌های جهان چقدر است؟

ورود به گروه یک درصد ثروتمند جهان هر روز سخت‌تر از قبل می‌شود و گزارش جدید شرکت بین‌المللی نشان می‌دهد حداقل سرمایه مورد نیاز برای پیوستن به قشر ثروتمندترین‌ها در جهان رو به افزایش است.

به گزارش تجارت‌نیوز، براساس نتایج پژوهشی که توسط شرکت نایت فرانک، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بین‌المللی مشاور املاک در جهان انجام شده است، در حال حاضر برای پیوستن به ثروتمندترین طبقه در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، آمریکا به حداقل ۸/۵ میلیون دلار سرمایه نیاز است. این مبلغ نسبت به سال گذشته تقریبا ۱۵ درصد افزایش‌ یافته است.

موناکو با ۸/۱۲ میلیون دلار، یعنی حدود ۲/۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، بالاترین حد آستانه مورد نیاز برای پیوستن به یک درصد ثروتمند خود را حفظ کرده، در حالی که براساس گزارش ثروت سال ۲۰۲۴ شرکت نایت فرانک، در لوکزامبورگ و سوییس برای پیوستن به گروه ثروتمندترین افراد به بیش از ۸ میلیون دلار نیاز است.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که چگونه بازارهای در حال رشد در آمریکا و سایر کشورهای غربی شکاف بین کشورهای ثروتمند و فقیر را افزایش می‌دهند. براساس داده‌های بانک جهانی، تولید ناخالص داخلی موناکو به ازای هر نفر تقریبا ۲۴۰ هزار دلار، یعنی بیش از ۹۰۰ برابر بیشتر از بوروندی در شرق آفریقا است.

آسیب تهاجم روسیه به اوکراین

تهاجم روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ به اقتصاد جهانی که تازه توانسته بود خود را از چنگ تبعات همه‌گیری کرونا برهاند، آسیب زد و قیمت انرژی و مواد غذایی را افزایش داد. در حالی که این امر باعث ایجاد مشکلاتی در سراسر جهان شد، کشورهای فقیرتری که وابسته به واردات کالاهای اساسی بودند، به دلیل افزایش هزینه‌های وام، به ‌شدت آسیب دیدند. با این حال، همه این فشار را احساس نکردند. براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ۵۰۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان در سال گذشته ۵/۱ هزار میلیارد دلار به مجموع دارایی خود اضافه کردند و ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، بیشترین افزایش در ثروت را داشته است.

منبع: اتاق ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.