کد مطلب: ۹۰۰۴۹۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت بنزین و گازوئیل در امارات افزایش می‌یابد/ افزایش پس از کاهش‌های متوالی

قیمت بنزین و گازوئیل در امارات افزایش می‌یابد/ افزایش پس از کاهش‌های متوالی

سال 2024 امارات با کاهش قیمت بنزین آغاز شد، اما در ماه فوریه افزایش اندکی داشت. قیمت جدید بنزین امارات در ماه مارس نیز بیشتر از قبل شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از اکونومی‌میدل‌ایست، قیمت بنزین در این ماه بین 15 تا 16 فلس افزایش می‌یابد. کمیته قیمت سوخت امارات روز پنجشنبه قیمت بنزین و گازوئیل برای مارس 2024 را اعلام کرد.

قیمت بنزین و گازوئیل چگونه تعیین می‌شود؟

از سال 2015، قیمت سوخت در امارات مطابق با بازارهای بین‌المللی در حال حرکت است. قیمت‌ها توسط کمیته قیمت سوخت به ریاست معاون وزیر نیرو تعیین می‌شود. این کمیته شامل اعضای وزارتخانه‌های انرژی و دارایی و همچنین مدیران عامل توزیع Adnoc و شرکت ملی نفت امارات است. این کمیته هنگام تصمیم‌گیری در مورد قطعات سوخت، تنها به یک بازار جهانی متکی نیست و میانگین قیمت‌های جهانی و همچنین هزینه‌های عملیاتی شرکت‌های توزیع را در نظر می‌گیرد.

به گزارش سایت ACCC، قیمت بنزین و گازوئیل به قیمت نفت خام مرتبط است زیرا نفت خام ورودی اصلی تولید است. نفت خام کالایی است که در سطح بین‌المللی معامله می‌شود و قیمت آن با تغییر عوامل عرضه و تقاضای جهانی تعیین می‌شود. طبق گزارش سایت time out dubai،  از سال 2015، امارات متحده عربی قیمت بنزین را به صورت ماهانه مطابق با نرخ‌های جهانی اصلاح کرده است. قیمت بنزین امارات متحده عربی در جولای 2022 به بالاترین حد خود رسید و سوپر 98 به ازای هر لیتر 4.63 درهم قیمت داشت. در اکتبر سال 2023، قیمت بنزین به اوج خود رسید و در نوامبر، دسامبر و ژانویه کاهش یافت.

قیمت‌های جدید به چه صورت است؟

قیمت بنزین سوپر 98 از اول مارس به ازای هر لیتر 3.03 درهم است. پیش از این قیمت بنزین سوپر 98 در ماه فوریه 2.88 درهم بود. بنزین سوپر 95 در ماه گذشته 2.76 درهم بود و اکنون با قیمت هر لیتر 2.92 درهم روانه بازار شده است، قیمت E-Plus91 در مقایسه با 2.69 درهم در ماه قبل، هر لیتر 2.85 درهم خواهد بود. قیمت هر لیتر گازوئیل 3.16 درهم است که به نسبت 2.99 درهم در ماه فوریه، افزایش یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حالا انتخاباتتون تمام شد قبل از انتخابات را ببینید روز انتخابات چقدر التماس می کردید رای دهید حتی فتوا دادید شرکت نکردن حرام است حالا دیگه به اول آخر ملت فکر گران کردن بنزین افتادید خدا ازتان نگذرد