کد مطلب: ۹۰۱۰۷۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

افزایش تاثیر ماه رمضان بر تقاضا در عربستان/ مصرف‌کنندگان ماه رمضان را زمان مناسبی برای خریدهای جدید می‌دانند

اشتها برای خرج کردن در پادشاهی سعودی پیش از رمضان ۲۰۲۴، ۴۶ درصد افزایش یافت

افزایش تاثیر ماه رمضان بر تقاضا در عربستان/ مصرف‌کنندگان  ماه رمضان را زمان مناسبی برای خریدهای جدید می‌دانند

افزایش تمایل شهروندان سعودی را می‌توان تاثیر ماه رمضان بر تقاضا و بازار، رویدادهای ویژه ماه رمضان در فروشگاه‌ها و نسخه‌های رمضانی برندها دانست.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق مطالعه‌ای که تولونا (Toluna) با مشارکت MetrixLab انجام داد، حدود 64 درصد از مصرف‌کنندگان در پادشاهی سعودی، ماه رمضان را ماه مبارکی برای خریدهای جدید می‌دانند، در حالی که این رقم در سال 2023، 55 درصد بود. تقاضا برای خرید در سال 2024 نسبت به سال قبل، افزایش قابل توجه 46 درصدی داشت. این مطالعه همچنین نشان داد که پیشنهادات ویژه، تخفیف‌ها و قیمت‌ها همچنان دو عامل اصلی تأثیرگذار بر انتخاب مقصد خرید مشتریان هستند.

تأثیر ماه رمضان بر الگوی مخارج مصرف‌کننده

این مطالعه با عنوان «بینش‌های رمضان و عید فطر 2024» تجزیه‌وتحلیل دقیقی از رفتار مصرف‌کننده ارائه می‌کند و تغییرات مهم و روندهای نوظهور را آشکار می‌کند.

یکی از تغییرات قابل توجه در روند رفتار مصرف‌کننده در عربستان سعودی اهمیت فزاینده‌ای است که به مکان مناسب و در دسترس بودن فروشگاه‌ها داده می‌شود. در سال 2023، 18 درصد مردم و در سال 2024، 24 درصد از ساکنان در دسترس بودن فروشگاه را در اولویت قرار می‌دهند. 45 درصد از مصرف‌کنندگان توسط پیشنهادات و تبلیغات جذب می‌شوند و 21 درصد به ارسال رایگان اهمیت می‌دهند.

انتظارات محسوسی در مورد رمضان زمستانی وجود دارد، به طوری که 53 درصد از مصرف‌کنندگان به دلیل در دسترس بودن مراکز خرید متعدد در فضای باز در طول ماه مبارک ابراز هیجان می‌کنند. غذاهای سنتی نیز تقاضای زیادی دارند، به طوری که انتظار می‌رود 43 درصد از مصرف‌کنندگان خرمای بیشتری مصرف کنند و 41 درصد مشتاقانه منتظر نوشیدنی‌های گرم، شکلات‌ها و شیرینی‌ها هستند. روال‌های زیبایی و مراقبت شخصی نیز، با افزایش استفاده از مرطوب‌کننده‌ها و محصولات مراقبت از مو در مقایسه با ماه رمضان‌های تابستانی تغییر کرده است.

انتظارات مصرف‌کننده از برندها و بانک‌ها

وقتی صحبت از برندها به میان می‌آید، 56 درصد از مصرف‌کنندگان عربستان سعودی به سمت گزینه‌هایی که تخفیف‌های فریبنده ارائه می‌دهند، جذب می‌شوند. 44 درصد ترجیح می‌دهند مقدار بیشتری از محصول را با همان قیمت دریافت کنند و 41 درصد به دنبال پکیج‌ها و بسته‌های چندمحصولی تخفیف‌دار هستند.

در بخش بانکی، ساکنان به دنبال پیشنهادات مربوط به خرید (54 درصد)، تخفیف در پروازها (42 درصد) و مشوق‌هایی برای ثبت نام کارت اعتباری جدید (41 درصد) هستند. 38 درصد به پیشنهادات سودمند مانند وام‌های خودرو تمایل دارند.

برنامه‌ریزی خرید و فعالیت در ماه مبارک رمضان و عید

از نظر خرید و برنامه‌ریزی فعالیت‌ها در ماه مبارک رمضان و عید، ساکنان به صورت استراتژیک برای خرید خود برنامه‌ریزی می‌کنند. آن‌ها بر روی خواربار، لوازم نظافت منزل و دکوراسیون خانه تمرکز می‌کنند، به طوری که 66 درصد قصد خرید عمده مواد غذایی قبل از ماه رمضان و 64 درصد برای خرید اقلام نظافت خانگی به صورت عمده دارند. علاوه بر این، 31 درصد قصد دارند برای مراسم افطار یا عید لباس‌های جدیدی بخرند و 55 درصد قصد تغییر دکوراسیون خانه برای ماه رمضان یا عید فطر را دارند.

تعامل با مصرف‌کننده

در طول ماه رمضان، بخش قابل توجهی از عربستان سعودی (82 درصد) علاقه شدیدی به بازدید از مراکز خرید دارند. این اشتیاق به فعالیت‌های مختلف، از جمله دیدار با اقوام و دوستان (82 درصد)، کاوش در مراکز خرید (76 درصد)، رفتن به غذاخوری‌ها یا رستوران‌ها (75 درصد)، شرکت در فعالیت‌های فرهنگی (56 درصد)، بازدید از پارک‌های موضوعی (65 درصد)، سفر به خارج از کشور (49 درصد) و شرکت در کنسرت‌ها، نمایش‌های زنده و رویدادها (43 درصد) گسترش می‌یابد.

اکثر شهروندان مورد بررسی (92 درصد) قصد دارند برای فرزندان، همسر و والدین خود هدایا و عیدی بخرند که عطر (59 درصد)، شکلات، خرما و شیرینی (49 درصد)، پول (48 درصد)، اسباب‌بازی و انواع بازی‌ها (36 درصد) در میان گزینه‌های ترجیحی هدیه هستند.

ساکنان پیش‌بینی می‌کنند در ماه رمضان سال 2024 در مقایسه با سال 2023 زمان کمتری را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خاص از جمله تلگرام (34 درصد)، ایکس (توییتر سابق) و تیک‌تاک (32 درصد) و اینستاگرام (33 درصد) صرف کنند. با این حال، 51 درصد علاقه شدیدی به تبلیغات و پیشنهادات ابراز کردند. علاوه بر این، 41 درصد ترجیح می‌دهند اطلاعاتی در مورد ارتباطات شخصی یا محتوای خانواده‌محور دریافت کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.