فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۴۶۶۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

مصر نیروگاه بادی خلیج سوئز را افتتاح کرد

مصر نیروگاه بادی خلیج سوئز را افتتاح کرد

نیروگاه بادی می‌تواند تا 262 مگاوات انرژی پاک تولید کند که از تلاش‌های مصر برای کاهش انتشار دی‌اکسید کربن حمایت می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، مصر گامی بزرگ در راستای اهداف انرژی‌های تجدیدپذیر خود برداشت و نیروگاه بادی خلیج سوئز را با ظرفیت 262 مگاوات افتتاح کرد.

این نیروگاه که در 20 کیلومتری سواحل دریای سرخ واقع شده است، حاصل همکاری مشترک مصر، آلمان، اتحادیه اروپا، بانک سرمایه‌گذاری اروپا و آژانس توسعه فرانسه است. بانک توسعه آلمان (KfW) به عنوان تامین‌کننده اصلی مالی، نقشی کلیدی در این پروژه ایفا کرده است.

این نیروگاه بادی به تامین نیازهای برق مصر از طریق تامین انرژی سازگار با محیط‌زیست و مقرون‌به‌صرفه کمک می‌کند و به عنوان پایه‌ای برای توسعه اقتصادی پایدار و دستیابی به اهداف جاه‌طلبانه انرژی تجدیدپذیر مصر عمل می‌کند.

میزان سرمایه‌گذاری مصر در نیروگاه بادی

به نقل از zawya، مجموع تامین مالی پروژه بالغ بر 215 میلیون یورو است که 3.1 میلیون یورو برای کمک‌های فنی اختصاص یافته است. این عبارت از وام 59 میلیون یورویی از دولت آلمان از طریق بانک توسعه آلمان، همراه با کمک مالی 30 میلیون یورویی از اتحادیه اروپا، 94 میلیون یورو از EIB و 41 میلیون یورو از AFD است.

این نیروگاه بادیِ مجهز به 70 توربین، هر یک با ظرفیت 3.6 مگاوات، انتظار می‌رود سالانه حدود 1200 گیگاوات ساعت برق سبز تولید کند. این میزان برق می‌تواند نیاز برق 400 هزار خانوار را در سال تامین کند و در عین حال سالانه بیش از 500 هزار تن از انتشار گازهای گلخانه‌ای بکاهد.

نیروگاه بادی نشان‌دهنده افزایش مقرون‌به‌صرفه و قابل قبول از نظر محیط‌زیستی ظرفیت‌های انرژی تجدیدپذیر است که به تنوع بخشیدن به ترکیب انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کند.

هارتمن سفیر آلمان در مصر بر همکاری طولانی‌مدت مثمر ثمر بین مصر و آلمان در بخش انرژی تاکید کرد. نیروگاه بادی در خلیج سوئز به عنوان نمونه‌ای چشمگیر از گام‌های ملموس به سمت انتقال عادلانه به انرژی سبز است. او تاکید کرد پرداختن به تغییرات آب‌وهوایی فراتر از مرزهای ملی است و مصر را به هدف خود برای دستیابی به 42 درصد انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال 2030 نزدیک می‌کند.

حمایت آلمان فراتر از این نیروگاه بادی است، از جمله همکاری‌های قبلی در نیروگاه بادی زعفرانا (150 مگاوات)، نیروگاه بادی گابل الزیت (240 مگاوات)، نیروگاه فتوولتائیک خورشیدی زعفرانا (50 مگاوات) و بازسازی و نوسازی نیروگاه‌های برق آبی.

هدف این ابتکارات افزایش چشمگیر سهم منابع انرژی تجدیدپذیر و تضمین عملکرد قابل اعتماد شبکه است. کل ارزش انرژی فعال تخصیص‌یافته نزدیک به 500 میلیون یورو است که 258 میلیون یورو برای ستون انرژی در برنامه انرژی نو و تجدیدپذیر (NREP) در مصر در طول COP27 در سال 2022 تعیین شده است.

پروژه نیروگاه بادی خلیج سوئز مزایای دیگری نیز به همراه دارد. این پروژه به ایجاد شغل‌های جدید، رونق اقتصادی در منطقه و محافظت از محیط‌زیست کمک می‌کند.

مصر پیش از این نیز در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر فعال بوده است. این کشور در سال‌های اخیر پروژه‌های متعددی در زمینه انرژی‌های خورشیدی و بادی اجرا کرده است.

افتتاح نیروگاه بادی خلیج سوئز نشان‌دهنده تعهد مصر به توسعه پایدار و مقابله با تغییرات آب‌وهوایی است. این پروژه الگویی برای سایر کشورهای منطقه خواهد بود و به آنها نشان خواهد داد که چگونه می‌توان به طور موثر به سمت استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر حرکت کرد.

علاوه بر مزایای محیط‌زیستی، نیروگاه بادی خلیج سوئز مزایای اقتصادی زیادی نیز برای مصر به همراه خواهد داشت. این پروژه به تنوع بخشیدن به منابع انرژی مصر و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی کمک می‌کند و همچنین فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد خواهد کرد.

اخبار حوزه محیط‌زیست و تغییرات اقلیمی را در صفحه اقتصاد سبز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.