فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۶۳۴۲۹

اپل بالاخره متعهد به کاهش گازهای گلخانه‌ای شد

اپل بالاخره متعهد به کاهش گازهای گلخانه‌ای شد

اپل از لایحه کالیفرنیا برای الزام شرکت‌ها به گزارش ردپای کربن حمایت کرد. این شرکت قصد دارد تا سال 2030، 100 درصد برق مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کند و تمام انتشار کربنش را از زنجیره ارزش خود حذف کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اپل از لایحه کالیفرنیا برای الزام شرکت‌ها به گزارش ردپای کربن حمایت کرد. سناتور پیشنهادکننده این اقدام می‌گوید: «اپل از لایحه‌ای در سنای کالیفرنیا حمایت کرده است که شرکت‌های بزرگ را ملزم می‌کند تا سطوح گازهای گلخانه‌ای را که هر ساله منتشر می‌کنند گزارش دهند. این اقدام، شرکت اپل را به آخرین شرکت بزرگی تبدیل می‌کند که از اجرایی شدن این لایحه حمایت می‌کند.»

در نامه‌ای که به امضای مدیر امور ایالتی و دولت محلی اپل، مایکل فولکز، سناتور اسکات وینر، رسیده، آمده است: در طول سفر زیست محیطی خود، بر اهمیت اندازه‌گیری و گزارش میزان تولید کربن برای کمک به درک تاثیر خود بر محیط زیست تاکید کرده‌ایم.

به گزارش رویترز ، لایحه وینر از شرکت‌های دولتی و خصوصی با درآمد سالانه بیش از یک میلیارد دلار که در کالیفرنیا به طور سنتی تجارت می‌کنند، می‌خواهد تا داده‌های تایید شده مستقل در مورد انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را در مورد گرمایش زمین افشا کنند.

وینر نوشت: «از شرکت اپل متشکرم که نشان داد این امر قابل انجام است و یک اقدام بسیار مهم در زمینه آب و هوا است.»

اپل بلافاصله به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداد.

1

کدام شرکت‌ها گازهای گلخانه‌ای خود را گزارش می‌دهند؟

لایحه جداگانه‌ای که در حال بحث است، شرکت‌هایی را که در کالیفرنیا با درآمد 500 میلیون دلاری فعالیت می‌کنند، ملزم می‌کند تا در مورد خطرات مالی مرتبط با آب‌وهوا گزارش دهند، مانند اینکه آیا آنها برای افزایش هزینه‌ها و بیمه بودجه بندی کرده‌اند یا خیر. این صورت‌حساب‌ها با هم می‌توانند هزاران شرکت را تحت تأثیر قرار دهند.

شرکت‌هایی از جمله Adobe ، Ikea و مایکروسافت حمایت خود را از لایحه وینر در نامه‌ای خطاب به مقامات کالیفرنیا در ماه اوت، بر اساس نسخه‌ای که به صورت آنلاین منتشر شد، اعلام کردند.

اپل در نامه خود به وینر از تلاش لایحه خود برای الزام شرکت‌ها به اندازه‌گیری و گزارش انتشار غیرمستقیم مرتبط با زنجیره‌های تامین و کاربران نهایی خود، معروف به Scope 3، قدردانی می‌کند.

2

اپل با اشاره به اینکه قانون در حال حاضر تاریخ افشای Scope 1 و Scope 2 را باز گذاشته است که مربوط به انتشارات ناشی از عملیات و موارد مرتبط با مصرف انرژی یک شرکت است. پیشنهاد می کند.

لایحه SB 1383، شرکت‌های بزرگی را که در کالیفرنیا فعالیت می‌کنند، ملزم می‌کند تا ردپای کربن خود را گزارش کنند. این ردپای کربن شامل انتشارات مستقیم و غیرمستقیم شرکت ها، مانند انتشارات از محل کار و انتشارات از زنجیره تامین است.

اپل یکی از اولین شرکت هایی بود که لایحه SB 1383 را تایید کرد. این شرکت اعلام کرد که از این لایحه برای کمک به کاهش ردپای کربن خود استفاده خواهد کرد. اپل همچنین اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2030، 100 درصد برق مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کند.

SB 1383 به عنوان بخشی از تلاش های کالیفرنیا برای کاهش انتشارات گازهای گلخانه‌ای در این ایالت است. این ایالت از سال 2016، هدف کاهش 40 تا 45 درصدی انتشارات گازهای گلخانه ای تا سال 2030 را تعیین کرده است.

SB 1383 در سال 2023 به قانون تبدیل شد. این قانون از سال 2025 برای شرکت های بزرگی که در کالیفرنیا فعالیت می کنند، اجرایی خواهد شد.

استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید آیفون

اپل همچنین در حال سرمایه‌گذاری در پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر است. در سال 2021، اپل اعلام کرد که 1 میلیارد دلار در پروژه‌های انرژی خورشیدی و بادی در آمریکا سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این سرمایه‌گذاری‌ها به اپل کمک می‌کند تا برق مورد نیاز خود را به طور پایدارتر تامین کند.

علاوه بر این، اپل در حال بهبود محصولات و خدمات خود برای کاهش مصرف انرژی است. به عنوان مثال، اپل در حال کار بر روی توسعه تراشه‌های کم مصرف تر برای محصولات خود است. اپل همچنین در حال کار بر روی توسعه فناوری های جدید برای ذخیره انرژی است.

اپل اهداف جاه طلبانه ای برای کاهش ردپای کربن خود دارد. اپل قصد دارد تا سال 2030، تمام انتشارات کربن خود را از زنجیره ارزش خود حذف کند. این شامل انتشارات کربن مستقیم و غیرمستقیم است.

اقدامات خاص اپل برای کاهش ردپای کربن

  • استفاده از منابع تجدیدپذیر برای تامین برق مورد نیاز خود
  • سرمایه گذاری در پروژه های انرژی تجدیدپذیر
  • بهبود محصولات و خدمات خود برای کاهش مصرف انرژی
  • توسعه فناوری های جدید برای ذخیره انرژی
  • هدف‌گذاری برای حذف تمام انتشارات کربن خود تا سال 2030

اپل مدعی‌ست که خود را متعهد به کاهش ردپای کربن تولیدی خود می‌داند و اقدامات زیادی را برای تحقق این هدف انجام داده اما باید دید که نخستین گزارش چه زمانی منتشر می‌شود و اپل تا چه میزان صداقت در نگارش آن خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.