فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۶۸۰۹۸

نیمی از برق امارات از انرژی‌های تجدیدپذیر تولید می‌شود!

نیمی از برق امارات از انرژی‌های تجدیدپذیر تولید می‌شود!

قرار است نیمی از برق امارات متحده عربی از محلِ انرژی‌های تجدیدپذیری چون انرژی خورشیدی تامین شود. اگر امارات بتواند این هدف بلندپروازانه را محقق کند تا سال 2050 به بزرگترین نیروگاه سبز و محیط زیستی منطقه بدل خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امارات متحده عربی یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر است. این کشور در سال 2017 یک برنامه بلندپروازانه برای تولید 50 درصد از برق خود از انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال 2050 اعلام کرد. تولید این میزان برق علاوه بر آنکه این کشور را در فهرست بزرگترین نیروگاه‌های سبز جهان قرار می‌دهد باعث شده که مردم این کشور برق ارزانتر و سبزتری را نسبت به کشورهای همسایه مصرف کنند.

بر اساس این برنامه، امارات قصد دارد تا سال 2025، 25 گیگاوات برق از انرژی خورشیدی تولید کند. این مقدار معادل 10 درصد از برق مصرفی این کشور در سال 2020 است.

بر اساس گزارش اخیر منتشر شده توسط موسسه انرژی، بررسی آماری انرژی جهانی، امارات متحده عربی در میان رهبران برتر جهان در استفاده از انرژی خورشیدی قرار دارد که عمدتاً ناشی از چشم‌انداز پیشگامانه رهبری جاه‌طلبانه دولت امارات است.

1

به گزارش zawya ، امارات متحده عربی با داشتن سه مورد از بزرگترین سایت های خورشیدی سیاره، ششمین مصرف کننده سرانه انرژی خورشیدی در جهان است و تنها پس از استرالیا، هلند، ژاپن، رژیم صهیونیستی و شیلی قرار دارد.

پروژه‌های بزرگ انرژی خورشیدی در امارات

این کشور پروژه‌های بزرگ خورشیدی از جمله شمس، نور ابوظبی و الظفره در ابوظبی و همچنین بزرگترین پروژه تک سایتی جهان را در پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم در دبی توسعه داده است.

2

  • پروژه خورشیدی شمس اولین پروژه انرژی خورشیدی متمرکز در امارات متحده عربی در سال 2023، 100 مگاوات برق تولید می‌کند.
  • پروژه خورشیدی نور ابوظبی در سال 2023، 800 مگاوات برق تولید می‌کند. این پروژه از 2.7 میلیون پنل خورشیدی برای تولید برق استفاده می‌کند.
  • پروژه خورشیدی الظفره در سال 2023، 200 مگاوات برق تولید می‌کند. این پروژه در سال 2020 راه اندازی شد و سومین پروژه انرژی خورشیدی بزرگ در خاورمیانه است. این پروژه از 560 هزار پنل خورشیدی برای تولید برق استفاده می‌کند.
  • پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم در ابوظبی، که بزرگترین پروژه انرژی خورشیدی در خاورمیانه است. این پروژه قرار است تا سال 2030، 5 هزار مگاوات برق تولید خواهد کرد

مصدر، شرکت پیشرو انرژی های تجدیدپذیر کشور، نقش کلیدی در این پروژه‌ها ایفا کرده و با شرکای کلیدی دولت و بخش خصوصی برای افزایش بیشتر ظرفیت خورشیدی همکاری می‌کند.

این شرکت به حمایت از امارات متحده عربی در تبدیل شدن به یک نیروگاه جهانی انرژی پاک ادامه می‌دهد و چشم انداز پیشگامانه رهبری امارات متحده عربی و تعهد به انتقال عادلانه و منظم انرژی پاک را نشان می‌دهد و تسریع می‌بخشد. جاه‌طلبی‌های این کشور روشن است. پیشگام بودن در تمام انرژی‌های پاک، از جمله انرژی خورشیدی، برای آینده‌ای پاک‌تر و سبزتر.

از آنجایی که امارات به آماده شدن برای میزبانی COP28 در اکسپو سیتی دبی از 30 نوامبر تا 12 دسامبر ادامه می دهد، واضح است که امارات همچنان مسیر خود را به سمت خالص صفر ترسیم می‌کند.

COP28 بیش از 70 هزار شرکت‌کننده از جمله سران کشورها، مقامات دولتی، رهبران صنعت بین‌المللی، نمایندگان بخش خصوصی، دانشگاهیان، کارشناسان، جوانان و بازیگران غیردولتی را برای کنفرانس آب‌وهوای پیشرو در جهان گرد هم خواهد آورد.

امارات متحده عربی همچنین در حال توسعه فناوری‌های جدید انرژی خورشیدی است، از جمله فناوری‌های فتوولتائیک پرقدرت و انرژی خورشیدی متمرکز. این فناوری‌ها می‌توانند به این کشور کمک کنند تا به اهداف خود در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر دست یابد.

مزایای برنامه انرژی خورشیدی امارات متحده عربی

  1. کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی

  2. کاهش آلودگی هوا و محیط زیست

  3. ایجاد فرصت‌های شغلی جدید

این برنامه همچنین می‌تواند به امارات متحده عربی کمک کند تا به یک رهبر جهانی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.