کد مطلب: ۸۹۰۹۹۰

آیا عموم مردم می‌توانند در کنفرانس اقلیمی COP۲۸ شرکت کنند؟

آیا عموم مردم می‌توانند در کنفرانس اقلیمی COP28 شرکت کنند؟

اکسپو سیتی دبی، محل برگزاری COP28، کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل متحد، از 30 نوامبر تا 12 دسامبر 2023، مجوزهای رایگان برای عموم مردم برای بازدید از فعالیت های منطقه سبز ارائه می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اکسپو سیتی دبی، محل برگزاری بزرگترین کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد، از پنجشنبه 30 نوامبر تا سه شنبه 12 دسامبر برای این رویداد به دو منطقه، آبی و سبز  تقسیم می‌شود.

سازمان‌دهندگان نمایشگاه اکسپو سیتی دبی تأیید کرده‌اند که یک منطقه سبز تعیین‌شده برای عموم قابل دسترسی خواهد بود، اما باید از قبل کارت یک روزه با تاریخ مشخص شده داشته باشند.

منطقه سبز برای عموم مردم، سازمان های غیردولتی و بخش خصوصی آزاد است. دسترسی به غرفه‌ها و جاذبه های اکسپو سیتی دبی در منطقه سبز در طول COP28 رایگان خواهد بود، که با ثبت نام اضافی یا دریافت بلیط برای رویدادهای خاص برای عموم آزاد خواهد بود.

ورود به منطقه آبی، که برای نمایندگان احزاب معتبر و ناظر باز است، از 18 نوامبر محدود خواهد شد. منطقه آبی فقط به سران کشورها، نمایندگان رسمی معتبر نمایندگان منطقه آبی و رسانه های معتبر محدود خواهد شد.

در این مدت اکسپو 2020 دبی از 24 میلیون بازدیدکننده استقبال کرد.

به نقل از zawya، اکنون اکسپو سیتی دبی در حال آماده شدن برای میزبانی مهم‌ترین رویداد خود از زمان نمایشگاه جهانی دو سال پیش است که انتظار می‌رود 70000 بازدیدکننده معتبر و 50000 بازدیدکننده روزانه در طول کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد (UNFCCC) معروف به COP28 باشد.

در حالی که منطقه آبی COP28 به طور جدی به نمایندگان معتبر UNFCCC اختصاص داده شده است، منطقه سبز برای عموم آزاد خواهد بود، مشروط به اینکه آنها از طریق وب سایت، cop28.com برای دریافت مجوز روزانه اقدام کنند.

منطقه سبز COP28 با هدف علاقه‌مندان به کسب‌وکارهای متمرکز بر پایداری یا فعالیت‌های کلی با محوریت تغییرات اقلیمی میزبان برنامه‌های متنوعی از کارگاه‌ها، مناظره‌ها و یک مرکز راه‌اندازی خواهد بود.

هند المحیری، مدیر پروژه‌های ویژه، فناوری شهر اکسپو در اکسپو سیتی دبی می‌گوید: «این اولین بار در تاریخ رویدادهای COP است که منطقه سبز در مجاورت منطقه آبی قرار دارد. این نشان دهنده پیامی از فراگیری و آرزوی ما برای باز کردن گفتگو بین دو منطقه مختلف است که شامل گروه‌های مهمان مختلف، مانند دانش‌آموزان و دانشجویان دانشگاه و همچنین رهبران جهان می‌شود.»

COP28

فرصت‌هایی برای کسب‌وکار

از جمله رویدادهای منطقه سبز، رویدادهایی است که برای امارات متحده عربی و جامعه تجاری گسترده‌تر از جمله راه اندازی غرفه اکسپو سیتی دبی به ویژه برای COP28 طراحی شده است.

نادیا ورجی، مدیر اجرایی گروه اکسپو دبی، می‌گوید: دلیل اینکه ما تصمیم گرفتیم میزبان غرفه اکسپو سیتی دبی باشیم این بود که همه کسانی که قرار است به COP بیایند داستان اکسپو سیتی دبی را نمی‌دانند. این سفر از طریق اکسپو عمیقاً به مناطق مختلف اکسپو سیتی دبی، مانند ساختمان مسکونی و آنچه برای راه اندازی یک کسب و کار نیاز است. ما بازدیدکنندگان را کمی به آینده‌ای که جاه‌طلبی جهانی ما است، خواهیم برد. قرار گرفتن در مرکز اکوسیستم پایداری که همه را در طول زنجیره ارزش جذب می‌کند و واقعاً این مکان را به مکانی تبدیل می‌کند که ارزش و ایده‌ها را تولید می‌کند و به بزرگترین چالش‌های زمانه ما کمک می‌کند.

این کسب‌وکارها راه‌حل‌هایی برای طیف وسیعی از مشکلات، مانند فعال‌سازی اعتبارات کربن، حفاظت از حیات وحش، امنیت غذایی و راه‌حل‌های جایگزین زباله ارائه می‌دهند.

غرفه جدید اکسپو سیتی

به گزارش گلف‌نیوز، غرفه اکسپو سیتی دبی که در طول دوره COP28 افزوده شده است، یک نقطه کانونی برای کسانی خواهد بود که مایل هستند در مورد شهر به عنوان طرحی برای زندگی پایدار بیاموزند. این غرفه همچنین رویدادهای تعاملی پیرامون تغییرات اقلیمی را از طریق رهبری جهانی، بخش خصوصی و موارد دیگر ارائه خواهد کرد.

یکی دیگر از وسایل جدید و دائمی برای اکسپو سیتی دبی، مزرعه اکسپو سیتی اولین بار به عنوان بخشی از منطقه سبز COP28، شامل فضاهای داخلی و خارجی که محصولات، میوه‌ها و سبزیجات را پرورش می‌دهند، آغاز می‌شود. این مزرعه میزبان کارگاه‌های اجتماعی و کلاس‌های آشپزی با سرآشپزها و متخصصان پایدار خواهد بود که بازدید از این منطقه برای جوانان و بزرگسالان آزاد است.

تفاوت مناطق سبز و آبی

منطقه سبز یک فضای باز برای ترویج گفتگو و آگاهی در مورد اقدامات اقلیمی است، جایی که همه اعضای عمومی می‌توانند صدای خود را شنیده باشند.

منطقه آبی برای رهبران جهان، هیئت‌های دولتی و آنهایی که در سازمان ملل متحد که وظیفه هماهنگی واکنش جهانی به تهدید تغییرات اقلیمی را دارند، مجاز است.

COP28 اولین کنفرانس آب‌وهوایی با منطقه سبز است که مستقیماً در مجاورت منطقه آبی واقع شده است و به عموم مردم امکان می‌دهد در یک رویداد مهم برای تسریع پیشرفت آب‌وهوا شرکت کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.