کد مطلب: ۸۹۰۷۲۴

کدام شهرهای اروپایی بیشترین تلاش را برای تغییرات آب‌وهوایی انجام می‌دهند؟

کدام شهرهای اروپایی بیشترین تلاش را برای تغییرات آب‌وهوایی انجام می‌دهند؟

یک رتبه‌بندی جدید نشان می‌دهد که کدام شهرهای اروپایی بیشترین تلاش را برای تغییرات آب‌وهوایی انجام می‌دهند. براساس این رتبه‌بندی جدید 22 شهر اروپایی بالاترین امتیاز را برای شفافیت و اقدامات جسورانه آب‌وهوایی کسب کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، CDP، یک موسسه خیریه غیرانتفاعی که سیستم جهانی را برای کشورها، شرکت ها و مقامات دولتی برای افشای اثرات زیست محیطی خود اداره می کند، فهرست سالانه شهرهای دوستدار سیاره خود را منتشر کرده است.

تقریباً یک پنجم از شهرداری‌های اروپایی که امسال توسط CDP امتیاز گرفته‌اند، در فهرست معتبر «A List» شهرداری‌هایی قرار گرفتند که بلندپروازانه‌ترین اقدامات اقلیمی را انجام می‌دهند.

کشورهای اسکاندیناوی با بیش از نیمی از شهرهای پیشرو در قاره اروپا در سال 2023 پیشتاز بودند. در اینجا تمام شهرهایی که در این لیست قرار گرفتند آورده شده است.

به نقل از یورونیوز، فهرست شهرهای CDP، شهرهایی را که بالاترین امتیاز را برای شفافیت و اقدام جسورانه آب‌وهوایی دریافت کرده‌اند، شناسایی می‌کند.

این رتبه‌بندی که در سال 2018 آغاز شد، دستاوردها و تعهد شهرها به مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی را نشان می‌دهد.

این سازمان می‌گوید: «با داده‌های اخیر CDP که نشان می‌دهد 80 درصد از شهرهای جهان با خطرات آب‌وهوایی مواجه هستند و 70 درصد انتظار دارند که این خطرات شدیدتر شوند، اقدام هماهنگ آب‌وهوایی از سوی آنها بسیار مهم است.»

در سال 2023، 119 شهر در سراسر جهان به عنوان رهبران آب‌وهوا شناخته شده‌اند. CDP می‌گوید: «بسیاری قبلاً این فهرست را تهیه کرده‌اند و به دنبال این هستند که اقدام برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی در حال تبدیل شدن به جریان اصلی برای بسیاری از مناطق شهری جهان باشد.»

مراکز شهری بزرگ و شهرهای کوچک در لیست اروپا قرار دارند

در قاره اروپا، 112 شهر توسط CDP امتیاز گرفتند که نزدیک به 20 درصد آنها رتبه A را دریافت کردند. این امر اروپا را بالاتر از میانگین جهانی برای رهبری آب‌وهوای شهری، که 13 درصد بود، قرار می‌دهد.

تعداد شهرهای فهرست A اروپا نسبت به سال 2022 که 21 شهر بود، اندکی افزایش یافته است.

نزدیک به دو سوم افرادی که در سال 2023 گنجانده شده‌اند، حداقل برای دومین سال متوالی به فهرست A باز می‌گردند.

اگرچه هم پایتخت‌ها و هم شهرهای کوچکتر در فهرست امسال قرار دارند، 80 درصد از کشورهای اروپایی زیر یک میلیون نفر جمعیت داشته‌اند.

ماکسفیلد وایس، مدیر اجرایی CDP اروپا، این موضوع را امیدبخش توصیف می‌کند.

وی می‌گوید: «این ثابت می‌کند که شما به منابع مالی هنگفتی نیاز ندارید تا راه را در گزارش‌دهی و اقدام زیست‌محیطی پیش ببرید».

کشورهای شمال اروپا فعال‌ترین شهرها در زمینه محیط زیست

شهرهای اسکاندیناوی در زمینه گزارش‌دهی و اقدام زیست‌محیطی پیشرو هستند و 12 شهر در دانمارک، سوئد ، نروژ، فنلاند و ایسلند در فهرست A برای سال 2023 قرار دارند.

استکهلم، پایتخت سوئد، با اجباری کردن جداسازی و دفع ضایعات غذایی خود برای خانوارها، گام مهمی در جهت استفاده پایدارتر از منابع خود برمی دارد. این زباله‌ها سپس می‌توانند به صورت بیولوژیکی تصفیه شده و به بیوگاز (سوخت تجدیدپذیر برای اتوبوس ها، کامیون ها و اتومبیل ها) و همچنین به کودهای زیستی تبدیل شوند.

در دانمارک ، شهر کوچک هلسینگور اقدامات سازگاری خود را بر آماده شدن برای بالا آمدن سطح آب دریاها پس از طوفان هایی که به مناطق ساحلی ساخته شده آسیب وارد کرد متمرکز کرده است.

هلسینگور همراه با شهر مجاور هوندستد، یک طرح حفاظتی مشترک برای سواحل شمالی دانمارک ، با هدف کلی محافظت در برابر فرسایش مزمن و حاد طی 50 سال آینده، تهیه کرده است.

تغییرات اقلیمی درمیلان

اقدامات شهرهای اروپا در برای تغییرات آب‌وهوایی

در پاریس، نزدیک به 27هزار داوطلب اقلیم در جلسات اطلاعاتی و جلسات آموزشی شرکت می‌کنند. آنها آگاهی کاهش و سازگاری را در جوامع خود گسترش می‌دهند و در عین حال اقدامات پایدار را ترویج می‌کنند.

شهر مونستر آلمان از طریق پیاده‌روی‌های اقلیمی در حال افزایش آگاهی در مورد چگونگی تأثیر تغییرات آب‌وهوایی بر زندگی شهروندان خود است. این تورهای شهری، مردم محلی را در فرآیند سازگاری مشارکت می‌دهند و آنها را تشویق می‌کنند تا در زندگی روزمره خود اقدام کنند.

شهر ساراگوسا در اسپانیا، در مواجهه با گرمای شدید مکرر، برای افرادی که پیامدهای سلامتی تغییرات آب‌وهوایی را تجربه می‌کنند، مراقبت می‌کند. این شامل اقدامات پیشگیرانه بهبود یافته، سیستم‌های هشدار و اطلاعات، شبکه‌های مراقبت اجتماعی و مجموعه‌ای از پروژه‌ها برای رسیدگی به اثرات سلامتی دمای شدید، به‌ویژه برای اعضای آسیب‌پذیر جامعه است.

میلان در ایتالیا یک طرح مقاوم سازی انرژی برای ساختمان های شهرداری ارائه کرده است که هم ساختمان‌های مسکونی و هم ساختمان‌های غیر مسکونی را پوشش می‌دهد. هدف این است که تا سال 2030 انتشار گازهای گلخانه‌ای تولید شده توسط گرمایش در ساختمان‌های شهرداری به نصف کاهش یابد و تا سال 2040 انتشار گازهای گلخانه‌ای تولید شده از گرمایش به صفر برسد.

شهرهای فهرست A اروپا کجا هستند؟

لیست کامل شهرهای A در اروپا عبارتند از: آتن ، بارسلونا، کپنهاگ، گیمارش، هلسینگور، لوند، مادرید، مالمو، مانهایم، میلان، مونستر، اسلو، پاریس، ریکیاویک، ساراگوسا، استکهلم، تامپره، تروندهایم، تورین، تورکو. ، اوپسالا و شهر وانتا.

در انگلستان که جدا از اروپا دسته بندی شده بود، 26 شهر در لیست A قرار گرفتند.

اینها شامل مراکز شهری بزرگ مانند ادینبورگ ، بلفاست، بیرمنگام و شهر لندن و همچنین ‌مناطق کوچک‌تر مانند نورث تاین‌ساید در شمال انگلستان و پرث و کینروس در اسکاتلند بودند.

اقدامات شهرهای اروپایی در مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی امیدوارکننده است. با این حال، هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. شهرها باید به همکاری ادامه دهند و اقدامات خود را با یکدیگر هماهنگ کنند. با تلاش های جمعی، شهرهای اروپا می‌توانند به پیشرو در مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی تبدیل شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.