کد مطلب: ۸۹۲۶۴۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۰ شهر آلوده اتحادیه اروپا کدامند؟

10 شهر آلوده اتحادیه اروپا کدامند؟

آلودگی هوا یک مشکل جدی در سراسر جهان است که می تواند تأثیرات منفی بر سلامت انسان و محیط زیست داشته باشد. اتحادیه اروپا نیز از این قاعده مستثنی نیست و بسیاری از شهرهای آن با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند. اتحادیه اروپا در تلاش است تا با کاهش انتشار آلاینده‌های هوا، از جمله ذرات ریز (PM2.5)، این مشکل را حل کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی که WHO از سال 2021 حداکثر سطح 5 میکروگرم PM2.5 در هر متر مکعب هوا را برای قرار گرفتن در معرض طولانی‌مدت توصیه کرده است، اکثریت قریب به اتفاق شهرهای اتحادیه اروپا به مراتب از این آستانه فراتر رفته‌اند. بسیاری از شهرهایی که بیشتر تحت تأثیر PM2.5 قرار گرفته‌اند در لهستان واقع شده‌اند.

به گفته سازمان جهانی بهداشت (WHO)،  قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض این ذرات احتمالاً مشکلات سلامتی مختلفی مانند فشار خون بالا یا دیابت را ایجاد کرده یا بدتر می‌کند. در حالی که WHO از سال 2021 حداکثر سطح 5 میکروگرم PM2.5 در هر متر مکعب هوا را برای قرار گرفتن در معرض طولانی‌مدت توصیه کرده است، اکثریت قریب به اتفاق شهرهای اتحادیه اروپا به مراتب از این آستانه فراتر رفته‌اند.

بر اساس آمارهای آژانس محیط زیست اروپا گردآوری شده توسط  Toute l'Europe،  آلوده‌ترین شهر با PM2.5 در اتحادیه اروپا در سال‌های 2021-2022، Slavonski Brod، کرواسی بود که میانگین آن تقریباً شش برابر حداکثر سطح توصیه شده یا 28 میکروگرم در متر مکعب در این شهر بود.

به نقل از oilprice، علاوه بر این، بسیاری از شهرهایی که بیشتر تحت تأثیر PM2.5 قرار گرفته‌اند در لهستان واقع شده‌اند، کشوری که هنوز به شدت به زغال سنگ وابسته است که هنگام سوزاندن مقدار زیادی ذرات ریز منتشر می‌کند.

در ایتالیا، دره پو به دلیل موقعیت جغرافیایی و تمرکز فعالیت‌های صنعتی، یکی از آلوده‌ترین مناطق اروپا به دلیل ذرات ریز باقی مانده است که منجر به حضور دو شهر ایتالیایی در صدر فهرست می‌شود.

شهر های آلوده در اروپا

از سوی دیگر، بر اساس داده‌های آژانس محیط‌زیست اروپا که توسط وب‌سایت  Toute l'Europe گردآوری شده است،  ۱۰ شهر در اروپا زیر سطح توصیه‌شده سازمان بهداشت جهانی برای ذرات ریز باقی مانده‌اند.

در سال 2021-2022، فارو پرتغال شهری بود که با آلودگی کمتری همراه بود، جایی که میانگین غلظت PM2.5 در هوا تنها 3.7 میکروگرم بر متر مکعب بود. پس از آن دو شهر سوئد، Umeå (3.9 میکروگرم در متر مکعب) و اوپسالا (4 میکروگرم در متر مکعب) قرار گرفتند.

شهرهای پاک اروپا

این شهرها همگی در مناطقی با آب و هوای خنک و مرطوب واقع شده‌اند که از انتشار ذرات ریز جلوگیری می‌کند. همچنین، این شهرها به طور کلی از منابع انرژی پاک‌تر مانند انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کنند.

اتحادیه اروپا در تلاش است تا با کاهش انتشار آلاینده‌های هوا، این مشکل را حل کند. با این حال، پیشرفت‌های بیشتری برای رسیدن به اهداف مطلوب مورد نیاز است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.