کد مطلب: ۸۹۲۸۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ترامپ به کشورهای فقیر برای مقابله با تغییرات اقلیمی پشت می‌کند؟

ترامپ به کشورهای فقیر برای مقابله با تغییرات اقلیمی پشت می‌کند؟

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری، اعلام کرد که در صورت انتخاب شدن از تعهد ۳ میلیارد دلاری آمریکا به یک صندوق جهانی برای کمک به کشورهای در حال توسعه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و انطباق با تغییرات اقلیمی چشم‌پوشی می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، این تعهد توسط معاون رئیس جمهور کامالا هریس در ماه جاری در دبی در اجلاس آب و هوا COP28 سازمان ملل اعلام شد، اگرچه این موضوع منوط به اختلاف سیاسی کنگره آمریکا است که باید اجازه آزادسازی بودجه را بدهد.

ترامپ که حمله به دولت جو بایدن رئیس‌جمهور، سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر را بخش اصلی پیام کمپین انتخاباتی خود قرار داده است، اعلام کرد که با آنچه او «غرامت‌های اقلیمی» می‌خواند، مخالف است.

یکی از دستیاران کمپین انتخاباتی تایید کرد که منظور ترامپ، تعهد 3 میلیارد دلاری آمریکا به صندوق آب و هوای سبز است.

با پیروزی ترامپ اهداف اقلیمی زیر سوال می‌رود

به نقل از zawya، ترامپ در یک رویداد کمپین انتخاباتی در کورالویل، آیووا، گفت: «وقتی من به دفتر بازگردم تمام پرداخت‌های خسارت های آب‌وهوایی فورا لغو می‌شود و به دنبال بازپس گیری هرگونه پرداختی توسط دولت بایدن خواهم بود.»

وعده ترامپ پیامدهای مهمی برای سیاست‌های آمریکا در زمینه تغییرات اقلیمی خواهد داشت. این امر می‌تواند به ایجاد شکاف عمیق‌تر بین آمریکا و سایر کشورهای جهان در مورد این موضوع منجر شود.

یکی از پیامدهای احتمالی تصمیم ترامپ این است که می‌تواند به کاهش اعتبار آمریکا در زمینه تغییرات اقلیمی منجر شود. آمریکا یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه‌ای است. تعهد آب و هوای سبز نشان می‌داد که آمریکا متعهد به رهبری در زمینه تغییرات اقلیمی است. با این حال، اگر ترامپ از این تعهد سرپیچی کند، این امر می‌تواند نشان دهد که آمریکا به این موضوع اهمیتی نمی‌دهد.

پیامد دیگر این است که می‌تواند به کاهش همکاری بین آمریکا و سایر کشورهای جهان در زمینه تغییرات اقلیمی منجر شود. بسیاری از کشورهای جهان به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند. آمریکا می‌تواند نقش مهمی در حمایت از این تلاش‌ها ایفا کند. با این حال، اگر ترامپ از تعهد آب و هوای سبز سرپیچی کند، این امر می‌تواند به کاهش انگیزه سایر کشورها برای همکاری با آمریکا منجر شود.

علاوه بر این، تصمیم ترامپ می‌تواند به آسیب رساندن به اقتصاد جهانی منجر شود. تغییرات اقلیمی یک چالش جهانی است که همه کشورها باید برای مقابله با آن همکاری کنند.

ترامپ در نظرسنجی‌های ملی با نزدیک به 50 درصد از رقبای خود برای نامزدی جمهوری‌خواهان پیشتاز است، به این معنی که او احتمالا در انتخابات نوامبر 2024 با بایدن، نامزد احتمالی حزب دموکرات، روبرو می‌شود.

تعهد 3 میلیارد دلاری آمریکا به صندوق آب و هوای سبز یک اقدام مهم برای کمک به کشورهای در حال توسعه در مبارزه با تغییرات اقلیمی است. با این حال، ترامپ به دلیل مخالفت خود با سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر، از این تعهد چشم‌پوشی می‌کند. این امر می‌تواند پیامدهای منفی برای تلاش‌های جهانی برای مقابله با تغییرات اقلیمی داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.