کد مطلب: ۸۹۳۵۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرمای شدید چین رکورد ۷۰ ساله را شکست/ اثر برف و کولاک بر زندگی چینی‌ها

سرمای شدید چین رکورد ۷۰ ساله را شکست/ اثر برف و کولاک بر زندگی چینی‌ها

موج هوای سردی که بخش‌هایی از چین را فرا گرفته است، رکورد ۷۰ ساله دمای زیر صفر در پکن را شکست.

به گزارش تجارت‌نیوز، پکن، پایتخت چین، رکورد خود را برای ساعت‌ها دمای زیر صفر در دسامبر که به سال 1951 برمی‌گردد، شکست. این رکورد در پی موج هوای سردی که بخش‌هایی از کشور را فرا گرفت، کولاک‌هایی را به دنبال خود آورد و دما را به پایین‌ترین حد تاریخی رساند، به ثبت رسید.

به گزارش رویترز، بخش‌های شمالی و شمال شرقی چین از هفته گذشته شاهد سرمای بی‌سابقه‌ای بوده‌اند. در برخی مناطق شمال شرقی، دمای هوا به منفی 40 درجه سانتی‌گراد و پایین‌تر رسیده است.

یک رصدخانه هواشناسی در پکن بیش از 300 ساعت دمای زیر صفر را از 11 دسامبر ثبت کرده که بیشترین میزان در یک ماه از زمان شروع ثبت در سال 1951 است. پکن همچنین 9 روز متوالی دمای زیر منفی 10 درجه سانتیگراد را در این مدت تجربه کرده است.

سرمای شدید چه تأثیری بر زندگی مردم چین دارد؟

این سرمای شدید تأثیرات گسترده‌ای بر زندگی مردم چین داشته است. در برخی مناطق، مدارس و ادارات دولتی تعطیل شده‌اند. در برخی دیگر از مناطق، تامین گرمایش برای اکثر مشاغل متوقف شده است.

استان هنان، واقع در جنوب غربی پکن و همچنین چند شهر دیگر در تنگنای تامین گرمایش زمستانی قرار گرفته‌اند. تامین‌کنندگان برق حرارتی در شهر جیائوزو برای اطمینان از منابع تحت فشار هستند.

رسانه‌های دولتی روز یکشنبه گزارش دادند که دیگ‌های گرمایش در کارخانه تولید آلومینیوم JiaoZuo WanFang (000612.SZ)، یکی از تامین‌کنندگان عمده در شهر، خراب شده‌اند و برخی از مناطق نیاز فوری به تامین گرمای بیشتری دارند.

این شهر تامین گرما را برای اکثر مشاغل به جز ارائه‌دهندگان خدمات ضروری مانند بیمارستان‌ها و مراکز ارشد به منظور اولویت دادن به استفاده از گرمای منازل متوقف خواهد کرد.

دولت‌های محلی با اشاره به هوای بسیار سرد گفتند که دو شهر دیگر در هنان - Puyang و Pingdingshan - قبلاً تامین گرمای ادارات دولتی و مؤسسات اداری را برای اولویت دادن به استفاده مسکونی متوقف کرده‌اند.

پیش‌بینی هواشناسی دمای هوای سه شهر را در روز یکشنبه به زیر صفر نشان می‌دهد. سازمان هواشناسی استان مرکزی روز شنبه اعلام کرد که دمای هوا در چند منطقه دیگر در هنان در آخر هفته به کمترین میزان منفی 15 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

پیش‌بینی می‌شود هوای گرم از شمال به جنوب کشور جاری شود و دمای هوا از آخر هفته افزایش یابد. سازمان هواشناسی چین می‌گوید: از ساعت 2 بعدازظهر روز یکشنبه، دمای هوا در بسیاری از مناطق در مرکز و شرق چین تا حدودی بهبود یافته و دما در برخی مناطق بیش از 10 درجه سانتیگراد افزایش یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.