فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۴۹۶۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

رونمایی BYD از دو خودروی هیبریدی با برد ۲۱۰۰ کیلومتر

رونمایی BYD از دو خودروی هیبریدی با برد 2100 کیلومتر

BYD با دو خودرو هیبریدی جدید با برد 2100 کیلومتری به دنبال سلطه بر بازار است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت خودروسازی BYD با حمایت وارن بافت، از دو خودرو هیبریدی با برد 2100 کیلومتر رونمایی کرده است تا سلطه فولکس واگن و تویوتا در بازارهای چین را به چالش بکشد. با این گزینه‌ها، این شرکت می‌خواهد بهترین انتخاب برای دارندگان خودروهای بالقوه حتی در بخش خودروهای غیرالکتریکی باشد.

BYD قبلاً تسلا را شکست داده و به محبوب‌ترین سازنده خودروهای برقی در چین تبدیل شده است. BYD با کاهش قیمت قصد دارد خود را از سایر سازندگان خودروهای برقی جلوتر نگه دارد و هدف آن کمک به حضور پررنگ در بازارهای اروپایی است. این شرکت همچنین مشتاق است در بازار آمریکا نفوذ کند.

اکنون، این شرکت مستقر در شنژن در حال رقابت با شرکت‌هایی مانند فولکس واگن و تویوتا است که وارد بازار خودروهای الکتریکی نشده‌اند و همچنان با عرضه سوخت‌های فسیلی خود قوی هستند. BYD  که قبلاً تولید خودروهای سوخت فسیلی را در اوایل سال 2022 متوقف کرده بود، اکنون با گزینه‌های رانندگی بسیار طولانی برای مشتریانی که دارای اضطراب مسافت هستند به این فضا بازمی‌گردد.

مشخصات خودروهای هیبریدی BYD

به گزارش interesting engineering، در آوریل امسال، BYD از Qin L و Seal 06، هر دو سدان سایز متوسط، در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی کرد. این خودروها که به‌ترتیب بخشی از سری Dynasty و Ocean هستند، بردی معادل2100 کیلومتر با باک پر دارند.

سهم بسته باتری در این محدوده گسترده حداقل است. زیر 80 کیلومتر برد رانندگی را ارائه می‌دهد. ساوت چاینا مورنینگ پست (SCMP) گزارش داد، BYD شگفت‌انگیز بوده مصرف سوخت تنها 2.87 لیتر برای 100 کیلومتر است.

این یک پیشرفت بزرگ نسبت به مصرف پنج لیتر سوخت خودروهای هیبریدی است که معمولاً برای این مسافت مصرف می‌کنند. این شرکت بر این باور است که این امر می‌تواند به صرفه‌جویی سالانه بیش از 1336 دلار برای دارندگان سوخت تبدیل شود.

اینکه این خودروها قصد رقابت با فولکس واگن و تویوتا را دارند، از آنجا مشهود است که قیمت آنها 13770 دلار است، در حالی که قیمت ساگیتار فولکس‌واگن و کرولای تویوتا به‌ترتیب 17650 دلار و 16120 دلار است.

BYD با خودروسازان جهانی مقابله می‌کند

BYD سال 2023 تماشایی را پشت سر گذاشت و سه میلیون خودرو باتری‌دار را روانه بازار کرد و سود خالص 4.14 میلیارد دلاری را به ارمغان آورد. با این حال، این شرکت پس از فولکس واگن که 3.2 میلیون وسیله نقلیه در چین صادر کرد، در رتبه دوم قرار داشت که هیچ کدام برقی نبود.

ورود مجدد این شرکت به ساخت وسایل نقلیه با سوخت فسیلی نشان می‌دهد خودروهای بنزینی هنوز هم در میان دارندگان خودروهای بالقوه که در مورد تطبیق‌پذیری خودروهای برقی متقاعد نشده‌اند، مورد علاقه هستند.

BYD قبلاً با ارائه 20 درصد تخفیف در مدل‌های خود جنگ قیمتی به راه انداخته است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این امر باعث شده سایر سازندگان خودروهای برقی از جمله تسلا، قیمت‌ها را به طور متوسط ​​10 درصد کاهش دهند.

وانگ چوانفو، موسس و رئیس BYD، فروش 3.6 میلیون دستگاه در سال 2024 را هدف قرار داده است و انتظار می‌رود مدل‌هایی مانند Qin L و Seal 06 به این شرکت کمک کنند مستقیماً خودروهای سوخت فسیلی را نیز خریداری کند.

با این تحولات جدید، BYD به‌وضوح در حال تثبیت موقعیت خود به عنوان یک رقیب قدرتمند در بازار خودروهای جهانی است. این شرکت به دنبال جذب مشتریان در طیف وسیعی از بخش‌ها، از جمله خودروهای برقی، هیبریدی و بنزینی است.

اخبار حوزه محیط‌زیست و تغییرات اقلیمی را در صفحه اقتصاد سبز تجارت‌نیوز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.